Güçlü olan hayatta kalır, savaşı kazanan tarihi yazar
Darvin, adamımsın. Önce gemilerle dünyayı gezdin, kurbağaları mideye indirdin, dürbünle kuşları saatlerce izledin. Balıkları kestin, içini inceledin, hamam böceklerine bakıp hiç değişmediklerini gördün. En sonunda kuyuya attın taşı, ama atasözünün aksine deli değildin. Doğal seleksiyonu anlatmasaydın bize zamanında, bu adamlara belki de ilham veremeyecektin. O zaman da bu oyun hiç çıkmamış olacaktı belki.
2002 yılında her şey Half-Life'ın bir modu olarak başladı. Düşük teknolojili askerlere karşı yabani uzaylıların savaşı böylece hayatımıza girmişti. Aynı anda FPS tarzıyla savaşırken, binalarımızı kurmak için kaynaklarımızı yönettik, saldırı noktalarımızı kuş bakışı analiz ettik, kilit noktaları canımız pahasına koruduk. Aksiyonun ön planda olduğu bu hızlı FPS-RTS karışımı oyun aynı L4D gibi, beklenenden çok daha fazla ilgi gördü ve şimdi mod olarak değil, kendi başına ayrı bir oyun olarak karşımızda. 2006 yılında açıklanan Natural Selection 2'yi tasarlayan ekip; ilk oyunu yani NS modunu üreten Charlie Cleveland tarafından, San Francisco'da kurulan Unknown Worlds Entertainment. Bu küçük ve bağımsız şirketimiz UWE'nin sloganı ise "dünyayı oyun aracılığıyla birleştirmek". Biraz uçuk gibi gözükse de en azından şirket hakkında bize ön yargı sağlayan güzel bir cümle.
16. Dead Space 2 Yeni oyun demek, cesur adımlar da demektir
Yapılan açıklamaya göre öncelikle NS2 için Half-Life 2'nin Source grafik motorunu değil kendi motorlarını kullanacaklarını belirten UWE, oyunu bu kez mod olarak değil kendi başına ayrı bir yapım olarak çıkarmayı düşünüyor. Bu konu Cleveland'e sorulduğunda şu cevabı alıyoruz: "NS'yi mod olarak ilk tasarladığımda kafamda şu anki geleceği belirsizdi. Sadece bu fikrin başarılı bir şekilde uygulanması halinde çok popüler bir oyun yaratacağımızı düşünüyordum, aklımda kâr sağlayıp sağlayamama yoktu. Bu işi tutkuyla yapmıştım, fakat ileride bu işin bu denli büyüyeceğini öngörememiştim."