Mortal Kombat 11 ön incelemesi! Dövüş oyunları arasında kendisini tema olarak diğer oyunlardan ayıran Mortal Kombat, her bir oyununda oyunculara farklı deneyimler sunmayı başardı. Her ne kadar seride bulunan oyunların hepsi çok iyi kalitede olmasa da, Mortal Kombat denince akıllara devamlı olarak bol bol kan, şiddet ve iç organların bedenden dışarılara fırladığı sahneler gelmiştir. Bu sebepten dolayı her bir oyununda serinin vurgulamak istediği şeyi, çok iyi bir şekilde vurguladığını düşünebiliriz. Son iki konsol nesli içerisinde dokuzuncu oyunda attığı temeller üzerinden devam eden seri, onuncu oyunuyla yeni nesil konsolların donanım gücünü arkasına alarak oldukça güzel bir şekilde evrildi. Şimdi ise karşımızda geçtiğimiz dönemlerde duyurulan serinin 11. oyunu yer alıyor.
Öncelikle betayı test ettiğim kadarıyla oyunun en merak edilen kısmı olan kombo kısmından bahsetmek istiyorum. Son oyunda karakterlere dövüş stilleri entegre eden NetherRealm ekibi, Mortal Kombat 11’de bu sistemi bir sonraki seviyeye taşımış. Dövüşe başlamadan önce seçtiğimiz dövüş stillerini artık biz oluşturuyoruz. Onuncu oyunda her bir karaktere atfedilen üç adet dövüş stili yerine karakterlere temel yetenekler dışında ekstra yetenekler veren geliştirici ekip, bu yetenekleri oyuna girmeden önce setler halinde oluşturmamıza imkan vermiş. Her karaktere 3 tane yetenek yuvası koyan yapımcılar, bu yuvaları daha önceden belirlenmiş yeteneklerle doldurmamızı sağlamış. Böylelikle eğer Scorpion karakteriyle oynamak istiyorsanız, kendi yetenek setiniz belli açılardan size özel oluyor. Ve sizin oluşturduğunuz Scorpion seti sayesinde kendi özel kombolarınızı ortaya koyabiliyorsunuz. Ayrıca çevrimiçi maçlarda aynı iki karakterin birbiriyle karşılaşma sıkıntısı da bu özellik sayesinde ortadan kalkmış oldu. Çünkü sizin tarafınızdan oluşturulmuş özel Scorpion setinin bir benzerinin başka oyuncular tarafından oluşturulması, daha düşük bir ihtimal taşıyor.
Diğer bir yandan bu setlerin sadece yeteneklerden oluşmadığını da belirtelim. Setinizin içerisinde karakterinizin görünüşünü değiştirme imkanı da bulunuyor. Karakter kişiselleştirme konusunda son Injustice oyununda attığı adımları takip eden geliştirici ekip, Mortal Kombat 11’de de oyuncuları tatmin edecek. Mikro ödemelerin de bulunacağı oyunda, bazı kozmetik eşyaların mikro ödemeler üzerinden satın alınabileceğini düşünüyoruz. Ancak bu kozmetiklerin oyunun oynanışına ve karakter dengesine hiçbir şekilde etki etmeyeceği verilen bilgiler arasında bulunuyor. Yani eğer oyunlarda mikro ödemeyi tercih etmeyen bir oyuncuysanız, içiniz rahat olsun. Son olarak karakter kişiselleştirme kısmında elde etmemiz gereken kozmetikleri yine Krypt bölümünden kazanabileceğiz.
Mortal Kombat 11 duyurulduğunda eleştirilen oyunun kombo yapısı ise eleştirilerin aksine oldukça tatmin edici olmuş. Eğer onuncu oyunun kombo sistemi hoşunuza gittiyse, onbirinci oyunun kombo sistemini daha çok seveceksiniz. Keza kombo sistemi, yetenek setleriyle birleşince ortaya yapması zor ve derin kombo mekanikleri çıkabiliyor. Bu tarafta rakibinizi nefes aldırmadan dövmek de, eşek sudan gelinceye kadar dayak yemek de sizin elinizde.
Oyunda bulunan dövüşçüler ise onuncu oyundan daha tatmin edici olacak gibi duruyor. İlk olarak 26 karakterle oyunculara sunulacak oyuna, sonrasında DLC’ler ile yeni dövüşçülerin de eklenmesi bekleniyor. Oyun içerisinde, seriye onuncu oyunla yeni katılan Cassie Cage gibi karakterlerin yanında seride çok eskiden bu yana bulunan Kabal gibi karakterler de bulunacak. Mortal Kombat’ın klasik kule sistemini ve hikaye modunu Konquer isimli oyun modu altında toplayan geliştiriciler, çevrimçi oyun modlarını ayrı bir menü altında toplamış.
Hikaye anlatımı konusunda tartışmasız en iyi dövüş oyunu olan Mortal Kombat serisi, yeni oyununda daha vurucu ve gerçekçi sinematik bir anlatıma sahip olacak. Ayrıca oyunun grafiklerinin de bir üst seviyeye taşındığını söylemek hiç yanlış olmaz. Unreal Engine 3’ün özel bir sürümünü kullanan yeni oyun, özellikle Fatality efektleriyle çok yaratıcı sahneler içermekte. Karakterlerin yüz animasyonlarıysa oyunun dikkat çeken bir başka unsuru olmuş. Fatality veya X-Ray sahnelerinde karakterlerin çektiği fiziksel acının, yüz mimiklerine çok iyi bir şekilde yansıdığını oyunu oynarken göreceksiniz.