Mirror's Edge'de tam hareket kabiliyeti bizleri bekliyor
Hürcan Köse29.01.2016 - 10:31
DICE bu sefer kesin konuştu
İlk Mirror's Edge çıktığında oyunculardan büyük beğeni toplamıştı. Çünkü yapımcı DICE, daha önce pek eşi benzerine rastlamadığımız yeni bir şey ile tanıştırmıştı bizi. Mirror's Edge'in minimalist ve renkli dünyası, hareket özgürlüğü ile birleşince eşsiz bir hal almıştı.
EA ve DICE birleşimiyle yeni bir Mirror's Edge şu an yapım aşamasında. Catalyst adı altında çıkacak olan bu yeni oyunda yapımcı, odak noktasının tamamen hareket kabiliyeti olduğunu söylüyor. Oyunun oynanışı için bu olmazsa olmaz bir etken ve DICE'ın dediğine göre eğer bunu düzgün bir şekilde kotaramazlarsa, oyun ciddi anlamda çöküntüye uğrarmış.
"Hareket sistemini kökten değiştirdik. Amacımız diğer hiçbir oyunda görmediğiniz hareket tepkisini size sunabilmek. Daha önce de üzerinde çalıştığımız bir şey bu. Oyunumuzun tepkisel, pürüzsüz ve olabildiğince sınırsız olması için elimizden geleni yapıyoruz."
"Eğer bir yere zıplamanız veya bir durumdan çıkmanız gerekiyorsa, bunu rahatça yapabilmelisiniz. Oyunun bu bağlamda pürüzsüz ve tepkisel olması bizim bir numaralı felsefemiz oldu. Oyunumuzun kökeni bu. Eğer hareket sistemi düzgün çalışmıyorsa o zaman diğer hiçbir şeyin de anlamı kalmaz."
DICE'ın tasarım yönetmeni Erik Odeldahl oldukça kesin konuşmuş görünüyor. Eğer Mirror's Edge: Catalyst'i cidden iyi kotarırlarsa, bizi çok güzel bir oyunun beklediğine şüphemiz yok.
İlk oyun güzeldi ama yüksek ve çapraz bir yere tutunmak için birkaç tuş kombinasyonu gerekiyordu, halbuki tek tuş ve mouse bu işi gayet iyi çözerdi, açıklamalara bakılırsa bu konu onların da sıkıntısı ve tek hedeflerinin "daha iyi" hareket kabiliyeti.
ilk oyunu çok beğenmiştim.Benzer oyunlardan gına geldi artık. Dishonered 2,deux ex mankind divided ,mirrors edge catalyst gibi oyunlar içi boş düz ilerle vur fps oyunlarından sonra ilaç gibi gelecek.
We will see you