1/2

Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness

Murat Halilbeyoğlu 11.04.2013 - 16:28
“Karanlık tepeye vurduğunda”
Bu yazıya başlamadan önce ne yalan söyleyeyim gidip Might & Magic Heroes VI yazımı bir gözden geçirme ihtiyacı duydum. Nitekim Shades of Darkness her ne kadar tek başına (stand alone) oynanabilen bir DLC olsa da esas oyundan yaklaşık iki sene sonra çıktığı için doğal olarak HOMM VI’yı hatırlamam gerekiyordu.

Shades of Darkness ana oyundan bir asır sonra geçiyor.  Bildiğiniz gibi HOMM 6’da Elder Wars’ta yok olan efsanevi bir baş melek generalin tekrardan geri dönmesi ile başlıyordu. Griffin hanedanlığının hikayesini anlatan hikayede başlarında Duke Slava ile topraklardaki huzuru sağlamak ve atalarının rahatsız edilen ruhlarını huzura kavuşturmaktı.

Sahades of Darkness ise karşımıza iki yeni hikaye çıkıyor. HOMM dünyası Ashan’ın karanlık hikayesindeki önemli anları gösteren bu hikayeler aynı zamanda Dark Elf’lerin ldierliğini yaptığı Dungeon  adlı yeraltı halkının ve yok olmaya yüz tutmuş olan Spider Queen tarikatının da geleceğini belirliyor.

Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness


Bitmeyecek mi bu dünyanın çilesi

Bize gönderilen ön inceleme sürümü DVD’sinde ana senaryo bölümü bulunmuyordu lakin oyunda iki adet Skirmish türünden harita bulunuyordu. SoD’ın iki ana hikayesini örneklendiren bu haritalar senaryodaki haritalar ile birebir olarak hazırlanmış ve ek olarak hem iyi bir savaş yapmak hem de onları tanımak adına Dark Elf ırkı dahil edilmiş. Sizlerin de oyunu aldığınızda karşınıza çıkacak bu iki haritadan bir tanesi Elven Woods. Yer altında geçen bu harita bir nevi Dungeon haritası olarka  olarak hazırlanmış.  İkinci harita ise bir Necromances senaryo haritası olan Dark Realm.

İlk önce teknik özelliklerine dayanacak olursak SoD için açıkçası söylenecek ekstra bir şey yok. Nitekim Heroes IV’nın görsel ve mekaniklerine birebir sahip. Gerek harita ekranında gerekse savaş ekranında yine görsel güzellikler bizleri karşılıyor. Mekanikler ve oyunun genel teknik yapısı aynı şekilde devam ediyor ki bu da oldukça mantıklı bir yöntem nitekim bir ek paket için Amerika’yı yeniden keşfetmek çok da gerekli ve akıllıca bir iş değil.

Her tonun kendine has bir güzelliği var

SoD öncesinde de belirttiğim gibi Dark Elf ulusuna (ya da Dungeon ırkına) yönelmiş bir ek paket. Dolayısı ile gelen yenilikler çoğunlukla bu ırka yönelik olmuş. Bunların en başında Faction ability olan “Shroud of Malassa” bulunuyor.

Yapımcılara göre bu özellik oyundaki Dungeon ırkının özünü yansıtması açısından oluşturulmuş. Shroud of Malassa basitçe bir yaratığınızı haritanın bir yerine saklamanızı sağlıyor. Yaratığınız saklı kaldığı sürece hasar verme özelliğine oldukça sağlam bir şekilde boost alıyor. Bu da rakiplerinize güçlü sürpriz saldırılar yapmanızı sağlıyor.