1/2

METAL GEAR SOLID V: The Phantom Pain

Nurullah Karapınar 29.07.2015 - 16:21
İntikam Soğuk Yenen Bir Yemektir ve Mutlaka Hedefini Bulacaktır
Söz konusu Metal Gear Solid serisi ve efsane yapımcı Kojima olunca akan sular durur. Ancak öyle gelişmeler yaşandı ki kimse ne olduğunu halen anlayamadı. Kojima’nın son oyun olan The Phantom Pain’den sonra, Konami ile yolların kesin olarak ayrıldığı söyleniyor.  Hatta Konami, oyunun kapak resimlerinde önceden Kojima adını kullanmış ve sonra neler yaşandıysa, Kojima’nın ismini silmişti. Bu dönüm noktasından sonra, son oyun çok büyük bir önem kazandı.

Metal Gear serileri, oyundan daha öte yapımlar olarak dikkat çekti hep. Hikâyesi olsun, oyun içindeki mekanikler olsun, sinematikleri olsun, oyun severleri hep kendine hayran bıraktı. Bunda, üstün yetenekli dahi adam Kojima, en büyük pay sahibiydi. Bununla da kalmıyor, kendine has mizahi tarzını oyun içinde yansıtıyordu.

METAL GEAR SOLID V: The Phantom Pain
Biz, Camp Omega olayının patlak verdiği zamana dönelim. Chico ve Paz’ı kurtarma operasyonu büyük bir trajediye dönüşür. Çünkü Snake, Chico ve Paz’ı kurtarmaya çalışırken XOF askerleri tarafından yakalanmıştır. Yazıda bazı “spoiler bilgiler” geçecektir. Bu konu bütünlüğü ve oyunculara anlatılması bakımından önemli olduğu için mecbur kaldım.

Neyse, Ground Zeroes’ten 1 yıl sonrası bir zamanda geçecek olan The Phantom Pain oldukça etkili bir şekilde başlayacak. Snake yakalanınca, 9 yıl hastanede komada kalıyor ve bir kolunu yitiriyor. Bu acı olayın bir hatırası da, alnında kalan şarapnel parçası. Hastanede iken Ishmael adlı bir kişinin yardımıyla kaçmaya çalışıyor. Bu nokta da dönen bazı teoriler var; mesela Ishmael Snake’in kafasında oluşan gerçek olmayan bir karakter. Snake hastane de bir dizi halüsinasyon görüyor. Gerçekse bile bu yüzü bandajla kapatılmış adamın asıl kimliği ne? Silahlı adamlar tarafından düzenlenen hastane baskınına rağmen, Snake bir şekilde kurtuluyor.

***Yazının kalan kısmı azami miktarda spoiler içermektedir***

Yeni Birim Diamod Dogs Kuruluyor


Snake kurtuldu, ancak bundan sonra kolunun biri olmadan yaşamını sürdürmek zorunda. Kendisi için özel olarak tasarlanan biyonik bir kol kullanmak zorunda. Hikâye bizi Afganistan’a götürüyor.  Da Ghwandai Khar adlı bir bölgedeyiz ve kum fırtınaları içinden çıkan iki atlı, hedefe doğru ilerliyor. Bunlar Revolver Ocelot ve Snake’tan başkası değil. Ocelot Snake'i; “Bu görevi tek başına yerine getirmen gerekiyor. 9 yılı anılarına göm ve efsane Big Boss olarak geri dön” diyerek yalnız bırakıyor. Görev askeri karakolda esir tutulan Kaz Miller’i kurtarmak. Bu görev başarıyla yerine getirildikten sonra Snake, Miller ve Ocelot Diamond Dogs adlı birliği kuruyorlar. Bu kez intikam duyguları daha ön planda.

Bu karakterlerin dışında Quiet adlı yeni bir kadın karakter oyuna eklenmiş. Kendisi bir sniper ve kaybolma ve anlık yer değiştirme yetenekleri var. Quiet’e yakından bakınca bu gücün aktif olması için gözlerinin etrafının kararması gerekiyor. Bir diğer yönü ise vücuduna giydikleri ya da giymediği mi diyeyim. Quiet karakterine Stefanie Joosten adlı bir model hayat veriyor. 3D Tarama ve hareket algılama (motion Capture) tekniği ile mimik ve vücut animasyonları hazırlanmış.

Tokyo Game Show’da gösterilen demoda, Quiet ve Snake’i Afrika Ormanların bir görevde izleme şansımız oldu. Quiet strateji gereği, daha üst noktalara çıkıp Snake’e atış desteği sağlıyor. Mesela birkaç düşman askerini yok etmek için Snake, havaya bomba fırlatıyor ve Quiet havada bombayı vurarak hedefe gitmesini sağlıyor. Snake’in fırlattığı disklerin makete dönüşüp, düşmanları nasıl şaşırttığını ve bu anlarda gafil avlandıklarını gördük. Yine demoda Eli adlı bir çocuk dikkatimizi çekti. Anlamlı bakışlar atan bu çocuğun, Liquid Snake olabileceği yoğun bir şekilde tartışıladursun, beynimizi allak bullak eden demo kesitleri, ortaya ne şekilde bir senaryo çıkacağı konusunda merak uyandırıyor.

METAL GEAR SOLID V: The Phantom Pain
Otacon’un babası Huey Emmerich, neden Snake tarafından işkenceye uğruyor, hapishane de Snake’in çocuklarla sorunu ne, gibi sorular, oyun için merakımızı artırırken, bu salvolarla perde gerisinden şaşkınlığımıza gülen yapımcılara, selamlarımızı gönderiyoruz.

Ben Kotaku'da bahsedilen bir detayı sizlerle paylaşmak istiyorum;

Snake hastanedeyken yuvarlak gözlüklü bir doktor görünüyor. Bu doktor gerçek hayatta İtalyan bir beyin cerrahı olan Sergio Canavero ile tıpatıp aynı (sizde bahsettiğim siteden bakabilirsiniz). Doktorumuz, bu benzerliğin kullanılmasından rahatsız olmuş ve kendi izni alınmadığı için tazminat başvurusu yapmaya hazırlanıyormuş.

Son oyunda Afganistan’daki Kuzey Kabul Karakolu demolarını dikkatle izledim. Yapımcılar, oyun mekaniklerindeki çeşitliliği göstermek için, onlarca farklı karakol baskını izlettirdiler. Mesela kahramanımız, küçük boyutlu bir metal gear ile düşman cephesine girerek sıcak temas sağlıyor. Quiet’le ortak bir operasyon gerçekleştirip Rus askerlerini bertaraf ediyorlar. Yine gizlilik mekanikleri kullanılarak hedefler imha ediliyor.