Gamersmint sitesinde yayınlanan makalede, bir İspanyol dergisinin yaptığı habere göre Mass Effect 3 hakkında yepyeni detaylar ortaya çıktı.
Aşağıda okuyacağınız detaylar, serinin ilk iki oyununu oynamamış ama oynayacak olanlar için senaryoyla ilgili ipuçları içerdiğinden, dikkat edilmesini önemle vurguluyoruz.
- Cerberus'un bizim peşimize neden düştüğü oyunun hemen başında anlatılacak. - Cerberus güçlerinde; Mecha'lar, saldırı üniteleri ve ninja stilini kullanan Shock askerleri olacak. - Reaper'lar: Farklı büyüklükte olacaklar, menzilleri 500-600 metrelik küçük gemilerden 2 km'lik büyük gemilere kadar çeşitlenecek. - Shepard'a yeni hareketler: Max Payne benzeri yuvarlanma, zıplama gibi hareketlerin haricinde düşmanlara çok daha çeşitli saldırı seçeneğiniz olacak. Spesifik olarak bir tek yeni yetenekten bahsediliyior: "Heavy Melee" - Yeni yetenekler: Engineer sınıfı artık turret inşa edebilecek. - Modifiye edilebilir silahlar olacak, görüş araçları, dürbünler ve bunlardan oluşturacağınız 5 seçenekli kombinasyonlar olacak. - Uzay savaşları olup olmayacağı kesinleşmedi. - Senaryolar daha geniş ve büyük olacak. İnsanların yürüdüğünü, gemilerin savaştığını ve çok detaylı mimariyi göreceğiz. Yeni ışıklandırma teknikleri kullanılmış ve bu da fotografik gerçekliğe en yakın deneyimlerden birini sunacakmış. - Düşmanlara dinamik hasar verilebilecek. Bu ne demek diyorsanız bir örnekle açıklayayım. Örneğin bir Cerberus Mecha'sını öldürebilmeniz için zayıf noktası olan camdan yapılmış kokpit bölgesinden vurarak etkisiz hale getirmeniz gerekiyor. Bu ve bunun gibi bir çok zırh, materyal ve silah kombinasyonuyla daha zor savaşlar sizleri bekleyecek. - Dövüşler daha hızlı ve ani geçecek. Bu da oyuncuyu daha sık hareket etmeye zorlayacak. Ayrıca oyunun hızı yüzde on ile yüzde on beş oranında arttırılacakmış. - Son olarakda oyunla ilgili bir detay. Oyunu oynamadan öğrenmek istemeyenler yazının bundan sonraki kısmını okumamalı. Oyunda geçecek şehirler, New York, Londra, Koriana'nın bir uydusu, Salarian dünyası ve Mars olarak belirtilmiş. Her mekanın dizayn edilmesi ve son testlerin yapılması bölge başına 6 aylık bir süreci kapsamış.
Oyun bu sonbaharda, PlayStation 3, PC ve Xbox 360 için piyasada olacak.