Kohan II: Kings of War, Khaldun adlı bir dünyada geçiyor. Bu dünya çeşitli
ölümlü ırkların yanında Kohan gibi ölümsüz varlıkların da yaşadığı bir yer.
Kohan ve asi Ceyah arasında ölümsüzlüklerinin laneti bir savaş tarihin başından
beri sürmektedir. Bir Kohan kahramanı asla ölemez. Bedeni öldüğünde ruhu bir
madalyonun içine hapsolur ve birisi madalyonu bulduğunda ruh tekrar bedene
bürünür. Ancak bu döngüde ruh bedenden her ayrıldığında tüm hafızasını ve
haliyle deneyimlerini kaybeder.
Büyük savaştan sonra Kohanlar, yıkılan kültürlerini ve memleketlerini tekrar
kurmak için çalışmalara başlamışlardır. Ancak sınır boylarından çeşitli
yağmalama ve çatışma haberleri gelmektedir. Yeni bir Ceyah saldırısından
şüphelenen Kohan, Naava Daishan adlı Seeker’ı olayları incelemesi için gönderir
ve Ceyah’ın asiliğini aratacak olaylar başlar...
3. boyuta geçiş sancıları...
Kohan II: The Kings of War, öncelikli olarak ilk oyunda kullanılan 2D oyun
motoru 3D olarak yenilenmiş bir oyun. Tüm haritalar, binalar, doğa ve üniteler
3D olarak yeniden tasarlanmış. İki boyutun verdiği ayrıntı hissinden biraz da
olsa uzaklaşılmış olsa dahi, oyun ışık efektleri sayesinde üçüncü boyutta
kaybolan ayrıntıların eksikliğini gidermiş. Bu haliyle her ne kadar War Craft
3’ü andırsa da Kohan II, ilk oyundan bu yana gelen kendine has oynanış tarzıyla
taklit bir oyun olma zannından kendisini sıyırmayı başarıyor.
Oyundaki üniteler yine ilk oyunda da olduğu gibi tek tek birimler olarak değil
çeşitli sınıflardan oluşan bölükler halinde yetiştiriliyorlar. Her bölük, bir
kaptan (ölümlü bir kaptan veya bir Kohan kahramanı seçilebiliyor), 4 kişilik ön
grup, 2 kişilik yan grup ve yine 2 kişilik destek ünitelerinden oluşabiliyor.
Örneğin ön grubu süvarilerden oluşturduktan sonra okçu yan üniteler ve büyü,
tedavi yapan destek ünitelerini bölüğe ekleyebilirsiniz. Bölüğünüz oluştuktan
sonra dikkatinizi çekecek şey bu üniteleri tek tek değil de tüm bir bölük
halinde kontrol edecek olmanızdır. Bölüklere sadece nereye gideceklerini veya
nereye saldıracaklarını söyleyebiliyorsunuz. Geri kalanı her ünite kendi başına
hallediyor. Moral durumlarına göre geri çekilebiliyorlar veya savaşmaya devam
edebiliyorlar. Büyücüler gerektiğinde arkadaşlarını tedavi ederken gerek
görüdüklerinde düşmana saldırı büyüleri yapabiliyorlar. Böylece siz her ünite
ile tek tek meşgul olmadığınız için diğer işlerle uğraşabiliyorsunuz.