Artılar6 kişilik co-op oynanış, perk sistemi, gaza getirici müzikler
EksilerSeslendirmeler iyi değil, bazı grafiksel hatalar
En başta mod olarak başlayan, oldukça tutulan ve daha sonra kendi başına oyun
olan projeler karşımıza çoğu kez çıktı. Bunlardan ilk akla gelen Counter-Strike’tır.
Bu modlar hem tek başına isim olurken, diğer yandan yapımcılarına da iyi gelir
sağladılar. Daha başka örnekler de verilebilir. Son olarak bu zincire Killing
Floor (KF) katıldı. Yapım, Tripwire Interactive tarafından geliştirildi.
Tripwire Interactive, aslında yabancı değil. Firma daha önce Unreal Tournament
2003 için Red Orchestra modunu yapmıştı. Daha sonra Red Orchestra’yı Unreal
Tournament 2004 için de hazırladılar. KF’nin de aslında çıkış noktası Unreal
Tournament 2004. Yapım ilk olarak 2005’te mod olarak geliştirildi ve
kullanıcılara sunuldu. 2008’de ise son güncellemesi yapıldı. Bir sene sonra yani
2009’da da mod olmaktan çıktı ve kendi başına satılmaya başlanan bir oyun oldu.
Nereden nereye
KF, Left 4 Dead (L4D) oynayanlara yabancı gelmeyecektir. Gene üstümüze gelen
zombi ordusunu durdurmaya çalışıyoruz. Yapım kısa ve klişe bir hikayeye de
sahip. Londra’daki Horzine Biotech adında biyoteknoloji şirketinin yaptığı
araştırmalar kötü gidiyor, zombiler oluşuyor. Konu bilinmese de olur deyip, bu
ufak ayrıntıyı geçebiliriz. KF, multiplayer ve singleplayer seçeneklerini
sunuyor, tabii ki işin aslı multiplayer’da yatıyor. Altı kişiye kadar co-op
desteği sunan oyun içinde, Londra’nın sokaklarını, Biotech laboratuarlarını
içine alan altı farklı harita var. Oyunla birlikte gelen bu haritalar güzel
tasarlanmış, ancak sayısı az. Fakat KF için yeni haritalar yapılıyordu.
"Berserker perk'i son seviyedeyken, elektrikli testere ile ölümcül oluyor."
Yapımda perk sistemi kullanılıyor. Field Medic, Support Specialist, Sharpshooter,
Commando, Berserker ve Firebug olmak üzere altı farklı perk var. Bunlar en fazla
5. seviyeye kadar çıkıyor. Tabii ki her seviyenin belli bir avantajı ve şartları
var. Mesela Firebug’ta 1. seviye olmak için Flamethrower ile 25.000 hasar puanı
vermeniz gerekiyor. Ancak seviye atladığınızda bu size; seçtiğiniz perk’in
silahını daha ucuza satın almak, daha fazla hasar vermek vs… gibi ekstra
özellikler sağlıyor. İsterseniz oyundayken, aşama sonlarında perk’nizi
değiştirebilirsiniz.
Haritaların belli yerlerinde para karşılığı silah, cephane, zırh alabileceğimiz
satış noktaları bulunuyor. Parayı da öldürdüğümüz zombilerden kazanıyoruz. Her
aşamayı geçtiğimizde, ekstra olarak da biraz daha para geliyor. Satıcılar
haritadaki her aşama sonunda, farklı noktalarda, kısa bir süreliğine açık
oluyor. Mesela Manor haritasında birinci aşama sonunda bina dışında satış
noktasından bir şeyler alırken, ikinci aşamayı geçtiğinizde bu sefer satıcının
yeri bina içinde üst katta oluyor (Zaten yeri kırmızı oklarla da gösteriliyor).
KF’de; Flamethrower, bıçak, balta, elektrikli testere, Crossbow, pompalı,
otomatik tüfek, el bombasının yer aldığı 12 farklı silah var. Genel olarak
silahlar yeterli. Ayrıca silahları sadece satış noktalarından almıyoruz.
Cephane, silah ve zırhlar haritaların belli yerlerinde karşımıza çıkabiliyor.
Yalnız her aşamada bunların yerleri rastgele şekilde değişiyor.
"Siren attığı çığlıkla, zırhımız yüzde yüz olsa bile sağlığımızı azaltabiliyor."
Aç düşmanlar
Sürekli olarak belli bir aşama olduğunu belirttim, bunu biraz daha açalım.
Haritalarda zombiler kalabalık gruplar halinde, en son çıkan boss’a kadar,
sayıları ve çeşitleri her seferinde artarak kademe kademe geliyor. Tabii ki
seçtiğimiz zorluk seviyesi ve oyunun süresine göre bunu arttırabilir veya
azaltabiliriz. Yalnız KF’nin tadı en zorda çıkıyor. Toplamda boss’un dahil
olduğu 9 farklı düşman tipi var. Bunlar Clot, Bloat, Stalker, Gorefast, Crawler,
Siren, Scrake, Fleshpound ve Patriarch (Boss düşman).