Blizzard Entertainment, oyun dünyasında devrim yaratmış pek çok yapımın arkasındaki isim. Ancak, bunların bir kısmı gün yüzüne çıkmadan sonlandırılarak iptal edilen Blizzard projeleri arasında yerlerini aldılar. Bu iptaller, merakımızı cezbeden projelerin hayal kırıklığı ile sonlanmasına yol açtı. Birçoğu, potansiyel olarak oyun dünyasında yeni standartlar belirleyebilecek oyunlar olarak görülüyordu. Bu yazıda, Blizzard’ın yıllar içinde iptal ettiği en dikkat çekici projeleri inceleyerek, neler kaçırdığımıza bir göz atacağız.
Blizzard’ın iptal ettiği oyunlar listesi oldukça geniş ve her birinin ardında farklı bir hikaye yatıyor. İşte o projelerden bazıları:
Bloodlines, Blizzard’ın geliştirmeyi düşündüğü ancak iptal ettiği ilginç projelerden biri. Bu oyun, "uzay vampirleri" temasına odaklanıyordu. Kulağa ne kadar ilginç gelse de, bu konsept Blizzard’ın stratejik kararları sonucunda rafa kaldırıldı. Bloodlines, orijinal bir temaya sahip olsa da, kaynakların başka projelere yönlendirilmesi nedeniyle hiçbir zaman gün ışığına çıkmadı.
Blizzard’ın Star Wars evrenine dayanan bir oyun üzerinde çalıştığını biliyor muydunuz? Bu oyun, sonunda Starcraft’ın doğmasına yol açan projeydi. Orijinalde Star Wars temalı bir strateji oyunu olarak planlanan bu yapım, lisans sorunları nedeniyle iptal edildi. Ancak bu iptal, Blizzard’ın en büyük başarılarından biri olan Starcraft'ın gelişmesine vesile oldu.
Shattered Nations, Blizzard’ın strateji türünde planladığı bir diğer projeydi. Oyun, devasa savaşları ve uluslar arası çatışmaları konu alıyordu. Ancak proje, zamanla daha popüler ve ticari başarı vaat eden diğer oyunlara öncelik verilmesiyle durduruldu.
Diablo, Blizzard’ın en büyük başarılarından biri olsa da, GameBoy için geliştirilmesi planlanan bir versiyonu asla tamamlanmadı. Bu proje, Diablo evrenini taşınabilir bir platforma taşımayı hedefliyordu. Ancak teknik kısıtlamalar ve projeye olan sınırlı ilgi nedeniyle iptal edildi.
Starcraft: Ghost, Starcraft evreninde geçen bir aksiyon-macera oyunu olarak planlanmıştı. Üçüncü şahıs nişancı türünde olacaktı ve oyuncular, Ghost operatörü Nova olarak gizli görevlerde yer alacaklardı. Oyun yıllarca beklenmesine rağmen çeşitli teknik ve stratejik nedenlerden ötürü bir türlü tamamlanamadı ve Blizzard tarafından rafa kaldırıldı. Starcraft: Ghost, iptal edilen oyunlar arasında en ünlülerden biridir ve hala birçok hayranın kalbinde özel bir yere sahiptir.
Blizzard’ın gizemli ve büyük çaplı MMORPG projesi Titan, oyun dünyasında çokça merak edilen bir projeydi. World of Warcraft'tan sonraki devrim niteliğinde bir MMO olması planlanan bu oyun, yedi yıllık geliştirme sürecinin ardından iptal edildi. Titan’dan geriye kalan fikirler ise, Blizzard'ın popüler kahraman tabanlı nişancı oyunu Overwatch’ın temelini oluşturdu.
Blizzard’ın bilim kurgu temalı Starblo projesi, Diablo’nun başarısını farklı bir evrende tekrarlamayı hedefliyordu. Ne var ki, projede istenilen seviyeye ulaşılamadı ve sonunda rafa kaldırıldı. Starblo, bir Diablo fanının hayal edebileceği en ilginç projelerden biriydi, ancak asla tamamlanmadı.
Nomad, World of Warcraft’tan önce geliştirilmeye başlanan bir kıyamet sonrası dönemde geçen sıra tabanlı bir strateji oyunuydu. Ancak, Blizzard'ın World of Warcraft’a yoğunlaşmasıyla bu proje rafa kaldırıldı. Nomad’ın potansiyeli oldukça büyüktü, ancak başka projelerin öncelik kazanması nedeniyle iptal edildi.
Avalon, 2013-2015 yılları arasında geliştirilmekte olan, Minecraft tarzında bir Warcraft oyunuydu. Bu projede oyuncular, Warcraft evreninde kendi dünyalarını inşa edebilecekleri bir deneyim yaşayacaklardı. Ancak proje, Blizzard’ın stratejik planlamaları doğrultusunda iptal edildi.
Blizzard, Diablo IV'ün orijinal versiyonu olan Hades üzerinde çalışıyordu. Bu oyun, üçüncü şahıs kamerasına ve Arkham tarzı dövüş sistemine sahip olacaktı. Ayrıca, permadeath (kalıcı ölüm) özelliğiyle daha karanlık bir ton hedeflenmişti. Ancak bu konsept iptal edildi ve Diablo IV, daha farklı bir biçimde oyuncularla buluştu.
Orbit, Warcraft temalı bir artırılmış gerçeklik oyunu olarak tasarlandı. Pokemon GO’ya benzer şekilde oyuncuların gerçek dünyada Warcraft karakterleri ve görevleriyle etkileşime girmesi hedefleniyordu. Ancak bu proje, çeşitli teknik ve lojistik zorluklar nedeniyle iptal edildi.
Blizzard’ın üzerinde çalıştığı diğer bir proje ise Odyssey adını taşıyordu. Hayatta kalma temasına odaklanan bu oyun, oyuncuların zorlu koşullarda ayakta kalma mücadelesi vermesini konu alıyordu. Ancak, oyunun geliştirilmesi sırasında karşılaşılan zorluklar ve diğer projelerin öncelik kazanması nedeniyle iptal edildi.
Orion, Blizzard’ın mobil platformlar için geliştirmeyi planladığı sıra tabanlı bir RPG oyunuydu. Oyuncuların birbirlerine karşı asenkron olarak mücadele edebilecekleri bu oyun, mobil RPG piyasasında büyük bir potansiyele sahipti. Ancak, Blizzard bu projeyi de hayata geçirmemeyi tercih etti.
Blizzard, Starcraft evrenini bir adım öteye taşıyarak 4X türünde bir strateji oyunu geliştirmeyi planlıyordu. Bu türdeki oyunlar, oyuncuların keşfetme, genişleme, sömürme ve yok etme üzerine odaklanır. Ancak, bu iddialı proje de iptal edilenler arasına katıldı.
Blizzard’ın Call of Duty evreninde geçecek bir gerçek zamanlı strateji oyunu (RTS) geliştirdiğini biliyor muydunuz? FPS türünün aksine, bu proje savaş alanlarını yönetmeye odaklanacaktı. Ancak proje iptal edilerek rafa kaldırıldı.
Blizzard, Helldivers benzeri bir Warcraft oyunu üzerinde de çalışıyordu. Bu oyun, yoğun savaş sahnelerine ve stratejik aksiyonlara odaklanacaktı. Ancak, geliştirme aşamasında alınan stratejik bir karar ile bu proje de iptal edildi.
Warcraft evreninde geçen God of War tarzı bir aksiyon oyunu olan Andromeda, Blizzard’ın en ilginç projelerinden biriydi. Yoğun aksiyon sahneleri ve epik boss savaşları içermesi planlanıyordu. Ancak, bu proje de çeşitli nedenlerden dolayı iptal edildi.
Blizzard, Starcraft evreninde geçen birinci şahıs nişancı (FPS) oyunu üzerinde çalışıyordu. Bu oyun, Battlefield benzeri geniş çaplı savaşlara sahne olacaktı. Ancak proje, diğer projelere kaynak ayırmak amacıyla iptal edildi.
Son olarak, Blizzard ve NetEase, World of Warcraft’ın mobil versiyonunu geliştirmeyi planlıyordu. Bu projede oyuncular, WoW evrenini mobil cihazlarından deneyimleme şansına sahip olacaktı. Ancak bu işbirliği de iptal edilen projelerden biri oldu.
Warcraft Adventures: Lord of the Clans (1998)
%90 ı biten ama iptal edilen bir adventure point click oyunu. Hatta bir Rus YouTuber oyun hiç piyasaya çıkmamasına rağmen bu oyunun dosyalarına ulaştı yayınlandı .