Günümüzden uzak bir gelecekte insanoğlu ileri bir teknolojiye sahiptir ve
uzaya açılmıştır. İnsanlık yeni yerler ve kaynaklar bulmak için keşifler
yapmaktadır. Bunun sonucunda tehlikelerle ve farklı canlılarla da karşılaşılır.
İlk olarak 2006’da karşımıza çıkan Interstellar Marines (IM), genel olarak böyle
bir temel hikaye üstüne kurulu. Hatta söylenene göre rutin ve sıradan gösterilen
bir görev, karmaşık ve politik olaylar içinde iyice harmanlanacak. Yani klişe
bir senaryonun olmayacağı, yapımda kapalı kapılar ardında farklı dolapların
döneceği fısıldanıyor.
"Köpekbalıkları evrim geçirmiş ve ayaklanmışlar. Artık su dışında yaşıyorlar."
Sıradan değil!
Interstellar Marines bir FPS, ancak uzaylıların, yaratıkların üstümüze salındığı
düz bir aksiyon değil. Tam tersi olarak yapım içinde farklı özellikler
bulunduruyor. Bunların en başında RPG elementleri var. Oyunda yöneteceğimiz
karakter özel birliğe mensup yeni bir asker. Girdiği maceraya bir acemi olarak başlayan adamımız, zaman içinde
tecrübe kazanıyor ve güçleniyor. Karakterimizi istersek patlayıcılar konusunda
uzman bir Sniper veya farklı bir hale getirebileceğiz. Kazandığımız tecrübe,
bize yeni yetenekler ve imkanlar sağlayacak. Böylece daha iyi ve yeni
teçhizatları kullanabileceğiz. En güzel kısımlardan biri ise silahımızı
geliştirebilme imkanı. Kullandığımız silah üstünde değişiklikler yapılabilecek.
Mesela normalde sıradan bir lazer tüfeğini, daha kuvvetli ve ölümcül hale
getirebileceğiz. Belirtilene göre bu gelişim tamamen serbest olacak.
Yeni nesil oyunların çoğunda co-op imkanı bulunuyor, Interstellar Marines bu
özelliği es geçmiyor. Yapımda singleplayer yer alacak, artı olarak
arkadaşlarımızla birlikte dört kişiye kadar co-op oynayabileceğiz. Yapımcı Zero
Point Software, bu konu üstünde de duruyor. Hatta yetenek sisteminin co-op’ta
bazı geniş opsiyonlar sunacağı da belirtiliyor.
"Oyunda uzay istasyonlarından, farklı mekanlara kadar birçok yerde bulunacağız."
Araştırma
IM’de de çevre interaktif olacak. Bölüm tasarımları da geniş olarak yapılıyor.
Yeri geldiğinde klostrofobik uzay istasyonlarından, büyük dış mekanlarda macera
peşinde koşturacağız. Geniş haritayı keşfedeceğimiz, buna artı olarak
yapacağımız taktikleri de farklı şekillerde uygulayabileceğimiz söyleniyor.
Mesela bir düşmanlarımızı sessiz bir biçimde geçebilir, onları tuzağa
düşürebilir veya direk olarak üstlerine saldırabiliriz. İzlenilen yol, taktikler
ve kararlar tamamen oyuncuya bırakılıyor.
Grafiksel olarak da IM, ekran görüntülerine baktığımızda genel olarak fena
gözükmüyor. Daha önce adı pek duyulmayan Zero Point Software, IM projesini bir
üçleme olarak planlamış durumda. PC, PS3 ve X360 için geliştirilen yapım içinse
halen çıkış tarihi belirsiz.