Intel'in grafik konusunda da NVIDIA ve AMD'ye rakip olma çabaları devam ediyor. Son olarak duyurulan Intel ExtraSS teknolojisi nedir? Bu yazımızda, Intel'in yeni "Çerçeve Oluşturma Tekniği Intel ExtraSS" hakkında yapılan açıklamalara bağlı olarak neler sunacağını, rakiplerine oranla ne aşamada olabileceğini yorumlayacağız.
Intel, AMD'nin FSR 3.0 FG ve NVIDIA'nın DLSS 3 Frame Generation'ına yanıt olarak geliştirdiği yeni çerçeve oluşturma teknolojisi ExtraSS hakkındaki ilk bilgileri paylaştı. Mavi ekip, ExtraSS'nin çerçeve ekstrapolasyonu ve uzamsal süper örneklemeyi birleştirerek gerçek zamanlı işleme performansını artıracağını iddia ediyor.
Intel ExtraSS Teknolojisi Nedir?
ExtraSS ve DLSS 3/FSR 3.0 arasındaki temel ayrım, çerçeve oluşturma tekniğinde yatıyor. ExtraSS, ekstrapolasyon kullanırken, DLSS 3 ve FSR 3.0, interpolasyon yöntemini tercih ediyor. Ekstrapolasyon, giriş gecikmesinde artışa neden olmadan, ancak interpolasyona göre daha fazla yapaylık riski taşıyor.
Intel'in açıklamasını aşağıda bulabilirsiniz:
"Çerçeve enterpolasyonu ve ekstrapolasyon, Zamansal Süper Örneklemenin iki temel yöntemidir. Genellikle çerçeve enterpolasyonu daha iyi sonuçlar üretir ancak aynı zamanda çerçeveleri oluştururken gecikmeye de neden olur. Girişler için daha iyi bir zamanlayıcı kullanarak gecikmeyi azaltan NVIDIA Reflex [NVIDIA2020] gibi mevcut bazı yöntemlerin bulunduğunu, ancak bunların çerçeve enterpolasyonundan kaynaklanan gecikmeyi önleyemeyeceğini ve enterpolasyon ve ekstrapolasyon yöntemlerine dik olduğunu unutmayın.
Enterpolasyon yöntemleri, bu tekniklerle bile hala daha büyük gecikme süresine sahiptir. Çerçeve ekstrapolasyonu daha az gecikmeye sahiptir ancak giriş çerçevelerinden gelen bilgi eksikliğinden dolayı ayrık alanların işlenmesinde zorluk çeker. Yöntemimiz, önceki çerçeve oluşturma yöntemlerine göre daha iyi niteliklere sahip çerçeveleri tahmin etmek ve enterpolasyon tabanlı yöntemlere kıyasla daha az gecikme süresine sahip çerçeveleri tahmin etmek için hafif akış modeliyle yeni bir çarpıtma yöntemi önermektedir."
ExtraSS, teoride daha iyi bir oyun deneyimi sunabilir, ancak Intel'in DLSS 3 ve FSR 3.0'ın görüntü kalitesini yakalayıp yakalayamayacağı henüz net değil. Intel ayrıca, ExtraSS'yi diğer teknolojilerle karşılaştıran bazı ekran görüntüleri yayınladı. Bu ekran görüntüleri cesaret verici görünüyor, ancak ExtraSS'nin performansını tam olarak değerlendirmek için kendi testlerimizi yapmamız gerekecek.
Intel ExtraSS Teknolojisi Nedir?
Makalede, yüksek kaliteli sonuçlarla gerçek zamanlı görüntüleme elde etmenin zorlukları tartışılırken, uzamsal ve zamansal süper örnekleme kavramlarını açıklıyor. Intel'in araştırmasının makalesi, bu teknolojilere meydan okumak için mekansal yükseltme ve çerçeve ekstrapolasyonunu birleştiren birleşik bir çerçeve önermektedir.
AMD'nin FSR 3.0'ı ilk testlerde mükemmel görünse de, piyasaya sürüldüğünde bazı sorunlar yaşadı. Zamanla iyileştirmeler yapılsa da, DLSS 3, FSR 3.0'a göre üstün kalmaya devam ediyor.
Önemli bir nokta olarak, ExtraSS tüm GPU üreticileri ile uyumlu olacak ve DLSS 3'ün aksine sadece Intel GPU'larına özgü olmayacak. Bu durum, ExtraSS'in geliştiriciler tarafından FSR 3.0'a göre tercih edilip edilmeyeceğini ilginç kılıyor.