biraz geciken bir yorum oldu ama görünce cevap vermek istedim :) İlbilge Projesinin Lideriyim malesef ülkemizde bilim ve teknoloji konusundaki alanlara yatırım yapılmadığı için bu tarz projeler hayata geçirilemiyor kendi imkanlarımız el verdiği kadarıyla projeye devam etmeye çalıştık. Kaan ÇAKAL
Kardeşim şu teknolojide bari milliyetçilik yapmayın be gözünüzü seveyim kendimiz yapalım develete güvenin elin yahudisine değil demişsin ozaman yazdığın yorumu nereden yazdıysan yada hangi pc yi kullanıyorsan kullanma bizahmet çünkü o yorumu yazdığın telefon yada pc yi elin Yahudi dediklerin üretti.
tamam ozaman kendi ülkemizde teknoloji gelişmesin hep başkalarının teknolojisini kullanalım 1920 lerden başlanarak bize empoze edilen bizmi yaptık bizimkinden bi cacık olmaz kafasıyla yasamaya devam edelim uyanın artık uyanın kendinizi tanıyın kendinize devletinize güvenin!! elin yahudisine değill
sen ne kadar cahil hep sen bilirsin zaten dedikçe ben sana sevgili arkadaşım diye hitap edicem belki utanırsın tabi utanma duygun var ise burada önce saygı çerçevesinde cevap yazmayı bi öğrenelim.Herkes istediğini düşünür ve özgürce ifade edebilir yazdığım yoruma karşılık yazmışsın ya yorumumu lütfen dikkatlice oku çünkü ülkemdeki potansiyeli ve seviyenin çok iyi olduğunu fakat yeterli destek ve oluşum olmadığı için bazı şeylerim yapılamadığını yazdım yani herhangi bir kötüleme yok buna rağmen farklı düşünenler için ise iki tarafta kendince haklıdır diye saygı göstergesinde bulundum.Bana gelipte saygısızca oku ve anla yok efendim cahil diye hakaret edeceğine sadece sözde milliyetçi olacağına ozaman bu ülkeyi ileri seviyelere çıkartacak projeler yapta görelim ve utanalım.saygılarla...
MK Okuru3.01.2017 16:34
Alttaki yorumlara bir baksan insanların nelere karşı çıktıklarını anlayabilirsin. Ama cehaletine rağmen "hep ben bilirim" zihniyeti yüzünden kimsenin yazdığını okumayan, anlamaya çaba sarfetmeyen insanlara dönüştü toplumun büyük kesimi. Esas cehalet budur. Doğruyu bilmeyi reddetmek. Oku ve anla.
Arkadaşlar biz gelişmeyelim yapmayalım demiyoruz ki lütfen yorumları anlayarak okuyunuz.Anlamıyorsanız okumayın bile hiç gerek yok çünkü.Benim özellikle demek istediğim birşeyleri ilk olarak biz yapalım yada farklı şeyler yapalım gelişim böyle olur zaten olan birşeyin aynısını yaparsan bu gelişim değildir sadece taklittir.Bende diyorumki ben ülkemin taklit etmesini var olan birşeyin yapılmasını istemiyorum yeni şeyler yapmasını dünyaya artık bizimde liderlik edebileceğimiz buluşlarımız olsun istiyorum.Google arama motoru artık oturmuş bir düzene bunu değiştirmek çok çok zor bunun yerine daha kullanışlı ve yenilikçi bir fikir bulunsun eskiden facebook varmıydı hayır üniversite zamanında insanlarla nasıl iletişim kurulup tanışıp bilgilerinin paylaşılabileceği fikri ile bulunmuş bir şey biz neden yapamıyoruz bu tarz bir şey ama doğru illaki biri facebook u bulucak bizde birkaç yıl sonra yüzkitabı diye ismni değiştirir aynı konsepti yaparız işte bu gelişim değil anlatmak istediğimi anlamışsınızdır umarım.Birde yorumlarımda kimseyi aşağılamadım iki tarafta kendince haklı diye başladığım halde neden bu tarz yorum sitelerinde kendi düşüncemizi özgürce söyleyemiyoruz. Bunlar benim düşüncelerim ama illaki birkaç arkadaş çıkıpta ben katılmıyorum demek yerine sadece yok efendim sen ülkene güvenmiyon sen cahilsin çok biliyorsun sen gibi cevaplar yazıp aşağılama gereksinimi duyuyorlar eleştiriye açık olunmalı ve herkes kendi fikrini seviyeli bir şekilde söyleyebilmedilidir.konuşmalarımıza dikkat edelim lütfen bir insana cahil demek için önce kendimizin zeki ve anlayışlı olmamız gerekirki zaten anlayışlı ve zeki bir insanda karşısındakine cahil demez.Ayrıca bu kadar insanları kötüleyen ve zeki kişilersiniz ozaman sizde bu ülkeye çok güzel önemli buluşlar kazandırında bizde utanalım.
Bir yazılım mühendisi olarak naçizane tespitlerim.
1) Google ve Yandex'e rakip çıkabilmek için öngörülen avantajlar nelerdir? Bizim alfabemiz Kril değil bakanın dediği gibi Türkçe karakterlerden bir avantaj sağlanması pek mümkün değil.
2) Fonlamanın kaynağı nedir?
3) Net neutrality olacak mı?
4) Üretilen sonuçlar özgür bir şekilde mi yayınlanacak?
5) Konu hakkında yetişmiş eleman yeterli mi?
6) Bu projenin fikir babası var mı? Yoksa devlet zorlamasıyla mı?
7) Projeyi yürütenler bağımsız mı olacak?
8) Arama yapanlar ve aramalar fişlenecek mi?
Bana !!!milli!!! bir arama motorunun !!!milli!!! sonuçlarıyla karşılaşacağız gibi geliyor. Sonuçta kimse güvenip kullanmaz ve tamamiyle bir zaman/para/akıl kaybı. Kanı yeşil akan neo islamcılar dahi kullanmıyor bunları.
Örneğin, reis baldo pirinç arayan birisinin malum reisle karşılaşması kişiyi ne kadar tatmin eder bilemiyorum.
Burada yapılan yorumların çoğunu okumadım ama az çok tahmin edebiliyorum bazılarınız bişi olmaz bizimkiler yapamazlar bazılarıda güvenmeyin zaten kendi milletinize sizin gibiler yüzünden gelişmiyor ülke diye cevap veriyorsunuz kesin bu tarz konularda aslında iki tarafında haklı olduğu ve haksız olduğu kısımlar var.Türkiye evet birçok konuda geride ve bunu ortadan kaldırıp ilerleme peşinde olan bir ülke.Fakat yapılan yanlış aslında projelerin tarihleri ve süreçleri.Demek istediğim dünyada zaten var olan birşeyi yapmaya çalışıyoruz oysaki yapmamız gerekn şey olmayan bir şey ancak bunu başarabilirsek biir yerlere varırız.Google şuan için tam oturmuşken ( yandex yahoo bile ezildi karşısında ) yeni bir arama motoru yapma fikri saçma zaten aradığımız herşeye ulaşabileceğimiz bir öğe arama motoru var.Veya elektrikli araba yapacağımız yere ki teknolojimiz var üniversitelerde fakat çok fazla desteklenemedi maalesef 2020 de hala benzinli araba üretme peşindeyiz.Geçmişi yapmaya çalışıyoruz kısacası geleceği şekillendirmeye değil.Dizilerimiz bile Amerika ve kore dizilerinin birebir aynıları araştırırsanız bşraz gördüğümüz şeyleri değilde hayal ettiğimiz şeyleri yapsaydık şuana kadar emin olun bu ülke gelişirdi ozaman.Google konusuna gelince iş Google da aradğınız herşey kayıt altında girilen siteler istatistikler yeni arama moturnun amacıda bu olacak zaten birçok siteye giremeyeceğiz ve Google gibi takip edileceğiz ki dizi siteleri bile yasaklandı gündemi takip edenleriniz bilir ben isterdim ki ilerde çocuklarımda izlesin bizim izlediklerimizi ama yasaklnan siteleri kenara bırakın marketlerden orjinalini bulmanız bile zor amazondan alalım diye düşünürdük eskiden şimdi vergilendirmede arttı kısacası bazı şeyleri ulaşmamız resmen engellenmeye çalışılıyor buda ayrı bir dert.Kısacası elimizde çok güzel imkanlarmız ve kaynaklarımız var ama ne değerlendirecek nede bunları fırsata döndürebilecek oluşumlar yok.
10:57 Daha kullanmadığın şeyi nasıl beğenmiyorsun acaba ?
MK Okuru29.12.2016 10:57
allah allah mesela sen bir araba alıp beğenmeyince kendin mi üretiyorsun! ya da aldığın bir hizmeti beğenmeyince mesela bir lokanta da kendi lokantanı mı açıyorsun? örnekler yeter herhalde! sizin gibi şu beğenmiyorsanız kendiniz yapın biz eksik, saçma vs. kullanırızcılar yüzünden bir şey gelişmiyor
bu motoru yaptıktan sonra emin olun hemen google ve diğer arama motorlarına haberleri yanlış lanse ediyorlar gerekçesiyle kapatacaklar ülkede sadece bu arama motoru kullanılacak ve devlet kendi görmek istediği haberleri gösterecek umarım böyle bir şey olmaz kısıtlama gelmez
Yerli arama motoru ne ya! zırt pırt kapatacakları mecra arıyorlar herhalde? yandaşlar kullanır hiç bir yere ulaşamaz zaten cahille riyice cahil kalırlar! arama motoru yapana kadar memleketin her yerinde bomba patlatanları arayıp bulsunlar omba patladıktan sonra önlerine geleni tutuklamak yerine!
alınmak için geç kalınmış bir karar neyse zararın neresinden dönersek kar bilişimin önemini devlet yeni anlamaya başladı halk da anlayacaktır. ama yapılırsa anasayfam olacak ondan şüphe olmasın :)
yararlı bir çalışma olur lakin, google,youtube facebook ve twitter yasaklanırsa tadından yenmez. herkes kafasına göre vergisiz kazanç elde eder olmuş herkesi takip edecek devletimiz inşallah
Arama motoru uzerinden siyaset yapip ona buna sallayanlarin yorumlarinida burada sakliyorsun ya merlin sanada helal olsun siyasi icerik gormek istesek bu sayfaya gelmezdik
MK Okuru26.12.2016 11:09
Sevgili kıt, pkk ile barışa karşı olanlar için de aynı tribi atıyor, vatan hainliği ile suçluyordunuz. 2-3 sene sonra gördük açılım sürecinin nasıl cortladığını. bu konudaki görüşlere de aynı kafada yaklaşıyorsunuz. ne yazık ki senin benim milliyetçi olmam ölü yatırımı canlandırmıyor.
MK Okuru26.12.2016 00:29
karşı çıkarım çünkü onların isteği siteye girip istemediği siteye giremeyeceğim bu mu? özgürlük hadi len
MK Okuru25.12.2016 21:09
Mesele arama motoru yapmaksa sorun yok. Milletin ne aradığını loglayıp fişlemekse ki ( esas amaç bu ) durum kötü. Ayrıca bilişiö yılına girerken twitter ve youtube un kapalı olduğunuda hatırlatırım..
MK Okuru25.12.2016 20:39
Sirf taht icin kendi öz oğlunun kafasını kesen ata benim atamsa cehennemin dibine batsın oyle gecmis oyle ata
MK Okuru25.12.2016 19:29
çünkü vergilerimizin boşa harcanması(Amerikayı yeniden keşfetmeye çalışmak gibi) ve hükümete duyulan güvensizlikten(fişlenme korkusu) kaynaklanan bir durum var ortada.
hemmen25.12.2016 19:23
başarılı olması zaten mümkün değil. insanların bunu kullanacağını beklemek büyük hayal. türkiye yönetiminin şuan en büyük problemlerinden biri gelir sağlayacak sanayi ve tarıma(evet, daha hala gdo lu tohum ithal ettiğimizi düşünecek olursak) yatırım yapmak yerine saray, park, alışveriş merkezi, kaldırım(ankarada yaşıyorum ve kaldırım çalışmalarından gına geldi) ve daha nice gereksiz şey. yenimahallede teleferik yaptılar, 1 yıldır bedava. milletin gözüne girmek için yapıyolar ama milletin haberi yok elektirik giderini zaten vergilerler ödüyolar. tek fark sadece binenin değilde, binmeyenin de cebinden ödenmesi. elektrik kaçak vergisinden farkı yok. bu arada park ve yeşil alana karşı değilim ya da güzel kaldırım ve yollara. sadece cari açığı kapatıp da ondan sonra bu tür şeylere para harcamak daha mantıklı değil mi? karnını doyuramayan birinin süslenmeye bu kadar para harcaması mantıklı mı?
MK Okuru25.12.2016 19:20
Bizdeki komik internet hızı ve komik kotalar, yasaklı binlerce site(çoğu muhalif siteler), işlerine gelmeyen her olayda sosyal medyayı yavaşlatma vb. uygulamalar ve yandaşa rant aktarma zihniyeti varken "omo bözöm oromo motoromoz vor, çyoook gelüşiyooz" dersen gülerler de ondan karşı çıkarlar bence
MK Okuru25.12.2016 19:13
@Arcade Fire insanların Osmanlı ile sorunu yok. Osmanlı üzerinden bu yönetim biçiminin özünde örtüşmeyen ideolojilerine inanıp alet olmaları, sorgulamadan körü körüne savunmaları ile sorunu var. Yani sap ile samanı karıştırıp yanlışa doğru demeleriyle sorunu var.
Arcade Fire25.12.2016 18:08
@etemelkuran
Senin kafandaki insanlar bence bu ülkeye en büyük zarar verenler, ilerde bu ülke daha da kötü günler görecekse bu zihniyet yüzünden olacak bence. Karşındakinin fikirlerini ya da hayat görüşünü beğenmeyebilirsin ama böyle düşman oldu hedef alındı gibi bir tutum çok zavallıca ve akıllıca da değil.
Daha önce de sırf bu arkadaşın adı Ottoman Empire diye eksileyen aklı kıtlar vardı, ne olmuş yani geçmişimizi bu kadar aşğılamalı mıyız? Osmanlı iyi kötü tarihte önemli bir imparatorluk insan bundan gurur da duyabilir. Diğer milletler nasıl geçmişiyle gurur duyoyorsa biz de duyabiliriz. Körü körüne de gurur duyalım demiyorum iyisini kötüsünü bilelim yine de.
etemelkuran25.12.2016 17:56
Nick tespit edildi.
Siyasi görüşü analiz ediliyor... Belirlendi.
Kendine düşman yaratılıyor... Yaratıldı.
Muhalifler hedef alınıyor... Alındı.
Top karşıya atılıyor... Atıldı.
Bizim alfabemiz Kril değil. Yani gerek yok, devlet eliyle fonların çarçur edileceği öngörülüyor. İmam hatip yapılması lazım.
MK Okuru25.12.2016 17:43
Arcade Fire yol olmadan da araba gider ama arabasiz yolun anlami da simdi olmaz hepsini yapacagiz Allahin izniyle
Arcade Fire25.12.2016 16:50
Karşı çıkmıyorum ama düzgün birşey yapabileceklerini de düşünmüyorum. Önceki yorumumda dediğim gibi de önce internet kullanıcılarının ödedikleri paranın hakkını alabilecekleri düzenlemeler yapsınlar sonra başlasınlar bu işlere. Doğru düzgün yol olmadan araba yapmaya çalışmak gibi biraz.
Peki arama motoruna ışid in yaktığı türk askerleri diye yazıp arattığımızda videoyu bulup izleyebilecekmiyiz yoksa o da tüm türkiye nin yaptığı gibi kafasını kuma gömüp sansürleyecek mi ha merlin kardeş?
Buradaki troller sizsiniz haberiniz yok objektifce tekrar arastirin konuyu
MK Okuru26.12.2016 13:49
Arkadaşlar Hiç Uğraşmayın Biz Neyin ne olduğunu Biliyoruz Onların Aktrolleri var Bırakın Aktrolleri inansın düzmece olduğuna.Bir de Merlinin kazanında bile Aktroller varmış Ben onları koyun Bildiğim için Böyle Teknoloji-oyun Sitesinde Görünce Gözlerimi Yaşarttılar:(:(
MK Okuru26.12.2016 12:49
23:50; evet aslında Işid diye bir örgüt de yok!
MK Okuru25.12.2016 23:50
Ya bi git koçum. hepsi hikaye düzmece.
MK Okuru25.12.2016 19:14
Aynen kardeşim, çoğu insanın hala bundan haberi bile yok.
Hayırlısı...İnşallah. Kısmet. Fıtratta varsa olur yoksa olmaz fln..Bekleyip görücez. Doğmamış çocuğa isim koymayada gerek yok. Yapılsın desteklerim ama kötü şeyler desteklerle biyere gelmez. İyi şeylerinde desteğe ihtiyacı yok. İyise başarılı olucaktır değilse kralı desteklese bir işe yaramaz. Sabriyi 15 yıl desteklediler hala orta açamadı. Messiyi yerden yere vur koysun çocuğu... Dünya iyi-kötü gerçeğiyle dönüyor.
Hea gerçi hiç okunmayan bir gazeteye, izlenmeyen tvye devlet bankalarının reklam vermesiyle ayakta tutuluyor.Bu şekilde milletin parasını çöpe atan devletler var. Afrikada bunun örneklerini görüyoruz :D Ülkemizde öyle iğrenç bir rezilliğin olucağını sanmıyorum. Yapan afrikalı liderlerde milletin parasını yandaşa yedirmekten cehenneme doğru yelken açarlar.
Akıllara! arama yapanlar ve aramalar fişlenecek mi? sorusu geliyor. İsteselerde becerebilceklerini düşünmüyorum. En azından ilk etapta fişleme sevdası olmaz.hea diyelimki fişliyolar. CIA,nsa bilmem ne fişliceğine beni bizimkiler fişlesin..
Bir şeye sırf karşı çıkmak için karşı çıkan "terakkiperver" kullanıcılarımızın aksine ben sadece Google gibi bir dev varken insanların başka bir motor kullanmayacağını ve bu projenin emek ve para kaybı olacağını düşünüyorum.
Şimdi yorumlara baktım da adı ne olacak, kim kullanacak deniyor. rte.com yada tayyip.com olsun 40.800.000 kişi kesin kullanır (tam %51 sanırım) hahaha çok komik evet :)
Muhtemelen birilerini zengin yapmak için girişilmiş bir proje, yoksa milli arama motoru yapmak için gram neden yok, ayrıca Devlet kendine gerekli bütün yazılımları 10 numara yaptı da sıra arama motoruna mı geldi, Teknoloji ve bilim kimin ellerinde ki ilerlesin bu memlekette,Allah akıl fikir versin
dünyanın en çok internet sansürü yiyen memleketlerinden birisiyiz ve arama motoru yapacağız öyle mi ? peki sansür ya da internet yavaşlatması yediğimiz günlerde milli motorumuz yabancı erimci kullanıcılar için nasıl sonuçlar verecek ? örneğin bir amerikalı'da kullanmaz ya velev ki kullandı, bizim gibi kırpılmış ve sansürlenmiş sonuçlar mı görecek ? yoksa motor bize sunmadığı hizmeti ona mı sunacak :) eğlenceli günler bizi bekliyor.
Evet guzel bir adim ulkemiz icin.ama su bir gercek koskoca microsoft bile google ile basedemezken birakin yandex bile daha googleyi gecemedi.yani kisaca google kullanmiyorum diyen yalan soyluyor.gercek su android varken googleyi kullanmamak bir hayal
bunlar yapsa yapsa zamanında benim mirc'te yaptığım gibi müslüman script adı :) öyle birşey yaparlar gerek yok internet özgülür içindir kısıtlamalar için değil
Bir arama motoru taraflı değil tamamen tarafsız olmalı istenilen sonuçları önünüze koymalıdır. Ben Sözcü gazetesini arayıp bana Akiti bulursa olmaz o iş. Tarafsız olması ve iyi bir altyapı olması lazım. Milyonlarca sonuç bulması lazım.
Ya olay şu, hangi ülke kendi motorunu kullanıyor ki ? Yabancı ülkeler bile google gibi kendini bu işe adamış şirketlerin arama motorlarını kullanıyorlar.. Bu hevesi keşke başka yerler de kullansalar da övünebileceğimiz bir iki şeyimiz daha olsa :)
Bir kere de hayırlısı olsun deyin be kardeşler. Belki de hiçbirimizin ummayacağı kadar iyi olacak. Yandex'e rakip olacağına eminim ancak görmeden Google ve BİZİMKİ'ni karşılaştıramayacağım.
şunu söylemek istiyorum tabıki bizimde herşeyimiz olsun her alanda bir atağımız olsun ama google karşısında tutunma şansı olduğunu açıkcası düşünmüyorum. keşke olsa keşke bunu canı gönülden istiyorum ama zor. boşa gidecek bir proje gibi duruyor inşallah yanılırım inşallah özür dilemek zorunda kalırm
Ne yapılırsa yapılsın nasıl bir adım atılırsa atılsın bu herşeyi sosyal medyadan öğrenen siyasetçi arkadaşlarım balta vurmaya sağlam savurmaya ve aşağılamaya devam edecekler ne zaman mı susarlar biz bağımsızlık değilde birilerinin köpeği oldukça o zaman susarlar, sağolsunlar...
İş bizim ülkede yapılınca insanın aklına ister istemez , arama sonuçlarında neler ilk sıralarda olacak ve bir arama yaptığımızda sağda solda hangi gereksiz şahıs haber olarak , reklam olarak gözümüze gözümüze sokulacak gibi sorular geliyor.
çindeki gibi diğer arma motorları yasaklanıp bize zorla bu arama moturunun kullandırtacaklar. Sansür işi için atılmış bir adım bence. Umarım yanılıyorumdur.
Önce bir interneti kullanılabilir yapsınlar, kota, sosyal medya yavaşlatma ıvır zıvırı bitirsinler de sonra motoru düşünsünler. Yapacakları motordan da hiç ümitli değilim açıkçası yandaş medyanın arama motoru halinden öteye geçmeyecektir.
Rte bunu kullanın der kullanırlar ama başka kimsenin kullanacağını sanmıyorum dünya üzerinde :D Kullananlar da yemek tarifi diyanet reis nasıl haddini bildirdi gibi aramalar yapar :D
Büyük ihtimal devlet dairelerinde zorunlu olacak ve bu -her değişiklik gibi- memurlarımızın yavaş çalışması için bahane olacak. Başka da bi işe yaramayacak.
Eleştirileri anlamak gerçekten zor, üretsek kabahat üretmezsek zaten kabahat. Bu arama motorunu kullanmak zorunlu olacakmış gibi algılayan arkadaşlar nefretiniz algılarınızı köreltmiş. Şahsen ben google u kullanmaya devam edeceğim fakat taktir etmesini de bilmek lazım.
Daha cloud nedir bilmeyen birinin komutasında nasıl olacak bu iş düşünmek lazım :)
İlbilge vardı bir de o noldu?
1) Google ve Yandex'e rakip çıkabilmek için öngörülen avantajlar nelerdir? Bizim alfabemiz Kril değil bakanın dediği gibi Türkçe karakterlerden bir avantaj sağlanması pek mümkün değil.
2) Fonlamanın kaynağı nedir?
3) Net neutrality olacak mı?
4) Üretilen sonuçlar özgür bir şekilde mi yayınlanacak?
5) Konu hakkında yetişmiş eleman yeterli mi?
6) Bu projenin fikir babası var mı? Yoksa devlet zorlamasıyla mı?
7) Projeyi yürütenler bağımsız mı olacak?
8) Arama yapanlar ve aramalar fişlenecek mi?
Bana !!!milli!!! bir arama motorunun !!!milli!!! sonuçlarıyla karşılaşacağız gibi geliyor. Sonuçta kimse güvenip kullanmaz ve tamamiyle bir zaman/para/akıl kaybı. Kanı yeşil akan neo islamcılar dahi kullanmıyor bunları.
Örneğin, reis baldo pirinç arayan birisinin malum reisle karşılaşması kişiyi ne kadar tatmin eder bilemiyorum.
Hea gerçi hiç okunmayan bir gazeteye, izlenmeyen tvye devlet bankalarının reklam vermesiyle ayakta tutuluyor.Bu şekilde milletin parasını çöpe atan devletler var. Afrikada bunun örneklerini görüyoruz :D Ülkemizde öyle iğrenç bir rezilliğin olucağını sanmıyorum. Yapan afrikalı liderlerde milletin parasını yandaşa yedirmekten cehenneme doğru yelken açarlar.
Akıllara! arama yapanlar ve aramalar fişlenecek mi? sorusu geliyor. İsteselerde becerebilceklerini düşünmüyorum. En azından ilk etapta fişleme sevdası olmaz.hea diyelimki fişliyolar. CIA,nsa bilmem ne fişliceğine beni bizimkiler fişlesin..
İstemezükçülüğün önde gidenisiniz.