Son zamanlarda bütün firmalarda bir 3 boyutlu oyun yapma hastalığı var. Her oyunu illa da 3 boyutlu yapacağız diye nice oyunları telef ettiler. War Craft 3 bu konuda güzel bir örnek. Oysa ki bir oyunu eğlenceli yapan onun ne kadar boyuta sahip olduğu değil ne kadar ruha sahip olduğudur. Bu ruhu 2. boyutta da yakalamak mümkündür.
Acaba Black Isle Studios Icewind Dale’de böyle bir hata yapar mı diye korkuyordum. Neyseki Icewind Dale 2’de bu konuda birinci oyuna kıyasla pek büyük bir değişiklik yok. Aslında Icewind Dale’de neredeyse hiç bir değişiklik yok. Oyunu beğenmemekle hayal kırıklığına uğramak farklı şeylerdir. Ben oyunu beğendim ama daha yeni şeyler de beklerdim doğrusu. Bir FRPciden çok bir PC oyuncusu gözüyle bakarsak değişen bir kaç şey; konusu, karakter portreleri ve yeni çözünürlük özellikleriden ibaret. Bir de karakter sınıfları derinleştirilip, bazı sınıfların alt sınıfları da oyuna dahil edilmiş.
Oyun yine aynı bölgede geçiyor. Bütün pis işlerde önden sürülen Goblinler yine “köylere” saldırıyorlar. Ancak bu sefer yerli halkın ve askerlerin işi çok zor çünkü sayıları oldukça fazla. Bu nedenle çevre diyarlara haberler salınıp, gelip yardım edecek maceraperestlere para ödülleri verileceği duyuruluyor. Gemilerle yardım için yola çıkan bir çok maceraperest denizlerdeki saldırılar sonucunda kayboluyor ve sonunda bizim grubumuzla birlikte bir iki grup daha yardım için varıyor. Bundan sonra yine her zaman olduğu gibi Goblin’lerin saldırı sebeplerini araştırmaya başlıyoruz. Burada Black Isle’ın oyunlarının çoğu PC RPG/FRP oyunundan farkı ortaya çıkıyor yine. Çünkü oyunu istediğimiz açıdan ele alıp bitirebiliyoruz, illa da “enayilikler” yapmak zorunda değiliz.
Bir Elf'ten güçlü ne olabilir?
Oyuna başlamadan önce zaten hazırda kendi biyografileriyle bulunan gruplardan birisini seçebiliyoruz. Ya da 6 kişiye kadar kendi grubumuzun her üyesini tek tek oluşturabiliyoruz. İnsan, elf, yarı-elf, halfing, dwarf, gnome, yarı-orc ırklarından yaptığımız seçimlerde bazı ırkların alt ırkları (Örneğin elfler arasından moon elf, drow vs. seçmek gibi) arasında da seçim yapabiliyoruz. Alt ırklar favori karakter sınıfları ve yetilerinin dağılımları konusunda birbirlerinden ayrılıyorlar. Önceki oyuna göre yeni olarak karakterlerimiz için başlangıç ustalıkları seçebiliyoruz. Karakterler örneğin belli silah türlerinde veya büyü disiplinlerinde özel ustalıklara sahip olabiliyorlar. Bunlar dışında karakter yaratma konusunda dikkat çekici birşey yok. (Not: Bu oyunda da öncekinde olduğu gibi kazanılan bütün deneyimler partideki üyelere paylaştırılıyor, bu nedenle 6 tane yerine optimum üye sayısını seçmek için kafa yorun.)