IO Interactive tarafından Ocak ayında piyasaya sürülen Hitman 3 hem çok sevildi hem de satışlar anlamında şirkete büyük bir başarı kazandırdı. Kendisinden önce yayınlanan Hitman ve Hitman 2 oyunlarına fark atarak son oyundan yaklaşık %300 daha fazla ticari başarı elde etti. Şirketin CEO'su Hakan Abrak GI: Live Online etkinliğinin bir paçası olarak GameIndustry.biz ile yaptığı bir sohbet sırasında bazı bilgileri açıkladı.
Abrak, oyunun Hitman 2'den ticari olarak %300 daha iyi olduğunu açıkladı ve bunun için birkaç önemli faktör gösterdi. Bunlardan birisi oyunu herhangi bir yayıncıyla anlaşmadan kendilerinin yayınlaması ve bir diğeri de oyunu Ocak ayında piyasaya sürmek oldu. Bildiğiniz gibi daha önceki oyunları Square Enix (Hitman) ve Warner Bros. (Hitman 2) yayınlamıştı. Yayıncıların sözleşme gereği oyundan aldığı pay da bu sayede IO Interactive'e kalmış oldu.
Abrak "Bu riskleri aldığımızda bir Hitman oyununu yayınlamaya en uygun alanı seçmek için tünelin sonunda ışığı gördük ve bu bizim için Ocak ayıydı, biz de bunu yaptık" dedi.
"Ve ben her zaman Ocak ayında bir Hitman oyunu yayınlama fikrinin büyük bir hayranıydım. Her zaman bir Hitman oyununun olduğu gibi hak ettiği ilgiyi görmesi için Ocak ayının harika bir alan olduğunu düşünmüşümdür. Bu yüzden nasıl gideceğini bilmeden Ocak ayı için karar verdik, bunu daha önce hiç yapmamıştık ama harika bir zamanlama oldu."
Abrak ayrıca yüksek inceleme puanları ve PS5 / Xbox Series X/S konsollarının lansman sonrası ilk büyük oyunlarından biri olması da dahil olmak üzere, bir dizi başka faktörün oyunun satış performansını artırdığını öne sürdü. CEO Hakan Abrak IO Interactive'in ana şirketi Square Enix'ten ayrılmasının ardından birçok cazip satın alma teklifinin geldiğini söylese de nihayetinde tek başına gitmeyi seçtiğini söyledi. Şirket şu anda James Bond temalı Project 007 üzerinde çalışıyor. Görünen o ki bu projenin gelişiminde Hitman 3 başarısının ve yeni Barselona stüdyosunun payı büyük olacak.