Özel İnceleme
önce sektöre yepyeni bir MOBA “Merhaba!” dedi.
“Blizzard’ın son yıllardaki gidişatı iyiye işaret değil.” Veya “Blizzard böyle oyunlar niye yapıyor?” veya “Dota 2, LoL varken kim ne yapsın HotS’u!” diyenlerdenseniz, muhtemelen Heroes of the Storm’u oynamamışsınızdır.
Bilmiyorum belki aranızda Blizzard’ı sadece hikayeleri için sevenler vardır. Ben ise hep tam tersi bir oyuncu oldum. Yakın arkadaşlarımla en çok tartıştığım konuların başında gelir hikaye/oynanış ikilemi. Neyse ki bu başka bir yazının konusu da (Bakış Aşısı) sizin kafanızı şişirmeyeceğim.
Blizz’e karşı mesafeli bir sevgim vardır. Yaptıkları bazı işlerden ölümüne nefret ettim, bazılarını da çok sevdim. Elbette bu kişisel bir durum ama bugün hala Blizzard’ı anlattığı hikayeler için seven varsa, başka oyun oynamamış olmaları gerekiyor. Hani bu firmanın adı anıldığında benim aklıma tek bir terim geliyor: Taş gibi oynanış mekanikleri.
Heroes of the Storm söz konusu olduğunda da durum değişmiyor ve Blizzard türün diğer temsilcilerinden aldığı özellikleri kendi hamurunda harika bir şekilde yoğurmayı başarıyor. Diğer MOBA’lara saygı duruşunu ihmal etmeden kendi çizgisini çekiyor ve oyunculara “gerçekten” farklı bir oyun sunmayı başarıyor.
Günümüzün PC modası olan F2P oyunlar, özellikle barındırdıkları rekabetçi içerik ile hayli dikkat çekiyorlar. Rekabetçi arenanın yıldızları arasında yer alan Dota 2, League of the Legends hem turnuvaları hem de izlenme oranlarıyla başı çekiyorlar.
DotA’nın aslında Blizzard’a ait olduğu geyiklerine filan hiç girmeyeceğim ama firmanın neden bir MOBA oyunu yapıyor olduğunu sorgulamamak gerekiyor. Neden mi? Çok uzağa gitmenize gerek yok çünkü rekabetçi oyun kavramını popülerleştiren firmadır Blizzard. Diyorum ya, artık hikayesi güzel oyunlar yapmıyorlar diye firmayı ittirmeden önce geçmişe bir bakmak gerekiyor. StarCraft ve beraberinde gelen çılgınlığı göz ardı etmek gerçekten de garip bir durum olur.
İnsanlar Heroes of the Storm’u farklılaşan Blizzard olarak düşünebilirler ama ben geçmişe baktığımda, firmayı bütünüyle değerlendirdiğimde farklı bir durum göremiyorum. Yani, yine yapmaları gereken şeyi yapıyorlar. Bu adamlar her zaman rekabetçi oyunlar üretiyorlardı.
Günümüzün PC trendi MOBA’lar ve PC oyunculuğunun önemli bir kısmı F2P pazarındayken nasıl bir yöntem izlemeleri gerekiyordu?
Bakın bahsettiğim şey, “Heroes of the Storm inanılmaz!” anlamına gelmiyor. Sadece “Blizzard’ın ne işi olur böyle oyunlarla?” diye garip bir soru soranlara cevap niteliği taşıyor.
Oyun güzel mi peki?
Durduğunuz yere ve bir MOBA oyunundan beklentilerinize göre tamamen değişebilir. Heroes of the Storm elbette çok güzel bir oyun ama beklentilerinize göre feci halde hayal kırıklığına da uğrayabilirsiniz, inanılmaz memnun da kalabilirsiniz. Çünkü MOBA kültürüne artık yerleşen birçok kavram HotS ile tamamen çöpe atılıyor.
Değişken tecrübe puanı sistemi yok, artık takımla beraber seviye atlıyorsunuz ve sizin seviyeniz aynı zamanda bütün bir takımın seviyesi oluyor. Siz geriye düşerseniz, herkes düşüyor. Altın yok! Bu nedenle satın alınacak eşyalar, farm alanları ve altın farkları yok. Yine seviye üzerinden ilerleyen yetenekler var. Seçim sekansı yok (Normal Mod için), ne oynamak istiyorsanız onu alıyorsunuz. İstediğiniz kahramanı seçip oyuna başlıyorsunuz. Bu kadar basit. Oyun zaten yapısı gereği oyun öncesi stratejilerini otomatikman çöpe atıyor. Siz bir kahramanı seçiyorsunuz ve sistem kalan oyuncuları takım rollerine göre kendisi buluyor.
Farkındaysanız daha şimdiden nasıl da kendini diğer MOBA’lardan ayırdı. Stratejinin gitmiş olması kötü bir özellik mi? Dedim ya, bu sizin beklentinize göre tamamen değişebilir. Heroes of the Storm’un önceliği “erişilebilir” olmak ve sizi olabildiğince hızlı bir şekilde oyunun içine sokmak. Bu durum ana menüden, oyun aşamasına kadar hiçbir zaman değişmiyor. HotS hızlı bir oyun, hem öğrenme açısından çok hızlı hem de oyunlar çok hızlı. Bu kadar hızlı bir yapıdan, satranç kafasında bir strateji beklemek pek akıl karı gibi görünmüyor.
Oyun sistemini harita üzerinden kuruyor. Diğer MOBA türlerinin aksine HotS tam bir harita cenneti. Oyunun çıkışını tam yedi harita ile yaptı. Bu haritalara bir yenisiyse önümüzdeki dönemde Eternal Conflict ile eklenecek.
“Haritalar ne kadar önemli?” diye sorarsanız size vereceğim cevap şu olur: “Haritalar bu oyunun, eli, gözü, kulağı, burnu, derisi… Haritalar, HotS’un duyu organları, HotS’u durduğu farklı yerde özelleştiren en önemli parçalar. Hem oyunun eğlencesinde, hem de ne kadar uzun ömürlü olabileceği konusunda en büyük paya sahipler.
Standart, üç koridorlu MOBA haritalarının aksine, HotS’ta duruma göre koridor sayısı düşebiliyor. Oyunun stratejik derinliği işte bu haritaların yapısında yatıyor. 7 haritanın 7’si de tamamen farklı görünüyor ve farklı görevlere ev sahipliği yapıyor.
Kerrigan ile Diablo'yu kapıştırabileceğiniz tek oyun!
MOBA veya F2P (oynaması bedava) oyunlara karşı mesafeniz varsa, zaten Heroes of the Storm radarınıza yakalanmamıştır. Eğer türe ve Blizzard oyunlarına ilgi duyan biriyseniz birkaç hafta önce sektöre yepyeni bir MOBA “Merhaba!” dedi.
“Blizzard’ın son yıllardaki gidişatı iyiye işaret değil.” Veya “Blizzard böyle oyunlar niye yapıyor?” veya “Dota 2, LoL varken kim ne yapsın HotS’u!” diyenlerdenseniz, muhtemelen Heroes of the Storm’u oynamamışsınızdır.
Bilmiyorum belki aranızda Blizzard’ı sadece hikayeleri için sevenler vardır. Ben ise hep tam tersi bir oyuncu oldum. Yakın arkadaşlarımla en çok tartıştığım konuların başında gelir hikaye/oynanış ikilemi. Neyse ki bu başka bir yazının konusu da (Bakış Aşısı) sizin kafanızı şişirmeyeceğim.
Blizz’e karşı mesafeli bir sevgim vardır. Yaptıkları bazı işlerden ölümüne nefret ettim, bazılarını da çok sevdim. Elbette bu kişisel bir durum ama bugün hala Blizzard’ı anlattığı hikayeler için seven varsa, başka oyun oynamamış olmaları gerekiyor. Hani bu firmanın adı anıldığında benim aklıma tek bir terim geliyor: Taş gibi oynanış mekanikleri.
Heroes of the Storm’un önceliği “erişilebilir” olmak ve sizi olabildiğince hızlı bir şekilde oyunun içine sokmak.
Günümüzün PC modası olan F2P oyunlar, özellikle barındırdıkları rekabetçi içerik ile hayli dikkat çekiyorlar. Rekabetçi arenanın yıldızları arasında yer alan Dota 2, League of the Legends hem turnuvaları hem de izlenme oranlarıyla başı çekiyorlar.
DotA’nın aslında Blizzard’a ait olduğu geyiklerine filan hiç girmeyeceğim ama firmanın neden bir MOBA oyunu yapıyor olduğunu sorgulamamak gerekiyor. Neden mi? Çok uzağa gitmenize gerek yok çünkü rekabetçi oyun kavramını popülerleştiren firmadır Blizzard. Diyorum ya, artık hikayesi güzel oyunlar yapmıyorlar diye firmayı ittirmeden önce geçmişe bir bakmak gerekiyor. StarCraft ve beraberinde gelen çılgınlığı göz ardı etmek gerçekten de garip bir durum olur.
İnsanlar Heroes of the Storm’u farklılaşan Blizzard olarak düşünebilirler ama ben geçmişe baktığımda, firmayı bütünüyle değerlendirdiğimde farklı bir durum göremiyorum. Yani, yine yapmaları gereken şeyi yapıyorlar. Bu adamlar her zaman rekabetçi oyunlar üretiyorlardı.
Günümüzün PC trendi MOBA’lar ve PC oyunculuğunun önemli bir kısmı F2P pazarındayken nasıl bir yöntem izlemeleri gerekiyordu?
Bakın bahsettiğim şey, “Heroes of the Storm inanılmaz!” anlamına gelmiyor. Sadece “Blizzard’ın ne işi olur böyle oyunlarla?” diye garip bir soru soranlara cevap niteliği taşıyor.
Oyun güzel mi peki?
Durduğunuz yere ve bir MOBA oyunundan beklentilerinize göre tamamen değişebilir. Heroes of the Storm elbette çok güzel bir oyun ama beklentilerinize göre feci halde hayal kırıklığına da uğrayabilirsiniz, inanılmaz memnun da kalabilirsiniz. Çünkü MOBA kültürüne artık yerleşen birçok kavram HotS ile tamamen çöpe atılıyor.
Değişken tecrübe puanı sistemi yok, artık takımla beraber seviye atlıyorsunuz ve sizin seviyeniz aynı zamanda bütün bir takımın seviyesi oluyor. Siz geriye düşerseniz, herkes düşüyor. Altın yok! Bu nedenle satın alınacak eşyalar, farm alanları ve altın farkları yok. Yine seviye üzerinden ilerleyen yetenekler var. Seçim sekansı yok (Normal Mod için), ne oynamak istiyorsanız onu alıyorsunuz. İstediğiniz kahramanı seçip oyuna başlıyorsunuz. Bu kadar basit. Oyun zaten yapısı gereği oyun öncesi stratejilerini otomatikman çöpe atıyor. Siz bir kahramanı seçiyorsunuz ve sistem kalan oyuncuları takım rollerine göre kendisi buluyor.
Farkındaysanız daha şimdiden nasıl da kendini diğer MOBA’lardan ayırdı. Stratejinin gitmiş olması kötü bir özellik mi? Dedim ya, bu sizin beklentinize göre tamamen değişebilir. Heroes of the Storm’un önceliği “erişilebilir” olmak ve sizi olabildiğince hızlı bir şekilde oyunun içine sokmak. Bu durum ana menüden, oyun aşamasına kadar hiçbir zaman değişmiyor. HotS hızlı bir oyun, hem öğrenme açısından çok hızlı hem de oyunlar çok hızlı. Bu kadar hızlı bir yapıdan, satranç kafasında bir strateji beklemek pek akıl karı gibi görünmüyor.
Oyun sistemini harita üzerinden kuruyor. Diğer MOBA türlerinin aksine HotS tam bir harita cenneti. Oyunun çıkışını tam yedi harita ile yaptı. Bu haritalara bir yenisiyse önümüzdeki dönemde Eternal Conflict ile eklenecek.
“Haritalar ne kadar önemli?” diye sorarsanız size vereceğim cevap şu olur: “Haritalar bu oyunun, eli, gözü, kulağı, burnu, derisi… Haritalar, HotS’un duyu organları, HotS’u durduğu farklı yerde özelleştiren en önemli parçalar. Hem oyunun eğlencesinde, hem de ne kadar uzun ömürlü olabileceği konusunda en büyük paya sahipler.
Standart, üç koridorlu MOBA haritalarının aksine, HotS’ta duruma göre koridor sayısı düşebiliyor. Oyunun stratejik derinliği işte bu haritaların yapısında yatıyor. 7 haritanın 7’si de tamamen farklı görünüyor ve farklı görevlere ev sahipliği yapıyor.