Etkinlikten not edilen ayrıntılar
Uzun zamandır geliştirme aşamasında olan Halo 4 üstündeki sis perdesi yavaş yavaş dağılmaya devam ediyor. Rooster Teeth Expo'da (RTX) yer alan Halo 4'ün multiplayer'ı da bu etkinlikte oynanmıştı. Bazı detaylar RTX'te ortaya çıktı.
RTX'teki özelleştirme ve diğer menüler dikkat çekti. Taktik paket listesinde; Shielding, Firepower, Resupply ve Armor Abilities - AA göze çarpıyor. Destekleyici geliştirmeler ise Mobility, Sensor, Ammo ve Awareness olarak listeleniyor. Amblem tasarımı ise Halo: Reach'teki ekrana göre biraz daha değiştirilmiş. Amblem yine üç parçadan oluşuyor. Birinci ve ikinci renk seçeneği dışında, arka plan rengi seçilebiliyor.
Zırhı yine Reach'teki gibi özelleştirebiliyoruz. Kollar, baş, gövde, bacak, omuzluk gibi parçalar değiştirilebiliyor. Ancak bu özelleştirmeler tamamen estetik ve oyun üzerinde herhangi bir etkisi yok. Ayrıca yine Reach'ten bildiğimiz üzere erkek ya da kadın olarak karakterimizi seçebiliyoruz.
Halo 4'te Gamepad üzerindeki düğme düzeneği için endişeli olan oyuncular, RTX'teki sunumda bunun tamamen özelleştirilebilir olduğunu görünce rahatladılar. Sunumda oyuncular Default'a ek olarak Bumper Jumper, Green Thumb, Boxer, SouthPaw, Recon ve FishStick seçeneklerini seçebiliyordu.
Ancak 343'ün söylediğine göre kontrol şema düzenekleri final sürümünde değil. Hatta bu konuyla ilgili olarak yapımcılar oyun çıkmadan önce oyuncuları dinleyip, buna göre son şekillendirmeyi yapacak.
Eşleştirme ve sıralama sistemi için bazı açıklamalar yapıldı. 343'ten Frank O'Connor'a göre yeni derecelendirme sistemi diğer oyunculara görünmez, bize ise görünür olacak. Ayrıca eşleştirme sistemi halen rütbemize göre maçları bulacak. Tecrübe ve rütbe sistemi Halo: Reach'e benzer olacak.