Şimdi Peter Molyneux’ten uzun zamandır çok büyük bir ses çıkmadığını söyleyelim. Curiosity ile gerçekten bizleri meraklandıran fakat ardı ardına birbiri ile çelişen açıklamalar yapan efsanevi İngiliz oyun yapımcısı, son yıllarda eski havasına sahip değildi doğrusu.
Bir süredir Godus projesi ile ilgili türlü türlü şeyler demeyi ihmal etmiyordu orası kesin, Godus aşağı, Godus yukarı derken, açıkçası sağlam bir Black and White ve Populous oyuncusu olarak, ustanın yeni tanrı simülasyonundan pek ümidim yoktu.
Geçtiğimiz günlerde Steam Early Access’te 19.99’a gördüğüm Godus, beni birden bire niyetlendirdi, özellikle işin multiplayer kısmı beni çok meraklandırıyordu. Bu daha önce Molyneux’ün Black and White serisinde deneyip bir türlü adam gibi yapamadığı bir şey.
Peter Molyneux’ün oyunları kendisi gibi enteresan aslında. Eski dostumuz her projesinde yapabileceğinden fazlasının sözünü verip bize bunları oyununda gösteremedikten sonra yaptığı açıklamalar ile ünlü. Fakat burada Molyneux reyisi çok fazla eleştirmeyeceğim, sonuçta bu adam bir efsane ve açık konuşmak gerekirse, gayet başarılı bir oyun tasarımcısı, o kadar kusur kadı kızında da olur.
Godus, Molyneux’ün Lionhead’den sonraki şirketi 22 Cans’in yepyeni projesi, tanrı simülasyonu konseptini çok daha yeni oyun mekanikleriyle online platforma taşıyacak yapım, İngiliz tasarımcının kendi tabiriyle “büyük eseri”.
Godus, 22Cans’in tabiriyle “Regenesis of The GodGame” yani bu ne demek oluyor? “Tanrı simülasyonunun yeniden doğuşu”. Bunlar oldukça iddialı sözler, özellikle bu türü Molyneux’ün çıkarttığını düşünürsek. Godus’ta bir tanrıyı canlandırıyorsunuz ve hüküm sürdüğünüz bölgenin bütün coğrafyasını, nüfusunu ve her tarafını kontrol ediyorsunuz. Kullarınızın size inancı ile sağladığı gücünüzle, her geçen gün daha farklı yeteneklere sahip olup, çok daha kudretli bir tanrı oluyorsunuz.
Açıkçası bir gün boyunca hiçbir şey yapmadan oyunun betasını oynamış biri olarak, bunun çokta doğru olmadığını söylemeliyim, gördüğüm kadarıyla en azından. Molyneux, yine çok iddialı sözler kullanmış fakat ben buna alışık olduğum için şaşırmadım. Godus’un en önemli özelliği coğrafyası, katman katman bir şekilde oluşan coğrafya ve yer şekillerini manipüle edebiliyorsunuz. Denizin dibinden itibaren değiştirebildiğiniz yer şekillerinin durumuna göre insanlarınız yeni evler yapıp bu evlere yerleşiyorlar, evlerin büyüklüğünü doğal olarak yer şekillerinin konumu etkiliyor.
Siz coğrafyayı değiştirdikçe, insanlarınız toprağı daha çok sahipleniyor, orada yaşayıp orayı memleketleri olarak benimsiyor. Tabii tapınanlarınızı birebir kontrol edemiyorsunuz. Bir noktaya inananlarınızı toplamak istiyorsanız, bunlar için totemler dikiyorsunuz, totemler inançlıların dikkatini çeken auralar, bir yere koyduğunuz vakit bütün nüfus mucize görmüş gibi oraya koşuyor ve orada yapılması gerekenleri yapıyorlar.