ArtılarGenel olarak başarılı atmosfer, Gunsmith ile silahları kişiselleştirme, başarılı multiplayer modları, Drone ve diğer ekipmanlar biraz daha geliştirilmiş ve serinin öncekilerine göre oyun içinde daha çok etkileşimdeler
EksilerBazı biçimsiz kaplamalar ve gösterişsiz arka plan detayları olabiliyor, oyun içinde zaman zaman ilginç programlama hataları yaşanabiliyor
Ghost Recon serisi hakkında aslında çok fazla konuşmaya gerek yok. Çünkü daha önce piyasaya sürülen oyunları ile ne kadar kaliteli bir seri olduğunu kanıtlamıştı. Ancak bir süre sessizliğe gömüldü. Bu sis perdesinin arkasından ise Future Soldier çıktı. Hakkında bir aralar tartışmalar dönen yeni yapım sonunda piyasaya sürüldü. Açıkçası Ubisoft yine yapacağını yapmış. Daha fazla lafı uzatmadan en iyisi Future Soldier’da bizleri nelerin beklediğini anlatmaya başlayalım.
Gelecekte bir gün!
Future Soldier veya tam isminin kısaltmasıyla GRFT, heyecanlı bir açılış yapıyor. Aracın içinde giderken, şoföre saplanan kurşunla birlikte araç devriliyor. Burada yoksa bizim karakterimiz bu mu derken, sürpriz gerçekleşiyor. İlk dakikadan itibaren oyun ne kadar heyecanlı olduğunu kanıtlıyor. Oyun içi grafik motoruyla yapılmış sahnede, aslında sinematik bir aksiyon yaşıyoruz desem doğru olur. İlk sahneyi atlattıktan sonra ise yapım ilk görevle birlikte başlıyor. Görev başında yapmamız gerekenler ve diğer ayrıntılar yer alıyor. Burada artı olarak mesela gözükmeden yüzde 60 ilerleme gibi çeşitli challenge’lar var. Future Soldier’da Gears of War ve diğer pek çok oyunda rastladığımız siper alma temel mekanik olarak yerleşmiş. Eğer siper almazsak kolay bir şekilde ölebiliyoruz. Bu yüzden siper almak ve ateş etmek her zaman en iyi yol. Siper alınca mavi mavi noktalar çıkıyor. Bu noktalara doğru karakterimiz hızlıca koşup, yeniden siper alabiliyor. Saklandığımız yere dikkat etmek lazım. Zira tahtalar bizleri korumuyor. Mermiler delip geçiyor ve bizi de öldürüyor. Ama aynı şekilde düşmanlar da tahta siperliklerin arkasında durunca ölüyorlar.
TPS kamera açısına sahip oyunda, önceki Ghost Recon’lara benzer şekilde tek tek komut vermiyoruz. Bunun yerini ise daha farklı bir işleyiş var. Misal olarak dört tane düşman var. R2’ye basarak hepsini teker teker işaretliyoruz. Ateş ettiğimizde aynı anda takım arkadaşlarımızda senkronize bir şekilde ateş ediyor. Böylece hedefleri aynı anda öldürebiliyoruz. Diğer yandan çatışma içerisinde önceliği olan bir hedefi belirlersek takım arkadaşlarımız ona odaklanabiliyor. Biz ateş etmeden çatışmaya girmiyorlar. Arkadaşlarımız hedeflerini kendi belirliyor ve buna göre pozisyon alıyorlar.