Ülkemizde League of Legends'ın atılımı ile oldukça hızlı bir şekilde büyüyen eSpor sektörüne Gençlik ve Spor Bakanlığı da sessiz kalmadı. Gençlerin bu sıralar tercih ettiği spor dallarında başı çeken eSpor hakkında yayınlanan raporda, eSpora uzak kişilere işleyişin nasıl olduğu anlatılıyor.
Bakanlığın rapor için yayınladığı açıklama şu şekilde,
Kamuoyunca fazlaca bilinmemesine rağmen özellikle çocuklar ve gençler arasında hızla yayılan, gerek Türkiye’de gerekse dünyada oyuncu ve taraftar sayısı herhangi bir spor dalıyla yarışacak kadar fazla olan ve kendine ait bir sektör halini almış olan “e-spor” un ne olduğunun, bir spor dalı olup olmadığının, yararlı mı zararlı mı olduğunun, kimlerin ilgi alanına girdiğinin, bu günkü durumuna nasıl geldiğinin, Türkiye ve dünyadaki durumunun nasıl olduğunun analiz edilmesidir.
Ayrıca bakanlık yetkilileri, eSporu şu şekilde tanımlıyor,
Elektronik Spor (e-spor), sporun yeni formu olarak lanse edilen ve Bilgisayar/Konsol/Mobil platformlar üzerinden, çevrimiçi veya çevrimdışı, bireysel ve/veya takım olarak oynanan rekabetçi çok oyunculu, dijital oyunların çeşitli modlarıyla oynanan bir alan olarak tanımlanabilir. 1 E-spor, bilgisayar/mobil/konsol platformlar vasıtasıyla oynanan çok oyunculu dijital oyunlara verilen genel isim olarak da tanımlanabilir.
Son olarak eğer raporun tamamını okumak istiyorsanız, rapora buradan ulaşabilirsiniz.