Fractured, MMORPG dünyasına sert bir giriş yapmayı düşünüyor. Henüz alfa aşamasını sürdüren, Dynamight Studios tarafından geliştirilen Fractured, oyunculara kendini iddialı açıklamalar ve kıyaslamalarla tanıtıyor. İtalya’nın Milano şehrinde, 8-10 kişilik bir ekiple çalışan Dynamight Studios, Fractured’ın ilk duyurusunu 2017’de yaptı. Kickstarter’da 100 bin avro üzerinde destek bulan bu proje, geçen 3 yılın ardından yılın belli dönemlerinde alfa testlerine ağırlık veriyor.
Fractured ile seçtiğiniz ırk, birçok MMORPG oyununun aksine ilerleyişinize, oyun anlayışınıza, oyun içinde bulunduğunuz dünyaya ve ihtiyaçlarınıza direkt etki edecek. Seçtiğiniz ırk adeta oyun mekaniklerini sizin için değişik kılacak. Bu seçimden, oyun içi diğer oyuncularla iletişiminiz de etkilenecek.
“Human” ırkı, tamamen özgür iradeyi temsil ediyor. Syndesia gezegeninde, iyi veya kötü bir role bürünebilir, zalim bir savaşçı ya da sorumlu bir yönetici olabilirsiniz. Unutmamalısınız ki, feodal yönetimin bir parçası olacaksınız ve izlediğiniz yolun sonunda başkalarına hesap vermek zorunda kalabilirsiniz.
“Beastmen” ırkı, barış içinde yaşamı yansıtıyor. Daha çok bitkileri andıran bu ırkın süper insan özellikleri var ve doğa ile bağlantılı. Barış içinde sade bir yaşam istiyor, sadece yaşam alanınızı koruma yolunu izliyorsanız Beastmen, savunma ve yaşama tutunma yetenekleri ile size göre bir oyun anlayışı sunacaktır.
“Demons” ırkı ise elbette kan ve dehşet ile özdeşleşen bir ırk. Savaş ve avlanma istekleri ağırlıklı olan oyuncuların daha çok tatmin olacağı bu ırk, lanetli bir gezegene sürülmüş Demonlar, içlerinde kötülüğü doğal olarak hissediyorlar.
Oyunun ekonomisi üretim(crafting), ticaret, çiftçilik, çobanlık, madencilik, ormancılık ve avcılık alanlarında sınıflanmış durumda. Oyunun geliştiricilerinin üretim için çok iddialı bir sorusu da var: “Bir fare cesedinden bir kılıç elde etmek saçma değil mi?”. Bu imalı soru ile hem rakiplerinin “loot” sistemine bir eleştiri getiriyorlar hem de “loot” sisteminin üretimi besleyecek materyaller ile donanacağını belirtiyorlar. Çiftçilik, çobanlık, madencilik, ormancılık ve avcılık ile elde edilecek materyaller üretimi besleyecek. Üretilen ürünler de ticaret ile dağıtılacak ve sistemi besleyecek. Elbette, haritamız tüm Myr’i kapsıyor ve ticaretin başarılı olması, ürünlerin sağ salim yerine ulaştırılması ile birinci dereceden ilgili.
Çiftçilik ve çobanlığın ek olarak önemi var çünkü birinci derece yaşam ihtiyaçları bu yol ile karşılanacak. Çiftçi ve çobanın ürününe talebin yüksek olacağı öngörülüyor. Fractured sistemi de bu yönde inşa ediliyor.
Fractured’ın iddialı olduğu diğer bir konu da, oyuncuların çok çaba sarf etmeden oyunun içine girebilecek olmaları. Bunu anlatırken de diğer MMORPG’lere eleştiriler yönelten geliştiriciler, Fractured oyuncularının oyunun içine girmeleri için sıkıcı 80 saat harcamasının gereksiz olduğu görüşünde! Oyun da buna göre tasarlanmış.
Oyuna girdiğiniz gibi yetenek puanı kasmak yerine oyun bilginiz ve yeteneğiniz ile ön plana çıkmanız sağlanıyor. Seçtiğiniz ırka göre görevleriniz olacak ve gece gündüz “grind” atmak zorunda kalmayacaksınız. Bunun yerine “Knowledge”, yani oyun içi bilgi birikimi geliyor ve oyunda geçirdiğiniz süreden bağımsız olarak zekanız ile ön plana çıkacaksınız. “Roleplay“inizi yapacağınız, özgür bir oyun ortamı olacağa benziyor.
Fractured, oyuncuya şimdilik 400den fazla karakter yeteneği kazanabileceğini söylüyor. Elbette, oyun içinde nişan alma, ateş etme ve çarpma gibi yetenekleri oyuncuların öğrenmesi gerek. Bunun yanında, ortam koşullarını da savaşınızın bir parçası yapabiliyor olacaksınız. Nasıl? Eğer karakterinizin suyu dondurma ve buzu çözme yetenekleri varsa, bir nehir kıyısında düşmanınızla karşı karşıya iseniz nehri dondurup karşıya geçebilir ve düşmanınız da bunu denerken suyu eritip düşmanı nehir suyunda boğabilirsiniz. Harika değil mi?
Myr haritası, oyuncuların tamamının bulunduğu genel haritamız. Oyundaki ırklara göre amacınız belirleyip bir ekip toplayıp klan kurabilir ya da halihazırda bir klanın parçası olabilirsiniz. Elbette sıfırdan bir klan kurmak, en başta çok riskli olacaktır. Hazır bir ekibiniz yoksa, başka bir klana dahil olmanız oyuna adaptasyonunuz açısından daha faydalı olacaktır.
Steam’de 2021 çıkışlı olacak şekilde duyurulmuş olan Fractured, kendi platformları üzerinden erken erişim ile satışta. Steam üzerinde satışı bulunmadığı için avro fiyatı ile Türk oyunculara daha pahalı görünecek Fractured’ın en uygun paketi, ADEPT 24.99€. Ayrıca, içerik üreticisi iseniz alfa pakete erişim için başvuruda bulunabilir ve oyunu ücretsiz elde etme şansına sahip olabilirsiniz. Fractured, her ne kadar alfa aşamasında olsa da muhtemelen 2021’de beta sürümü ile erken erişim satışlarına başlayacaktır. O zamana kadar sabırsız iseniz sizin için elde ettiğimiz “ZKMA7G” bonus kodu ile %10 paket indirimlerinden de yararlanabilirsiniz.