EA Sports detayları resmi ağızdan duyurdu
EA Sports, bugün yaptığı açıklamayla, FIFA serisinin son halkası FIFA 12'nin geliştirilen yapay zekası, impact engine'i, yeni sunumu, sakatlıkları ve animasyonları ile ilgili tüm detayları ortaya çıkardı.
Öncelikle "Player Impact Engine" dedikleri ve birkaç gün önce yayımladıkları video ile tanıttıkları yeni çarpışma motorunun iki yıllık bir geliştirme sürecinden geçtiğini ve oyunculara gerçek dünyadaki fizik kurallarını birebir yansıtmayı hedeflediklerini söyledi.
Oyuncularla her çarpışmanın göz alıcı derecede gerçekçi etki ve tepkilere yol açtığını belirten EA Sports yetkilileri, artık oyun içerisinde futbolcuların ikili mücadelelerde top için çok daha fazla savaşacaklarını, hafif müdahalelerden daha kolay sıyrılacaklarını ve kendi momentumları sayesinde dengede durmayı daha iyi başardıklarını söylediler.
Ayrıca bu yeni çarpışma motoru sayesinde oyundaki sakatlıkların çok daha yakından takip edileceğini ve maç içerisinde oyuncunun darbe aldığı bölgelerinin hassaslaşarak gerçek sakatlıklara yol açabileceğini söylediler.
Precision Dribbling adını verdikleri yeni koşu sistemiyle, rakiplerinize çalımlar atmanın yepyeni yollarını deneyimleyeceğimizi, topa sahipken artık ne yapacağımıza karar vermek için daha çok vaktimizin olacağını ve topa yapılacak minik ilk dokunuşlar sayesinde oldukça gerçekçi çalımlar atılabileceğini belirttiler.
Oyunun atak kısmında yapılan değişiklikler yüzünden artık taktiksel defans denilen yeni bir defans sistemi de geliştirmek zorunda kaldıklarını söyleyen yetkililer, defans yapmanın da artık en az atak yapmak kadar taktiksel olması gerekeceğini ve her oyuncunun bireysel olarak pozisyon almalarının ve paslara olan müdahalelerinin tamamiyle değiştiği söyleyerek yeni defans sistemini tanıttılar.
Geliştirilen yapay zeka sayesinde artık CPU kontrolündeki oyuncuların defans yaparken anlamsızca koşular yapmayacaklarını ve oyuncuları alan savunmasına benzer bir savunmayla karşılayacaklarını, atak yaparken ise çok daha fazla varyasyona girebileceğini şekilde koşular yapılacağını söylediler.
Artık oyuncuların bireysel özelliklerinin tamamen ortaya çıkarıldığını, örneğin Kaka gibi vizyon sahibi oyuncuların asla diğer vizyonsuz oyuncuların göremeyeceği noktalara paslar ya da ara paslar atabileceğini, Kaka gibi oyuncuların topa çok daha hızlı şekilde müdahale ederek arkadaşlarını pozisyonlara sokabileceğini söylediler.
Yeni maç sunumlarının artık gerçek dünyadaki hallerine çok daha fazla benzediğini ve gerçeklik hissi yaratacağını söyleyerek, ışıklandırmaların inanılmaz derecede geliştirildiğini, taraftarların artık çok daha orjinal görünümlere sahip olacağını ve yeni eklenen kamera açısı sayesinde her maçın ayrı bir deneyim olacağını belirttiler.
Oyunun menüleri de tamamiyle baştan yaratılmış. Bu sayede artık menülerde dolaşmanın kat akt hızlandığını ve kolaylaştığını belirten EA Sports yetkilileri, oyunun ana menüsünü de istediğimiz şekilde düzenleyebileceğimiz şekilde yeniden geliştirmişler.
Son olarak da oyunda 500'den fazla lisanslı takım, 15.000'den fazla gerçek oyuncunun bulunduğunu belirterek açıklamalarını noktalamışlar.