Bazı zamanlar geçmişe baktığımda oyunların nasıl şekillendiğini
görebiliyorum. Grafiklerdeki devrim oyunları oldukça ileri bir noktaya taşırken,
zaman içinde çıkan çeşitli türler her şeyi şekillendirmeye başladı. Oynanıştan,
senaryoya, kontrol sistemine, kamerasına kadar belli temeller atıldı. Bir oyun
çıktı devrim yaptı, arkasından gelenler onun bazı kurallarına uydu. Hatta
olmazsa olmaz maddeleri bile çıktı. Böylesi bir karışımda türlerinde artık iç
içe geçmesi kaçınılmaz oldu. RPG – FPS, RPG – Strateji vs… şu bu derken son
olarak FPS – Strateji kırması da katıldı. Hatta ikiliyi bıraktım arada üç türü
birbirine karıştıran oyunlar bile çıkacak.
Field Ops ismi size yabancı geldi mi? Aslında gelmemesi lazım zira kendisi uzun
zamandır adından söz ettiriyor. Gelen ekran görüntüleri ve videolarda,
Stratejiyi FPS kamera açısına aldırarak oldukça merak uyandırdı. Böylesi bir
yapım nasıl ilgi çekmesin ki ama? Field Ops’u, Digital Reality firması yapıyor.
Adı sanı duyulmuş bir firma diyebilirim, ancak yaptıklarının biraz biraz
kötülüğünden. D-Day, Hegemonia: Legions of Iron, Desert Rats vs. Afrika Korps
gibi arada oyunları var. Neyse Digital Reality stratejilere el atmış durumda,
ancak bu sefer tecrübesini konuşturup ortaya güzel bir şeyler hazırlayacak gibi.
Bu nedir?
Field Ops’un en büyük kozu RTS/FPS kırması olması. Bunu da başarılı bir sistemle
yapacak. Tepeden RTS olarak adamlarımıza emir yağdırabiliriz. Arada çatışma
olursa, hemen FPS açısına ve direk olarak sıcak çarpışmaya dahil olacağız.
Aksiyon dolu sahnelerde istediğimiz an FPS kamerasına geçiş yapıp, böylece kendi
askerlerimizden biri olabiliriz. Bu oldukça işimize yaracak. Hatta FPSye
geçtiğimiz anda dahi kendi adamlarımızı yine kontrol edebileceğiz. FPS’deyken
siper almak ve düşmanlardan saklanmak gibi imkanlarımız olacak. Bu şekilde
ilerleme şansımız da olabilecek.
Böylesine bir sistem içinde oyuncuların kafası karışmasın diye basit bir ara
birim kullanılacak. Digital Reality’nin üstünde kafa patlattığı konulardan biri
de aslında bu. Hem basit hem de kullanışlı bir ara yüz. Böylece geçişlerde ve
komut verdiğimizde, en hızlı ve kısa biçimde her şey işlenebilecek.
Karıncalı
Oyunun diğer iddialarından biri grafikler. Ekran görüntülerinde Field Ops güzel
duruyor. Zaten yapımcılar grafik motoruna da önem veriyorlar. Sonuçta FPS
oyunları genelinde grafik olarak kaliteli olur. Field Ops’ta FPS açısı olunca,
bu konuda vasat kalmayacak. Animasyonlar Motion Capture teknolojisi ile
hazırlanıyor. Böylece gerçekçi modellemeler ortaya çıkacak.
Küba, Afganistan, Manhattan ve Ukrayna civarlarında çatışmalara gireceğiz. Yine
gittiğimiz yerlere özgü olarak bölümlerin tasarımları da değişecek.
Afganistan’daki yerle, Ukrayna’daki bir sokak birbirine benzemeyecek. Tüm
mimariler kendi yöresine has şekilde tasarlanıyor. Bu da oldukça güzel bir
ayrıntı olarak şimdiden dikkat çekici.
Sıhhiye, nişancı, teknisyen, mühendis, bombacı gibi asker sınıflarından birini
seçme imkanımız olacak. Sınıflara ek olarak bol miktarda silah Field Ops’ta
bulunacak olan kısımlardan. Oyunda kullanabileceğimiz araçlar da yer alacak.
Bunlar arasında cip, tank, helikopter vs… bulunuyor. Tüm silahlar ve araçlar
yine gerçeğinden birebir modelleniyor.
Sabır taşı
Field Ops’ta akıllı bir yapay zeka ve Multiplayer özelliğini de bulunacak.
Aradan bunları da ekleyeyim. Geçmişi çok süper olmayan Digital Reality bu işi
umarım kıvırır. Eğer kıvırırsa oldukça değişik ve güzel bir oyun olacak gibi.
Şimdilik bir şey söylemek için erkeni ama içimde yine de ön yargı var. Yoksa
bana mı öyle geliyor?