1/4

Fallout 3

Çağrı Kazancı 3.06.2010 - 12:31
Kış ağır geçecek!
Kaliteli RPG'ler ile boyanmış sıkı bir kış kapımızda ve bu kışın uzun yıllardır merakla beklenen büyük oyunlarından birisi de Fallout 3. Bethesda, Fallout'un haklarını satın aldığı günden bu yana şüpheleri de beraberinde geldi. Bunun başlıca sebeplerinden birisinin Bethesda'nın yıllardır Elder Scrolls serilerinde kullandığı, kimi noktalarda çok yetersiz kalan motorun Fallout serisinde de kullanılacağının duyurulmasıydı. Niteliksiz dövüş sistemi ve birçok yönden patlak veren Oblivion'daki level sisteminin bir benzerinin daha Fallout'da yaşanmaması için, firmanın biraz daha fazla iş başı yapması gerekiyordu. Uzunca zaman belirsizliğini koruyan oyun, çıkmasına 2 ay kala artık her yönüyle kendini belli etmeye başladı dersek yalan olmaz.

Giriş ve Oblivion'a benzerlik

Nükleer felaketin ardı sıra insanlık yeraltındaki Vault'larda yaşamını sürdürmeye devam eder, tıpkı eski Fallout serilerinde olduğu gibi ve yeni doğan bir bebek olarak bizi doğururken ölen annemiz dışında, bir tek babamız kalmıştır ailemizden geriye. Oyun bu doğum anında başlar. Annemiz öldükten sonra karakterimizin dış görüntüsünü belirleyeceğimiz olan modelleme ekranına geçeriz. Görüntü profilleri Oblivion'a göre biraz daha rafine. Oblivion'da çok detaylı olmasına rağmen biraz gereğini aşan bir modelleme seçeneği vardı bence. Ortaya çıkan karakterlerin de çok estetik bir stilde olmayışı ilave bir hayal kırıklığıydı. Fallout 3'teki karakterler oyunun genel tasarım yapısına adapte denebilecek düzeyde. Biraz daha toy ve muzip yapıda karakterler ortaya çıkıyor. Daha olmamış, ya da ergen düzeyde denilebilecek türden. Karakter tasarımının ardından eski Fallout serilerindekilerle aynı olan özellik belirleme seçenekleri ile karşılaşıyoruz. Mevcut 7 tane özelliğimize oyun stilimize uygun olarak, elimizdeki gerekli puanları dağıtıyoruz. Bu özellikler çoğu kişinin bildiği gibi güç, algılama, dayanıklılık, karizma, zeka, çeviklik ve şans. Bu 7 özelliğe bağlı olarak bir takım iş grupları arasından yapabildiğimiz en iyi işleri seçiyoruz ki, bunlara da Skill yani yetenek denmekte. Bunlar eski Fallout serileri ile hemen hemen aynı sayılır. Ateşli silah kullanma, yan kesicilik, gizlilik gibi benzeri özellikler. Karakterimize verebildiğimiz özel 3 adet “Tag Skill” seçeneği de yeni Fallout serisinde varlığını korumakta. Bunlara ilaveten her level atladığımızda üzerinde oynama yapabileceğimiz “Perks” denilen avantajlar da mevcut.

Çocukluğumuz esnasında Vault içinde ateşli silahlar konusunda eğitim ve bir takım testler yapılıyor bize. Bu testlerin bitirme şeklimize göre bu 7 özelliğimiz bize yardımcı olması amacıyla puanlanıyor. Bu esnada Vault içinde yapabileceğimiz bir takım görevler mevcut. Bu görevleri yaptığımız takdirde insanlar ile olan ilişkilerimizde belirli oranda seviye atlayabilmemiz mümkün. Aslında Oblivion’un daha ziyade bir sosyal RPG olduğu düşünülecek olursa, Fallout 3’ün de Vault içinde çocukluktan bu yana büyüme psikolojisini işlemesini beklemek yersiz olmazdı. Vault içinde ve dışında iki ayrı dünyadaki psikolojik ayrım hoş olabilirdi. Ama anlaşılan o ki, şu an için Vault içinde yapılabilecek çok derin olaylar mevcut değil ve oyunun büyük çoğunluğu Vault dışında ki “Wasteland” denilen çorak topraklarda geçiyor.