F.E.A.R. 2: Project Origin
Ertunga Gündüz
3.06.2010 - 12:31
Korku kelimesinin karşılığı geri döndü
Modern korku unsurlarını, Japon kültürü ile mükemmel bir uyuma sokan Monolith,
2005 yılında F.E.A.R ile birçok oyun severin hayranlığını kazandı. Oldukça korku
dolu anlara sahip olan yapım, üstüne üstlük şaşırtıcı derecede iyi olan yapay
zekasıyla da insanı oldukça sıkıntıya sokuyordu. Tabii görsel kalitesi ile çevre
etkileşimi de, oyunun bu kadar beğenilmesinde büyük bir etken olmuştu. Ancak ilk
oyundan sonra FEAR hakkında sessizliğe bürünen Monolith, bir de yayıncı firma
Sierra ile yollarını ayırınca, oyunun isim hakkı Sierra’da kaldı ve ikincisinin
duyurulması biraz sıkıntılı bir sürece girdi. Ama her şeye rağmen yeni oyunu
duyuran Monolith, işe ilk baştan başlama kararı aldı ve FEAR’ın devamı için isim
yarışması başlattı. Bu yarışma sonunda Project Origin ismini seçen firma, yeni
oyunu bu isimle duyurarak ikincisinin yapımına başladı.
Uzun bir süre bu isim altında haberleri çıkan oyunun, geçtiğimiz Eylül ayında
ismi bir kez daha değişti. Activision’nın, Vivendi Games’i satın almasıyla,
Vivendi’nin altında iş yapan Sierra’nın geleceği belirsizleşti. FEAR’ın isim
haklarının yeni sahibi olan Activision’nın bu isimle geleceğe dair bir düşüncesi
olmadığından, Monolith bu fırsatta istifade FEAR ismini satın aldı ve ikinci
oyun tekrardan gerçek ismine ulaşmış oldu. Ancak Project Origin ismini de
atmayan firma, yeni oyunun adını FEAR 2: Project Origin olarak değiştirdi. İşte
bu korku unsurları had safhada olan ve merakla beklenen yapımın geçtiğimiz
günlerde PlayStation 3 sahiplerine özel olarak PSN dergisi Qore için demosu
yayınlandı. Büyük bir heyecanla açtığım demo, bazı yönlerden beklentilerimi
karşılasa da, maalesef eksik yönleri de yok değil. Şimdi bunlara gelin beraber
bakalım.
Geriye sayım
Hatırlarsanız ilk oyunun sonunda büyük bir patlama ile karşı kaşıya kalıyorduk,
üstüne üstlük kurtulmak için bindiğimiz helikopteri de düşüren Alma, bizi
tekrardan o felaketin içine sokuyordu. FEAR 2 ise, aynen bir dizi edasında
kaldığımız yerden başlıyor. Gözlerimizi ilk açtığımızda yine Alma ile ilgili
hayaller görüyoruz, ama kısa biz zaman içinde kendimize geliyor ve düşen
helikopterin yanında ayağa kalkıyoruz. Demoyu oynamayı başladığımızda ilk dikkat
çeken nokta, o büyük patlama sonucunda ortaya çıkan büyük yıkım. Sokaklar,
binalar kısaca tüm şehir tam anlamıyla harabe haline gelmiş. Açıkçası ilk oyunla
en büyük fark, mekan tasarımlarında ortaya çıkıyor. Ancak FEAR 2’de tabii ki
kapalı mekanlar da yer alıyor ve bunların önceki oyundan da pek bir farkı yok.
Ama bu post apokaliptik ortam bana göre FEAR’a daha iyi uyum göstermiş. En
azından oyunun daha etkili bir atmosferi olmuş diye düşünüyorum. Tabii bu durum
yapımın önemli özelliklerinden korku unsurunu da kesinlikle beslemiş. Çünkü
demoda dahi, birçok sahnede açık söylemek gerekirse tırstım.