1/4

Enemy Territory: Quake Wars

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Quake'in büyüleyici dünyası online olarak karşımızda!
Quake 1 çıktığı zaman etrafı kasıp kavurmuştu. O zaman için harika grafikleri ve oynanışı ile gönüllerde taht kurmuştu. İlkinin başarılı olmasından sonra Id Software ikinci oyun için kolları sıvadı. Quake 2 çıktığı zaman senaryosu belli bir Single player kısmı içeriyordu. Dünyayı işgal eden Strogg’lara karşı savaşan bir askeri yönetiyorduk. Son olarak Strogg’ların ana üssüne gidip, son yaratık ile mücadeleden sonra orayı patlatıp yok ediyorduk. Oyunun çok oyunculu tabanı ise ilk çıktığı zamanlarda yoktu, bu eksikliği sonradan çıkarılan bir yama ile kapandı. Multiplayer kısmının oyuncular tarafından çok tutulması ile üçüncü oyun için Id yine start verdi. Quake 3: Arena ve onun ek görev paketi Team Arena, serinin öncekilerinden çok daha farklıydı. Multiplayer tabanlı ve konu olarak şeytanın en iyi savaşçıları bir arenada toplayıp, onların birbiri ile dövüşmelerini ele alıyordu. Botlar ile savaştığımız kısır Single player’ı olsun veya online olarak başkaları ile kapıştığımız, zengin içerikli Multiplayer’ı olsun önceki oyunlar ile bağlantısı yoktu. Q3 önceki Q2 gibi grafik motoru çok tutan bir oyun oldu, bu motor bir çok yapım da kullanıldı. Id Software Doom 3 üzerinde çalışıp onu piyasaya çıkardıktan sonra Quake 4’ün yapımını Raven Software’a devretti. Bu firma Id teknolojisini kullanarak, bir çok başarılı oyuna imza atmıştır. Soldier Of Fortune veya Jedi Academy serileri bu yapımlar içindedir. Q4 zengin içerikli bir Single player ve Multiplayer içeriyor, konu olarak ise Quake 2’nin devamını senaryo da işliyor. Grafik motoru ilk 3 oyundaki kendi isimli motoru değil, bunun yerine hazır Doom 3 motorunu kullanıyor. Kapalı alanları ve modellemeleri çizmekte başarılı olan motorun (Bence şu an ki en iyi grafik motorlarından biri), açık alanları çizmekteki marifeti de ortaya çıkmış olacak.

İkinci Tarih Dersi

Kısa bir Quake tarihinden sonra gelelim asıl meselemize, yani Enemy Territory: Quake Wars’a. Yapım Q2 ve Q4’ün konu aldığı evrende geçiyor. Oyunun hazırlanmasını Splash Damage firması üstlenmiş durumda. Id Software kendine ait bazı yapımları anlaşmalı olduğu firmalara verebiliyor. Return to Castle Wolfenstein’ı Gray Matter Studios, Wolfenstein’nın ek paketi Enemy Territory’i Splash Damage, Doom 3’ün ek görev paketi Resurrection of Evil’ı Nerve Software ve son olarak Quake 4’ü Raven Software yaptı. Q4 gibi önemli bir oyunun bir başkasına veren Id, geçen günlerde yeni Wolfenstein’ı da resmi olarak duyurdu. Id yeni oyununun hazırlanması için diğerlerini başka şirketlere vermiş olabilir. Bu son açıklanan projeye iyice yönelmiş durumdalar. Ufak bir yorumdan sonra gelelim Splash Damage firmasına, o kadar eski ve köklü bir şirket değil. Londra tabanlı ve 2001’in Haziran ayında kurulmuş. Online oyunlar ve mod yapımcılarına destek vermek amacı taşıyan bir firma. Quake 3’ün multiplayer’ına ve mod’larında biraz katkıları olunca dikkat çekmişler. Bundan sonra zaten firmanın çehresi de değişmiş, Q3 için 150 tane Tv şovunda çalışmışlar ve prodüktörlüğünü yapmışlar. Counter – Strike içinde haritalar tasarlamışlar ve katkıda bulunmuşlar. Splash Damage en büyük çıkışını ise Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory oyunu ile yaptı. Orjinal Wolfenstein oyunu için ek görev paketi olarak hazırlanan yapımın, sonradan Single player versiyonu iptal edildi. Bunun yerine sadece online olarak Multiplayer oynanmasına ağırlık verildi. Tamamlandığı zaman da net üzerinden bedava olarak dağıtıldı. Zaten çoklu oyuncu modu başarılı olan RTCW(Return to Castle Wolfenstein) Enemy Territory ile çok başarılı oldu. Ek görev paketinin getirdiği yeni özellikler ile online FPS oyunları arasında popüler oldu. 2003 yılında IGN, Gamespy, PC Format, Belçika oyun sitesi Spelletjesgarnaal ve BAFTA Games tarafından yılın en iyi Multiplayer oyunu ödülünü aldı. Splash Damage’nin buradan nasıl harika bir iş çıkardığını yeniden görebiliyoruz. Firma son olarak Doom 3’ün çoklu oyuncu modunda da çalışmalarda bulunmuş.