Bu içeriğimizde en uzun geliştirme süresine sahip oyunlar ve hikayelerine göz atacağız. Bunların nerede ise tamamı çıkana kadar sabrımızı son sınırlarına kadar zorladılar.
Video oyunları sadece 50 yıl içinde küçük bir hobi sektöründen dünyanın en kârlı eğlence sektörlerinden birine dönüştü. Birçok küçük oyun, özellikle de medyanın tarihinin başlarında, sadece birkaç ay içinde geliştirilmiş olsa da, modern oyunların çoğunun oluşturulması en az iki veya üç yıl sürüyor.
Ne yazık ki yeni oyun bekleyen hayranlar ve yıllarca aynı proje üzerinde takılıp kalan geliştiriciler için bazı oyunlar gelişimsel arafta sıkışıp kalıyor. Pek çok sorunlu oyun, kaynakları daha umut verici işlere aktarmak için iptal edilirken, diğerleri geliştiricilerin başladıkları işi bitirmelerine izin veriyor.
Bir MMO'yu ayakta tutmak için gereken içerik miktarı nedeniyle, devasa bir çok oyunculu oyun deneyimine ev sahipliği yapmayı planlayan herhangi bir oyunun geliştirilmesi muhtemelen çoğundan birkaç yıl daha uzun sürecektir. Öyle olsa bile, Darkfall Online'ın piyasaya sürülmesi inanılmaz bir zaman aldı.
Video Oyun Dünyasında En Uzun Geliştirme Süresine Sahip Oyunlar
Bazı nedenlerden dolayı, bu kadar uzun bir geliştirme döngüsüne rağmen, Darkfall Online piyasaya sürüldüğünde vaatlerinin çoğunu yerine getiremedi. 2009'da hatalı bir şekilde piyasaya sürülmesine rağmen, MMO türün hayranları arasında orta derecede popüler bir başlık olmaya devam etti.
İlginizi Çekebilir: Son Nesil Konsolların Başarısı
Bir türün tüm evrimsel ve endüstriyel sürecini kontrol etmek istediyseniz, 2008'in Spore'u bu kaşıntıyı giderebilir. Sims gibi birçok oyun size tüm medeniyetler üzerinde tam kontrol sağlarken, Spore oyunculara neredeyse benzersiz bir kontrol sağladı.
Spore, bu listedeki hemen hemen tüm oyunlar gibi, geliştiricilerinin planladığı zamanda piyasaya çıkmamış olsa da, oyun güçlü eleştirilerle piyasaya çıktı. Eleştirmenlerden 84 Metacritic puanı almış olsa da, inceleme toplama sitesindeki hayranlar, basitleştirilmiş mekanikler ve kısıtlayıcı DRM ayarlarını küçümsedikleri için oyuna 5,4 gibi hayal kırıklığı yaratan bir puan verdiler.
PS3 konsolunun piyasaya sürülmesinden kısa bir süre sonra The Last Guardian'ın geliştirilmesine başlandı. Sony oyunu 2009 gibi erken bir tarihte göstermiş olsa da, oyun o kadar çok ertelendi ki 2016'da Ps4'ün yaşam döngüsünün ortasına kadar piyasaya sürülmedi.
Video Oyun Dünyasında En Uzun Geliştirme Süresine Sahip Oyunlar
Neyse ki stüdyo için, aksiyon macera oyunu eleştirmenlerin beğenisine sunuldu. Metacritic, uzun zamandır beklenen oyunun sanatsal değerinin bir kanıtı olarak oyuna 100 veren etkileyici on üç eleştirmen incelemesini listeliyor. Düşük puanlar vermekle ünlü Metacritic'teki hayranlar bile oyuna sitede 8.0 gibi yüksek puanlar verecek kadar cömertti.
Halo: Combat Evolved'un Mac'i terk etmesi ya da Mighty No. 9'un el cihazlarını platformlarından çıkarması gibi, desteğini çekmeden önce bir sistem için duyurulan başka oyunlar olsa da, çok az oyun Too Human'ın gördüğü inişli çıkışlı treni deneyimledi.
Too Human başlangıçta gözünü orijinal PlayStation konsoluna dikmiş olsa da, geliştiricisi kısa süre sonra Nintendo ile ortaklık kurdu. Silicon Knights Microsoft ile işbirliği yapmaya başlayana kadar oyun birkaç yıl boyunca geliştirme cehenneminde kaldı. Xbox 360'a özel oyun eleştirmenler tarafından yerden yere vuruldu, vasat satışlar elde etti ve planlanan devam oyunları hiçbir zaman geliştirilmedi.
Hayran yapımı Quake modu Team Fortress'ın popülerliğinin ardından Valve, tam teşekküllü bir oyun geliştirmeye başlamak için modun yaratıcılarını ekibine kattı. Team Fortress 2, geliştirici ikilinin Valve'a katılmasından sadece bir yıl sonra, 1999 gibi erken bir tarihte halka gösterildi.
Video Oyun Dünyasında En Uzun Geliştirme Süresine Sahip Oyunlar
Ancak 2000 yılındaki bir gecikmenin ardından, 2006 yılındaki başka bir gösterime kadar çok az bahsedildi; iki lider başka projeler üzerinde çalışarak uzun zamandır beklenen oyunun piyasaya sürülmesini yavaşlattı. TF2 nihayet 2007'de piyasaya sürüldüğünde vaporware aşamasından çıktığında, oyunun kalıcı bir güce sahip olduğu kanıtlandı; on üç yıl sonra, Valve'ın hit oyunu Steam'deki en popüler oyunlardan biri olmaya devam ediyor.
Final Fantasy serisi, 1987'deki ilk oyundan bu yana oyun dünyasında hemen hemen diğer tüm seriler kadar kalıcı bir güce sahip olmuştur. On beş ana başlığa ek olarak sayısız yan ürünle, tüm seriyi tamamlamak sayısız saat alacaktır.
Final Fantasy XV için geliştirme 2006 yılında Final Fantasy Versus XIII olarak başladı. Oyun, hedef platformları PS4 ve Xbox One'a geçene kadar defalarca ertelendi. Sonunda, proje yeniden başlatıldığı için başlık Final Fantasy XV'ye dönüştü. Şaşırtıcı bir şekilde, bu oyun için gereken on yıl serideki en uzun süre olmayacak; FF7'nin yeniden yapımı 2005 yılında teknoloji demosu olarak piyasaya sürüldü ve bu yılın sonlarına kadar epizodik sürümüne başlamayacak.
İlginizi Çekebilir: Bitmemiş Oyunların Neden Yayınlanır?
2006'da piyasaya sürülen hayatta kalma korku oyunu Prey, 1995'te geliştirilmeye başlandıktan sonra sayısız sorun, gecikme ve revizyona maruz kaldı. Kısmen oyun dünyasında geçiş için kullanılan portalların özelliğinden kaynaklanan sorunlarla birlikte, oyun sonunda on bir yıl süren mücadelelerden sonra piyasaya sürüldü.
Uzun geliştirme süresine ve bazı yenilikçi birinci şahıs nişancı mekaniklerine ek olarak Prey, Kızılderili bir kahramana sahip olmasıyla da dikkat çekmektedir. Piyasaya sürülmeden önce basmakalıp tasvirlerle ilgili endişeler olsa da, oyun temsil açısından övgüyle karşılandı; Tommy Tawodi, video oyunlarındaki en iyi Kızılderili kahramanlardan biri olarak kabul ediliyor.
Popüler RPG Diablo III 2001 yılında Blizzard North stüdyosu altında geliştirilmeye başlandı. Serinin ilk iki oyununun başarısından sonra, Blizzard'ın bir sonraki devam oyunu için beklentileri yüksekti. Ne yazık ki oyun o kadar kötü ilerliyordu ki Blizzard stüdyoyu kapatmaya karar verdi.
Lansmandaki bazı sorunlara rağmen, 2012 sürümü eleştirmenlerden büyük övgü aldı. Sonunda PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One ve Switch'e port edilen Diablo III, bu listedeki tüm oyunlar arasında en yüksek reytinglerden birine ve en yüksek satışlara sahip oldu.
Sadece Japonya'da piyasaya sürülen Mother ve dünya çapındaki Mother 2'nin (uluslararası izleyiciler tarafından daha çok EarthBound olarak bilinir) devamı olan Mother 3, resmi olarak sadece Japonya'da satışa sunulmuştur. Geliştiriciler başlangıçta oyunu Super Famicom için piyasaya sürmeyi umarken, teknik sınırlamalar hedefi Nintendo 64'e, Japonya'da sadece 64DD çevre birimine ve Gamecube'e doğru kaydırdı.
Yıllar süren sorunlardan sonra, geliştiriciler dikkatlerini Game Boy Advance için piyasaya sürmeye kaydırdılar ve ekip 2D grafiklere geri dönmeye karar verdikten sonra oyun sonunda 2006'da piyasaya sürülecekti.
İlginizi Çekebilir: Geçmişten Günümüze Unutulan Oyunlar
90'ların aksiyon kahramanının destanının üç şöhret iddiası var. Duke Nukem Forever sadece en uzun geliştirme süresine sahip oyun değil, aynı zamanda en uygun şekilde adlandırılmış oyun. Nihayet piyasaya sürülmesi on buçuk yıl süren oyunun adında "forever" kelimesi yer alıyordu.
Duke Nukem Forever'ın "övgüleri" arasında belki de en talihsizi, bu kadar düşük puan alan bir oyun için bu kadar uzun süre harcanmış olmasıdır. PC için Metacritic puanı sadece 54'tür. Ne yazık ki, PS3 ve Xbox 360 daha da acınası bir puan aldı.
Diablo ise huyudur. Deli gibi Diablo 2 beklendiği dönemleri hatırlarım ben, bir türlü çıkmazdı, deli olurlardı.