FromSoftware’in yeni oyunu Elden Ring Nightreign, serinin köklü geleneklerinden birine veda ediyor. Dark Souls ve Bloodborne gibi önceki yapımlarda bulunan oyuncular arası mesajlaşma sistemi, bu yeni oyunda yer almayacak. Oyunun yönetmeni Junya Ishizaki, sistemin kaldırılmasının sebebini, Nightreign’in hızlı tempolu ve daha kısa oyun yapısına uyum sağlamak olarak açıkladı. Bu değişiklik, oyun dünyasında farklı tepkilere yol açarken, Nightreign’in yenilikçi yaklaşımı dikkat çekiyor.
Elden Ring Nightreign, önceki FromSoftware oyunlarında büyük beğeni toplayan mesajlaşma sistemini geride bırakıyor. Oyuncuların yere bırakabildiği ipuçları, yardım mesajları ya da troll içerikler, artık bu yeni yapımda bulunmayacak. Junya Ishizaki, IGN Japan’a yaptığı açıklamada, oyunun kısa süreli 40 dakikalık mücadele döngüleri üzerine kurulu olduğunu ve bu nedenle mesajlaşma sisteminin oyunun temposunu yavaşlatabileceğini belirtti.
Nightreign, farklı bir yapıya sahip olmasıyla da öne çıkıyor. Üç oyunculu co-op modu, üç farklı oyun günü boyunca ilerleyen yapısı ve kesintisiz aksiyon odaklı tasarımı, oyunun genel temposunu belirliyor. Ayrıca, Ashes of Grace yakınlarında düşmanların yeniden doğmaması gibi özellikler, oyunun hızlı ve kesintisiz bir akış sunmasını sağlıyor.
Elden Ring Nightreign, FromSoftware’in ikonik mekaniklerinden bazılarını korurken, yeni bir deneyim sunmayı hedefliyor. Oyuncular, hala diğer oyuncuların hayaletlerini görebilecek ve co-op modunda iki oyuncuyla birlikte mücadele edebilecek. Ancak, yerdeki mesajların yerini doğrudan sesli iletişim alacak.
Elden Ring Nightreign, serinin köklü hayranlarında nostalji yaratırken, hızlı tempolu yapısıyla yeni oyuncuları da kendine çekmeyi amaçlıyor. Oyunun mesajlaşma sistemine veda etmesi tartışmalara yol açsa da, bu değişikliğin oyunun genel akışına nasıl katkı sağlayacağı merakla bekleniyor. Nightreign, FromSoftware’in bugüne kadar yaptığı en farklı ve yenilikçi projelerden biri olarak öne çıkıyor.