Tek dünya, iki oyun, bir DVORYO, bir DVO Aksiyon
Gamescom 2012’de Sony’nin kapalı kapılar ardında yapılan sunumlarında ilk girdiğimiz oyun Dust 514’tü. Dust 514 hakkında çok bilginiz yoksa kısaca özetleyelim: Sadece PS3’te yer alacak olan, şimdilerde PSN’den kapalı betasına katılabileceğiniz, kadim DVO’lardan biri olan EVE Online ile direkt olarak ilişkili olan, uzayda geçen bir DVOAksiyon oyunu.
Oyunun kreatif direktörü, pazarlama müdürü ve halkla ilişkiler sorumlusunun yer aldığı sunumda, oyunu ilk defa canlı canlı görme şansını elde ettik (hemen ardından İstanbul dönüşünde PSN’den kapalı betaya adımımızı da attık elbette, ay sonundan itibaren açık betaya da girecek oyun, mutlaka deneyin PS3’ünüz varsa). Hazır bölümler ya da videolardan oluşmuyordu sunum; yapımcı ekip canlı canlı fuar alanındaki diğer oyuncularla ve Atlanta’da ofisteki diğer ekip üyeleriyle yapılan maçlarla başladı. Daha doğrusu başlayamadı. Her canlı sunumda olabileceği üzre, bağlantı ve çökme durumlarının azizliğine uğradık. Bir kaç dakikalık aradan sonra üçüncü denemede oyuna girmeye başladık.
Tabi oyunun TPS olması sizi yanıltmasın, her DVO’da olduğu gibi oyunun PVE modları da mevcut. Bize gösterilen mod ise Ambush, yani aslında bildiğimiz Team Deathmatch’ti. Bir diğer mod ise sandbox modu olan Conquest modu. Çatışmalarda kullanabileceğimiz dört farklı sınıf var ve her round’dan önce zırhımızı istediğimiz şekilde modifiye edip öyle başlıyoruz maçlara (her round öncesi zırh değiştirebiliyor olmamızın sebebi ve respawn olmamızın çok basit: klonuz). Bu gibi basit ve sıradan istatistiki bilgileri vermektense oyunun EVE dünyasıyla nasıl birleştiğini ve nasıl dinamiklerle ilginçleştiğini anlatmakta fayda var.
Mesela EVE’in en büyük silahlarından biri olan ekonomi kısmında yoğurdu yerken üflemiş Dust 514 ekibi, zira EVE Online’ın sağlam ve oturaklı ekonomisini patlatmak istemiyorlar. Dust 514’ün Marketplace’i ileride birleşecek, ama yumuşak ve yavaş yavaş.
Sadece ekonomik anlamda birleşmiyor EVE Online ve Dust 514, sosyal anlamlarda da içiçe geçiyor. Örneğin Dust oyuncuları ve EVE oyuncuları aynı Corporation’da (EVE’in klan sistemi) yer alabiliyorlar, artı olarak sohbet ve sosyal özellikler de oyun çıktığı zaman ortak olacak. Sırf bununla kalmıyor, evrenleri ve gezilebilir alanları da birleştiriyor proje. Dust 514 oynarken size ait olan Warroom bir geminin içinde yer alıyor, ve o gemi de EVE evrenindeki gerçek bir gemi oluyor. Yani EVE’de gemi neredeyse, Dust’ta da orada oluyorsunuz.
Bu yukarıda saydığım özellikler oyunun çok dosthane geçtiği yanılgısına düşürebilir sizi. Ama kazın ayağı öyle değil, bambaşka. Ortalıkta savaş hüküm sürüyor. Peki EVE oyuncuları ve Dust oyuncuları arasındaki bir savaş nasıl oluyor? Ekip bunu da düşünmüş; oyunun Orbital modunda EVE oyuncuları Dust’taki oyunculara yörüngedeki gemileriyle saldırabiliyorlar. Tabi adaletsiz olmasın diye, Dust oyuncuları da Orbital Artillery silahıyla gemilere hasar verip indirebiliyor.