Dragon’s Dogma 2’nin çıkışına çok az bir süre kaldı. Oyun 22 Mart tarihinde Playstation 5, Xbox Series konsolları ve PC için çıkışını gerçekleştirecek. Oyunun çıkışına bu kadar az süre kalmışken oyunun yönetmeni Hideaki Itsuno’dan çok ilginç bir duyuru geldi ve oyunda konsollar için FPS limitinin olmayacağını Twitter hesabı üstünden paylaştı.
İlginçtir ki FPS sınırının olmamasını bugüne kadar PC ile özdeşleştirmiştik ve son nesil konsollara kadar 30 FPS, Playstation Pro modeli ve günümüz konsollarında 60 FPS standart haline gelmişti. Konsol denince akla gelen sabit FPS ve ortalama grafiklerle oyunu oynamakken Dragon’s Dogma 2’nin deneyeceği bu durum oyun dünyasına nasıl bir etki bırakacak merak konusu.
Bununla birlikte akıllara gelen bir diğer soru da oyunda FPS sınırı olmayacaksa o zaman grafik ayarları seçeneğinin olup olmayacağı. Gameinformer’a verdiği bir röportajda Itsuno oyunda bir grafik ayarının olmayacağını, hatta son dönemde Final Fantasy VII Rebirt’ün de yaptığı gibi bir performans-kalite ayarının dahi olmayacağını söyledi. Lafın kısası oyun sınırsız FPS’i standart bir ayar olarak getirmeye hazırlanıyor. Itsuno 30 FPS’in üstüne çıkmayı hedefleyeceklerini ve ayrıntılı olmamakla birlikte açılıp kapanabilecek birkaç ayar olacağını da ekledi.
Yapımcı ekibin bunu başarması ihtimalinde sektörde bir devrim yaratma ihtimali şahsımca ortadayken başaramama ve optimizasyon sıkıntıları halinde oyunun alacağı yorumları da merakla bekliyor olacağız.
Peki sizce konsollarda FPS limitinin olmaması bir sektör standardı haline gelebilir mi?
30'a bile sabitleyemedik. Optimizasyon yapmayı bilmiyoruz.