1/2

Dragon Ball Z: Burst Limit

Yalçın Yaman 3.06.2010 - 12:31
Savaşma dövüş benimle!
Japonya’da ve Avrupa’nın birçok ülkesinde adeta fırtınalar estiren Dragon Ball kitapları, TV dizileri oyuncukları, artık oyun dünyasına da adım atıyor. Aslında çoktan dijital ortama ayak basan bu meşhur seri yeni nesil ile biraz farklı bir boyut kazandı. Özellikle Japonya ve türevi ülkelerin dövüş oyunlarındaki damak tarzı, Avrupa kısmındaki oyunculardan daha farklı olsa da, Dragon Ball kesinlikle bu tabuyu yıkan bir oyun. Çünkü Street Fighter türü anime manga tarzı oyun yapısını, Tekken gibi comboların ve el göz koordinasyonunun önemli olduğu bir oyunla birleştirmiş hissini oyunculara hissettiriyor.

Özellikle dövüş sırasında sizlerden normalin üstünde performans ve combolar gelmesini de, ara sahneler ile perçinleyen ve birçok dövüş oyununda “Süper ya da özel vuruş“ diye adlandırılan hareketler bir anda çok daha farklı açılardan film gibi gösterilmesi cidden hoş görünüyor.

Klasikleşmiş turnuvaları unutun

Çok öncelerden beri bilinen yapı taşı ve ilerleyiş olarak hareket eden dövüş oyunları bellidir. Dövüş oyunları; Tekken serisi olsun, Street Fighter olsun, Soul Calibur olsun veya Mortal Combat olsun, eski atari salonlarındaki zamanlarından günümüze kadar çok yol kat etti. Ancak Dragon Ball kadar konu, karakter ve senaryo anlatabilen ve bunu sıkmadan merak uyandırarak yapan bir oyun daha, en azından ben bugüne kadar görmedim.

Tekken oyunlarında bile üstün körü kapalı şekilde 3-5 satır yazı ve bölüm sonu sinematikleri ile verilen karakter tahlilleri, Dragon Ball oyununda ciddi anlamda bir Anime dizisi izliyormuş gibi ara sahnelere yedirilmiş durumda. Demoda sadece biri oynanabilir 3 kişi üzerine kurulu bir yapısı olsa da, seçilebilen tek karakter bırakılması önceden fazla bilgi vermemizi kısıtlıyor. Ama öngörülerim, oyunun Story modunun yani Versus modundan daha ön planda tutulduğu yönünde. Demoya başladığınızda vuruş tuşlarının ekrana geldiği bir bölümden hemen tuşların ne işe yaradığına bakıyorsunuz ve bu biraz olsun ciddi biçimde kafanızı karıştırıyor. Çünkü Xbox 360 GamePad’i üzerindeki inanın, her bir tuş bir işlev görüyor ve bu benim gibi dövüş oyunlarında fazla yatkın olmayanlar için sorun çıkartıyor. Ama alışmanız birkaç elden sonra mümkün ki, ben alışabildiysem dövüş oyunu severler için sorun olacağını zannetmiyorum.