Eğri oturup doğru konuşmak lazım. Ne kadar kökü kökeni sağlam olsa da Doom artık muhteşemlikten, abartıldığı karakteri oynamaktan çok uzak. Birincisi artık insanlar oyun yapımcılarının abartıp abartıp sonra söndüğünü biliyor. İkincisi de oyunları gitgide abartan tiplerin laflarını geri alamama kompleksi yüzünden belki de 70, 80 gibi yüksek not alacak oyunların insanın gözüne batması ile düşük notlara inmesi. Belki bir üçüncü olarak da, farklı platformlara hazırlanan oyunların biri ile inanılmaz uğraşılması, diğerlerinin “sıradan” gözükmesi. Uzun zaman önce gelen çalıntı ön bakış sürümü ile konuk olduğumuz Doom evreninde pek bir şey ifade edilememişti haliyle. Yüklenmiyor, çalışmak için dağları deviren sistem istiyor, sürekli hata veriyor ve anlamsızca şişirildiğini belli ediyordu. Elimizdeki ikinci beta sürümü ise ciddi olarak daha temiz olmuş. En azından yükleniyor, demolar var ve oyun ayarları yapılabiliyor. Benim karşılaştığım oyun içi ayarların olmaması ise umarım sadece bana özgüdür. Giriş videosundan ufacık bahsedeyim ki çok güzel olmuş. O bildiğimiz hikayeyi bir güzel anlatmışlar ki oyun motorundan yararlanan bir demo ile, helal yani. Patlamalar, asker suratları, yaratıkların oluşumları, şehir görüntüleri derken çok hoşuma gitti. Artı puanı verdim buradan, helal.
Şimdi, gelelim bize ulaşan betanın özelliklerine.
Bu paketten önce elde bir materyal olmadığı aşikar. O yüzden bu sefer bayağı
dolu görünüyor. Öncelikle oyunun tam anlamıyla çalışan bir sürümü çıkıyor
paketten. Hemen hiç sorunu yok gibi ve komple değiştirilmekten ziyade sadece
düzenlenecek bir sürüm. Ayriyeten yamalar da pakete dahil edilmiş. Eski
sürümlerdeki nVidia kartların uyumsuzluk sorunu giderilmiş. Hatırlatalım ki Ati
bu oyun için önerilen işlemcilere sahip. nVidia anlaşmakta geç kaldı.
Anlaşmaktan ziyade gerçi, kartları pek bir işe yaramıyor. Devamında DoomConfig
ve DoomEditor adlı iki yazılım var.
DoomConfig oyunla ilgili grafik ve ses ayarlarının yapılması için gereken
düzenek. Oyun içi menüsü aynen biraz önce dediğim gibi bende çalışmadığından
bunu kullanmak durumunda kaldım. Ama bir sorun yaşayan mesajı görmedim henüz
forumlarda. Demek ki az ve öz. İşletim sistemiyle alakadar bir durum da
olabilir, malum ki Windows 2000 oyunların çok da sevdiği bir sistem değil.
Uyumsuzluk sorunu yok denecek kadar az ama çok yeni bir oyunda ne gibi
teknolojiler var, kim bilebilir?
DoomEditor ise adından anlaşılacağı gibi bir oyun, harita hazırlama yazılımı.
Başlığını tek başına incelemek için apayrı bir yazı hazırlamak lazım zannımca.
Zira ben böyle detaylı işlerden hem hiç hazzetmem hem de hiç anlamam. Bir sürü
materyal, bir sürü yol, çizgi, karakter derken beynim atıyor. Yakında dergi
içinden birisine muhakkak vazifeyi atarız, detayıyla öğrenirsiniz.
Son kalan nedir? Tabi ki haritalar. İlk iğrenç sürümde sadece üç harita vardı.
Bu yeni pakette ise bir miktar artırılmış harita sayısı. Son sürümde kaç tane
olacağı bilinmez ama biz tam on dört harita boyunca yaratık koşturduk, mermi
bitirdik, saklandık ve öldürüldük. Haritaların isimleri şöyle sıralanmış;
E3 2002 Map 1 (e3/e3_1.map)
E3 2002 Map 2 (e3/e3_2.map)
E3 2002 Map 3 (e3/e3_3.map)
DOOMED Map 1 (Doomed/Doomed_1.map)
DOOMED Map 2 (Doomed/Doomed_2.map)
DOOMED Map 3 (Doomed/Doomed_3.map)
Bathroom (fred/e3bathroom5.map)
Bigbox (johnc/test_bigbox.map)
Credits (johnc/credits.map)
Empty (empty.map)
Intro (e3/intro.map)
Multimap (e3/multimap.map)
Onan (onan/onan.map)
Ouch3 (ouch3.map)