Diablo’yu oynayanlar bilirler; Diablo RPG olarak sunulan fakat o özelliklerin çoğunu taşımayan veya göstermelik olarak taşıyan bir oyundur. Üzerinde çok uğraşılmış olsa da, bazı anlaşılmaz nedenlerden dolayı kırpılan bir takım özellikler ve uzun yapım aşaması sonucu artan beklentilerin karşılanamaması, bazılarında hayal kırıklığı yaratmıştır. Divine Divinity, ilk bakışta Diablo’ya benzeyen bir oyun. Öyle ki; oyunun 2D olmasından 3CD olmasına kadar pek çok ortak özelliği var. Fakat bu benzetme, sadece ilk bakış için geçerli denebilir. Oyuna başlayıp ilerledikçe, Diablo’da hayal kırıklığı yaşayanların burada bunu yaşamayacaklarını söyleyebiliriz. Çünkü bu oyun, RPG türünün bütün önemli özelliklerini taşıdığı gibi yeni fikirleriyle de oyuncuyu cezbedecek nitelikte.
Grafikler gayet güzel ve karakter animasyonları akıcı. İçinde Glide’ı da barındıran değişik grafik API’lerine destek veriliyor. Desteklenen maksimum çözünürlük 1024x768 olsa da “config.div” dosyasında gerekli değişikliği yaparak 1600x1200’e kadar çıkabiliyorsunuz. Donanımınıza bağlı olarak, gerçek yansıma, güneşin doğumu ve batımı, değişik hava koşulları, yıldırım gibi şık özellikler de mevcut. Her ne kadar sistem gereksinimleri düşük gibi görünse de rahat oynamak için iyi bir makineye ihtiyaç var.
Multiplayer seçeneği oyuna dahil edilmemiş. Ancak oyunun haritaları devasa denebilecek düzeyde. Eğer makineniz de iyi ise neredeyse hiç yükleme yaşamıyor ve Rivellon’un büyük dünyasında kesintisiz bir macera yaşıyorsunuz. Ayrıca bilgisayar kontrollü 300’den fazla karakter ile etkileşimde bulunarak çoklu oyunun havasını yakalama fırsatınız da var. Etraf oldukça yaşam dolu denebilir. Çok değişik hayvanlardan, bitkilere kadar canlı bir hayat var. Kedi gibi kimi hayvanlarla bile etkileşime girebiliyorsunuz. Ayrıca cansız nesneleri de ağırlıklarına göre taşıyabiliyor, birbirleriyle kombinasyona sokabiliyorsunuz. Etrafınızdaki karakterler, sizin davranışınıza da bağlı olarak, değişik tavırlar gösterebiliyorlar. Bu karakterlerle konuşabilir, ticaret yapabilir, onların isteklerini yerine getirebilir hatta onlarla kavga bile yapabilirsiniz. İyi veya kötü olmak tamamen size kalmış.
Oyunda, survivor, warrior ve wizard olmak üzere 3 karakter sınıfı, bunların erkek ve kadın olmak üzere de toplam 6 karakter tipi var. Hepsi farklı başlama koşullarına ve görünüşe sahipler. Ayrıca hepsinin de özel bir hareketi bulunmakta. Kullandıkları eşyalar, karakterler üzerinde aynen görünüyor ve bu da onları ayıran bir başka özellik oluyor. Karakterlerin gelişmesi tipik tecrübe puanı kazanımı ile oluyor. Her karakter sınıfı için 32 olmak üzere toplam 96 skill var ve bunlar da 4 alt sınıfta toplanmış. Bununla birlikte, her karakter istediği yeteneği geliştirebiliyor. Diğer karakterlerle olan diyaloglarınızın büyük bir kısmı sessiz. Bunun sebebi ise, birçok varyasyonu da içeren seslendirmelerin epey zahmetli olması ve çok yer kaplaması.
Haritalar çok büyük olunca, automap de kaçınılmaz oluyor. Üstelik bunun iki versiyonu var. Birisi oynarken ekranın bir köşesinde duran küçük versiyonu ve diğeri de üzerinde planlamalar yapabileceğiniz ve not alabileceğiniz büyük versiyonu. Ayrıca geçmiş olayları tuttuğunuz günlüğünüz de bir başka yardımcınız. Harita bu kadar büyük olunca, daha önce gittiğimiz yerlere gitmeyi kolaylaştıracak çeşitli yöntemler de dahil edilmiş. Kontroller gayet kolay ve arabirim de kullanışlı. Düşmana saldırmak için bir kere tıklamak yeterli. Ayrıca birçok şeye kısayol atayabiliyorsunuz.
Oyun, RPG olmasından dolayı size birçok olanak sunuyor. Bunlardan biri açık alanlar, evler, mağaralar gibi çok çeşitli alanlarda gezme olanağı. Bir diğeri çeşitli görevleri ve bulmacaları çözme gerekliliği. Bunlar da çok çeşitlilik içeriyor. Ayrıca savaşlar da kaçınılmaz ve düşmanlar grup olarak saldıracak kadar akıllı. Düşman yaratıkların 100’den fazla çeşidi ve 1000’den fazla varyasyonu var. Düşmanlarla başa çıkmanın tek yolu dövüşmek değilse de en etkin yolu bu. Ayrıca diğer NPC’ler de bize yardım edebiliyorlar. Düşmanlar köylere de saldırabiliyorlar.
Her ne kadar bir hikaye çizgisi bulunsa da, tek düze değil. Birçok yan görev ve olayı halletmenin değişik yolları var. Türün özelliğinden dolayı karakter diyaloglarını okumak gerektiğini düşünebilirsiniz. Fakat bundan sıkılanlar için de bunları mümkün olduğunca mecburiyet dışı bırakmışlar. Yalnız bazı olaylar diyalogla çözüldüğü ve bazı şeyler bu şekilde aktif olduğu için bu diyalogları takip etmek gerekli. Zaten bunun için de, bu tür diyaloglardan hemen çıkmayı engellemişler.
Müzikler için söylenebilecek tek söz: Harika! Avrupa’dan çıkmış bu yapım, bu yıl, türünün en iyileri arasına girmeyi ve oynanmayı hak eden bir oyun.