Blizzard North'un eski başkanı, Diablo 2 oyununun bir klasik olabileceğini ancak geliştirme ekibine büyük zararlar verdiğini kabul ediyor. Uzun zamandır Blizzard'ın en iyi oyunlarından biri olarak kabul gören Diablo 2'ye geri dönüyor ve oyunun yayınlanma sürecindeki kriz dönemine bakıyoruz.
Diablo 2, 2000 yılının en iyi oyunlarından biri olarak sevgiyle anılıyor ve 20 yıldır hala Blizzard'ın en iyi oyunlarından biri olarak kabul ediliyor. Şimdi, oyuna geri dönerek eski Blizzard North başkanı David Brevik, oyunun yaratılışından ve takımın bunu yapmak için üstlendiği korkunç kriz döneminden bahsediyor.
Gamesindustry.biz tarafından bildirildiği üzere, Devcom Digital'de konuşan Brevik, oyunun geliştirme sürecinden bahsetti ve ekibin bunu başarmak için "üç veya dört ay" boyunca nasıl çalıştığını anlattı. Buna takiben, geliştiricilerin bir devam oyunu yapmayı düşünmesinin birkaç ay sürdüğünden bahsetti. Diablo 2'nin yıpratıcı geliştirme süreci geliştiricileri bir devam oyunu yapmakla ilgili tereddüte düşürmüş olmalı.
Brevik, devam oyunu için "gerçek bir ekonominin olduğu, eşya ticareti yapabileceğiniz ve bunun anlam ifade ettiği" bir çevrimiçi çok oyunculu oyunu uygulamak istediklerini söyledi. "Oyunun insanlar tarafından ne kadar sevildiğini görmek ve -haklı olarak- oyunun çevrimiçi kısmında işlerin nasıl işlediği konusunda oyuncuların eleştirel olması bizim için en büyük motivasyondu" şeklinde durumu açıkladı.
Geliştirme ekibi 20 kişiden 40'a, yani iki katına çıktı -ki bu elbette modern standartlara göre küçük bir takım- ve "en az iki kat daha büyük" bir oyun yapmaya başladı. Ancak oyunun iddialı boyutu, üretimin sonunda büyük bir eziyet olacağı anlamına geliyordu.
Brevik, "Bu iyi bir karar değil" diye itiraf ediyor. "Bunu tavsiye etmiyorum. Bana pahalıya mal oldu. Herkese pahalıya mal oldu. Ama öyleydi. Çatlamıştık." Oyunun Nisan sonundan Haziran 200'de piyasaya sürülmesine kadar geçen sıkışma döneminde haftada yedi günde ortalama 12 saat çalıştığını söylüyor. Bu süreç içerisinde herkesin hafta sonları da dahil olmak üzere çalıştığını, hatta bazı çalışanların ofiste uyuduğunu söylüyor. "Kendim, ilişkilerim, hayatım ve ruhum için inanılmaz bir eziyetti" diyor. Oyunun 2000 yılına erteleneceği netleşince eziyetin biraz gevşediğini, ancak tüm bu süre içinde yalnızca üç gün izin aldığını da ekledi.
Brevik, geliştirme süreci son derece zor olmasına rağmen bugünü yansıtan Diablo 2'nin hala çok popüler olmasından memnun. "Çok sevilmesi harika bir deneyim. Buna sahip olduğumuz için çok mutluyuz" dedi. Serinin son oyunu Diablo IV de şu anda çalışmalarda, ancak Blizzard artık oyunlara çok önceden çıkış tarihleri belirleme alışkanlığını bıraktı. BlizzCon 2021 dijital etkinliğinde daha fazlasını öğrenmeyi umuyoruz.