Destiny 2'nin çıkışı üzerinden yeterli zaman geçti. Birçok Destiny 2 oyuncusu, oyunun sunduğu içeriği neredeyse tamamen tüketip, üstüne üstlük alt karakterlerini de çıkarabilecekleri maksimum seviyeye çıkardı. Tam herkes oyundan sıkılmaya başlamıştı ki Bungie hamlesini yaptı ve oyunun ilk ek paketi olan Curse of Osiris'i piyasaya sundu. Destiny evreninin efsanevi Warlock'u Osiris'i hem görmek, hem de yakından tanımak için bir fırsat olduğunu düşündüğümüz ek pakete, çıkar çıkmaz giriş yaptık ve baştan belirteyim ki hayal kırıklığına uğradık. Neden mi? Gelin birlikte inceleyelim.
Öncelikle Bungie her seferinde Destiny bir MMO değil dese de oyuncular Destiny'yi bir MMO olarak görmeye devam ediyorlar ki haklılar da. Sonuç olarak karakterinizi oluşturduğunuz, arkadaşlarınız ile hem karşılıklı, hem de birlikte oynayabildiğiniz bir yapım Destiny, içerisinde MMORPG'lerden alışık olduğumuz zindanlar, raid'ler, PvP'ler ile dolu bir yapım. Tabii ki bir MMO oyunun en önemli unsuru olan karakter gelişimi/özelleştirmesi ve yapılacak aktivite sayısı Destiny için de kritik öneme sahip. Destiny 2 ne yazık ki karakter özelleştirmesi ve gelişimi bakımından ilk oyundan bile geride kalmıştı. Silah ve zırhlardaki ek özelliklerin özelleştirilebilmesi büyük ölçüde azaltılmış, artık birbirine çok daha benzer karakterler görür hale gelmiştik. Curse of Osiris'de bunun değişeceğini uman bizler ne yazık ki yine hayal kırıklığına uğradık.
Curse of Osiris içerisinde karakterinizi özelleştirebileceğiniz imkanlar eklenmiş, ancak bunlar genellikle zırhlara eklenen ve zırhın görünüşünü değiştiren Ornament'lar şeklinde sınırlandırılmış. Yani ek paketin getirdiği şuan için tek şey kozmetik değişiklikler olmuş. Ek paketin ayrıca hiçbir yeni sınıf veya alt sınıf da eklemediğini belirtelim. Uzun lafın kısası karakter özelleştirme tarafında Curse of Osiris, kozmetik ağırlıklı bir güncelleme olmuş.
Hikaye tarafında ise yeni ek paketimiz başta da belirtmiş olduğum gibi bizleri efsanevi Warlock Osiris ile tanıştırıyor. Ancak hikaye boyunca Osiris ile toplasanız iki defa karşılaşıyoruz. Osiris ne yapar, bu konuma nasıl gelmiştir, arka planı nedir hikayede sadece yüzeysel şekilde işleniyor. Ara sahnelerin azlığı da cabası. Şahsen hikaye tarafını oynarken hiç heyecanlanmadım. Tabii ki bir ek paketten ana hikaye gibi bir beklentim yok ancak bu kadar sığ olmasını da beklemiyordum.
Curse of Osiris ile birlikte bir de yeni gezegene kavuştuk. Bungie'nin yeni eklenen bu gezegen için oldukça iddialı açıklamaları vardı. Merkür'ün içerisinde şimdiye kadar Destiny'de görmüş olduğumuz en büyük alanı bulacağımızı iddia ediyordu. Infinite Forrest isimli bu bölge için beklentilerimiz büyükken ek pakete giriş yaptıktan sonra ne yazık ki tam anlamı ile şok olduk. Infinite Forrest denilen bölge aslında Merkür içerisindeki bir yer değil, Diablo oyuncularına tanıdık gelecek şekilde her girdiğinizde değişen bir alan. Bulutların üstünde ilerledikçe rastgele şekiller alan bir yerden ibaret. Büyüklükten kasıt ise tamamen bu olmuş, biz Bungie'den devasa ve bizleri içine çeken bir yer beklerken, havada asılı bir labirente benzer bir bölge ile karşılaştık. Yatacak yerin yok Bungie...
PvP tarafında da gelen iki harita hariç hiçbir değişiklik söz konusu değil. İlk Destiny'nin adeta kalbi olan ve uzun ömürlü olmasındaki birincil neden olan PvP, bildiğiniz üzere Destiny 2'de oyuncu sayısını düşürmüş, haritaları küçültmüş, birçok sevdiğimiz mod'uda kaldırmıştı. Curse of Osiris ile birlikte geri geleceğini düşündüğümüz eğlenceli PvP tarafı ne yazık ki hiçbir değişikliğe uğramadan ek paket öncesindeki hali ile devam ediyor. PvP'de neredeyse tüm silahlar aynı hissi veriyor ve ilk oyundaki tadı alamıyorsunuz. Zaten Destiny 2 oyuncuları da bu konu hakkında Reddit ve benzeri alanlarda tepkilerini dile getirmeye devam ediyor. Bungie'nin kendini toplayıp Destiny 2 için yoğun bir yeniliğe gitmesi şart gibi gözüküyor. Hem harita tasarımları, hem mod sayısı, hem de karakterlerin özel hissettirmemesi, Destiny'nin ruhuna aykırı.
Raid tarafında ise Curse of Osiris, Leviathan raid'ine yeni bir bölme ekliyor ve toplam 3 adet puzzler ve 1 adet boss'u karşımıza seriyor. Standart mod'daki gibi platform öğelerinin yoğunlukla kullanıldığı Raid tarafı şahsen ek paketin en sevdiğim yanı oldu. Zaten Bungie'nin yaptığı en iyi şey, sanıyorum ki raid'ler oluyor. Uzun lafın kısası Curse of Osiris, raid tarafı ile beğenimi kazanmış olsa da kalan tüm yönleri ile beklentilerimizin çok ama çok altında kaldı. Yeni güncellemeler ve yenilikler ile kendisini nispeten toplayacağına inandığım Curse of Osiris, eğer Destiny 2'den sıkıldıysanız şimdilik geri dönmenizi gerektirecek bir yenilik sunmuyor. Bakalım Bungie, oyunculardan gelen tepkileri dikkate alıp Destiny 2'ye ihtiyacı olan yenilikleri getirecek mi?