Serinin en son çıkmış olan oyunu Dead Space 3, en son 5 Şubat 2013'de karşımıza çıkmıştı. Aradan geçen uzun yıllardan ve sık sık duyduğumuz söylentilerden sonra güzel bir 22 Temmuz 2021 akşamında resmi olarak duyurulan Dead Space Remake'den yeni inanılmaz detaylar geldi. Electronic Arts'ın Motive stüdyosu tarafından geliştirilmekte olan ve Frostbite oyun motorunu kullanan Dead Space Remake, her ne kadar serinin özüne sadık kalınması hedefleniyor olsa da, beraberinde önemli yenilikler ve değişiklikler de getirecek.
Geliştirici ekip EA Motive, düzenlenmiş olan sunumda; gösterilecek olan görüntülerin geliştirme aşamasının çok çok erken bir aşamasından olduğunu ve herhangi bir şekilde final hâlini temsil etmediğini özellikle ve sıklıkla vurgularken, uzun oynanış görüntüleri beklemememiz gerektiğini ve bu yayının tek amacının oyuncu topluluğundan alınacak olan geri bildirim olduğunu belirtirken, oyuncuların henüz sadece erken geliştirme aşamasında olan projede gidilmiş olan değişikliklere nasıl yaklaşacaklarını öğrenmek istediklerini anlattı.
Yayının başlarında belirtildiği gibi Dead Space Remake'in orijinal oyunun temelleri üzerinde inşa edildiği gösterilirken, ayrıntı seviyesinin çok daha yükseklere taşındığından bahsedildi. Orijinal oyunun iyi yönlerini daha da geliştirerek koruyacaklarını belirten ekip, oyun içinde bazı büyük değişikliklerinde olacağını göstermiş oldu. Ayrıca tamamen yeni bir vücut hasar sistemiyle de karşımıza çıkan ekip, düşmanlarınızın kemiklerini parçalamanıza da olanak sağlıyor. Her silahın düşmanlara vermiş olduğu reaksiyonun da elden geçirilmiş olduğu belirtilirken; bazı silahlar, diğer silahlara göre düşmanlar üzerinde çok daha büyük fiziksel hasarlar yaratacakken, her düşmanın da tamamen kendisine ait yeni bir hasar modeli olacak.
Geliştirilmekte olan Remake'in oyun içerisindeki hikâyeyi değiştirmeyeceğini ve hâlâ temel temalarına sahip olurken, ana karakterlerini de olduğu gibi koruyacağını belirten Motive, Dead Space Remake ile oyunu evrene daha iyi uyarlamak ve anlatım kısmını daha zengin hâle getirmek istiyor. Oyuncuların bir oyunda görmekten en çok korktuğu unsurlardan bir tanesi olan mikro ödemelerin olup olmayacağının yanıtı da yayın içerisinde verilmiş bulunuyor. Motive, oyun içerisinde kesinlikle hiçbir mikro ödemenin bulunmayacağını özellikle vurgularken, oyuncuların bu konuda endişe etmemesi gerektiğini belirtti.
Gunner Wright'ın da Dead Space'in ana karakteri Isaac Clarke'yi seslendirmek için geri döneceği açıklanırken; Motive, oyun içerisindeki sessizliğin orijinal oyunun anahtar unsurlarından bir tanesi olduğunun farkında. Isaac'ın sadece kendisiyle konuşulduğunda veya susmanın garip olduğu bir anda konuşacağını belirten stüdyo, oyunun orijinalliğini olabildiğince sadık kalmaya çalışırken, çeşitli yenilikler de eklemek istiyor. Sunumun tamamına aşağıdaki videodan detaylıca göz atabilirsiniz.