ArtılarKaldığımız yerden devam ediyoruz, dinamik hava koşulları, CoH'taki birçok hatanın düzeltilmesi
EksilerBazı dengesiz birimler, yine sıkıcı müzikler, keşke Ruslarda olsaydı
Not: Company of Heroes Opposing Fronts bildiğimiz gibi ek paket.
Yalnız yapımı, Company of Heroes DVD’si olmadan da yükleyebiliyoruz ve
oynayabiliyoruz.
2006 yılının Eylül ayında çıkan Company of Heroes strateji dünyasına birçok
yenilik getirmişti. Strateji dünyasına devrim niteliğinde birçok özellik
getirdi. “Cover” sistemi ve birimler üzerindeki gerçekçi çatışma etkileşimi daha
önce hiçbir yapımda göremediğimiz eylemlerdi. Bizi yapıma iyiden iyiye bağlayan
ise; yapımın İkinci Dünya Savaşı’nı çok iyi bir şekilde kurgulaması ve kaynak
toplama sistemi yerine daha çok stratejiye yönlendiren bir gelir-toprak
sistemiydi. Bu daha önce Dawn of War’da da uygulanmıştı. Tüm strateji severlerin
gözüne giren, gönüllerinde taht kuran CoH’un yapımcısı Relic firması da bize ek
paketi 2007’nin ilk çeyreğinde duyurmuştu. Aslında tam olarak ek paket değil.
Nitelik olarak ek paket gibi görünse de yapım CoH DVD’sine ihtiyaç duyulmadan
oynanabiliyor. Eğer CoH PC’nize kuruluysa CoH OF’u kurduğunuz taktirde toplam 4
adet orduyu kontrol edebiliyorsunuz. Yani; Alman, Amerikan, Alman Panzer Elite
ve İngiliz Ordusuyla toplamda 4 adet oynanabilir ordu oluyor. CoH’u, bir hayli
zevk veren Campaign’ini bitirdikten sonra uzun süre Multiplay olarak oynadım.
Birçok özelliğiyle rakip yapımların önüne geçen CoH’da büyük bir kitle
tarafından ön görülen bir sorun vardı; Denge… Yapımda birimler arasında sinir
bozucu, kader değiştirici sorunlar, hatalar mevcuttu. Relic’te hani boş durmadı
ve CoH’a sürekli yama çıkardı. Patch’ler oyundaki birçok hatayı düzeltmenin
yanında sürekli birimler arasındaki dengeyi değiştirme yönündeydi. 1.71’e kadar
dayanmıştı yama sevdası. 1.7 ile DirectX 10 yaması yapıldı. Fakat yama gerçekten
çok kötüydü, şöyle ki DirectX 10 modu açıldığında FPS yerlerde sürünüyordu. GF
88xx serisi bile kötü performans veriyordu. Yani kötü bir optimizasyon sorunu
vardı.
İki ayrı hikaye
CoH OF’u açtığımızda karşımıza oynanabilir iki adet Campaign çıkıyor. Biri
İngiliz ordusuna diğeri ise Alman Panzer Elite ordusuna ait. Caen cephesindeki
stratejik pozisyonu ele geçirmek için uğraşan İngiliz ordusunu ve Operation
Market Garden cephesindeki hava indirme birliğini geri püskürtmeye çalışan Alman
ordusunu kontrol edebiliyoruz. Ayrıca bildiğimiz Skirmish Mod’da yine mevcut.
Grafik ayarlarını yaptıktan sonra Skirmish Mod’a girdim. Amacım birimlerin
tümünü görmek, tanımaktı. Bildiğimiz gibi Campaign’lerde Heavy birimler hep
sonradan çıkarlar. Gördüm ki, yeni gelen iki ordunun da komut sistemi, gelişme
biçimi, kontrol şekli hepten farklı. Özellikle İngilizlerin Mobile sistemi baya
değişik geldi. Kendinizi gurbetçi hissettiren bir sistemi var. Sanki orada
geçicisiniz. Zaten İngilizlerde oraya indirme yapan birlik niteliğinde olduğu
için böyle bir şey yapılmış olsa gerek.
Alman ordusunda İngilizlere karşı bariz bir üstünlük var. İngilizler savunma
üzerine kurulu bir ordu. Üstelik hareketli birimlerinde tanklara karşı büyük
zaafları var. Yani bu kadar güçlü tank birliğine sahip Alman Panzer Elite
ordusuna hareketli birimlerinizle karşı koyamıyorsunuz. Ağır toplar, Cannon’lar
mevcut. Almanları üstünüze çekip vuracaksınız. Tanklarına baktığımızda Stuart,
mini tarz tanklar mevcut. Seriler, ama konserve tanklar. İki Panther topuyla
teneke oluyorlar. Üstelik erlere karşı 1 hasar gibi komik rakamlara sahipler.
Gönderiyorsunuz 3–4 tane, bir parça askeri yarım saatte vuramıyorlar. Almanlarda
ise istediğiniz işi yapabileceğiniz birimler var. CoH’da Almanlarda büyük bir
Artillery ve hava gücü noksanlığı vardı. Yapabildiğimiz sadece “Firestorm”
lakaplı şarapnel atmaktı.