Company of Heroes
Hasan Uğur Nayır
3.06.2010 - 12:31
Yine yeni yeniden 2. Dünya Savaşı!
2. Dünya Savaşı ile ilgili bir çok oyun geldi geçti. Bir çok oyuncu, savaş
hakkında ki tarihi bu oyunlardan öğrenmiştir. Kuşatmalar, savaşlar, u-botlar vs…
derken 2. Dünya Savaşı konusunda iyi bir tarihçi veya uzman olup çıkacağız.
Yapımcılar sağ olsun savaşta geçmiş her türlü olayı, çatışmayı direk oyun yapıp
karşımıza çıkarıyorlar. Company of Heroes adında yeni bir 2. Dünya Savaşı
zamanlı strateji oyunumuz mevcut. Yalnız oyunun görünen kısmı sıkıcı, bıktık
yeni konu bulsunlar gibi gözükse de normalde değil. Zaten yazıyı ne diye
yazıyorum, ilgi çeken ve iyi bir potansiyeli olan oyunlar için. 2. Dünya savaşı
oyunları arasından sıyrılan bu yapımın ayrıntılarına geçelim.
İşin üstadı el atmış
Impossible Creatures ismi sizlere bir şey çağrıştırır mı? Hayır diyorsanız,
Homeworld 1 ve 2 dersem hatırlamadınız mı? Son olarak Warhammer 40.000 K: Dawn
Of War diyorum. Kafanızda ışık yanmıştır. Yukarıdaki oyunların yapımcısı Relic
Entertainment. Firma Homeworld ile kalbimizi vurmuş ve uzay stratejilerinde
devrim yaratmıştı. Zamanına göre mükemmel grafikler ile klasik olarak adını
yazdırdı. Firma boş durmadı ve tecrübesini Impossible Creatures adındaki yeni
oyuna aktardı. Beklediğim gibi çıkmasa da, çeşitli hayvanları genetik olarak
birleştirip, yeni üniteler yapmak güzel fikirdi. 2003 senesinde Homeworld 2’yi
piyasaya çıkardılar, ilk oyunun yaptığı devrimi gerçekleştiremesede harika bir
devam oyunuydu. En son Warhammer Dünyasını bizlere gösteren Warhammer 40.000 K:
Dawn of War ile kalbimde taht kurdular. Firma yine harika bir iş çıkarmıştı. Şu
ana kadar hep strateji oyunları yapan ve geçmişi sağlam bir firmadan Company Of
Heroes duyurulunca durakladım. 2. Dünya savaşı konulu oyunlar beni artık
sıksada, Relic’in yeni projesine kayıtsız kalamadım.
Company Of Heroes kısaca Coh diyoruz, aman Cod 2 ile karıştırmayın. Firma
Essence isimli yeni bir grafik motorunu oyunda kullanıyor. Ekran görüntülerine
bakacak olursak motor iyi iş çıkarmış. Strateji oyunlarında geniş alanlar
önemlidir, grafik motoru bunları hiç zorlanmadan çiziyor. Essence savaşın
atmosferini hissetmemiz için, grafikleri tavana kadar vurdurmayı amaçlıyor.
Kısaca bazı strateji oyunlarında gördüğümüz FPS tipi grafikler Coh’da yer
alıyor. Motorun diğer özelliği bir çok ayrıntıyı başarılı olarak göstermesi.
Çünkü birimlerin diplerine kadar Zoom yapabiliyoruz. Çarpışan askerleri,
makinelinin uğursuz ateşini, her türlü ayrıntı ekranımıza yansıyacak. Atmosferi
solumamız için bu, gerçekten iyi olacak.