İngiltere'den Rus haberi var
Geçtiğimiz hafta İngiltere'de yapılan Company of Heroes 2'nin lansmanında yeni oyun ile ilgili pek çok şey paylaşıldı.Relic Entertainment'ın ünlü strateji oyununu herkes merakla bekliyor peki bu yeni oyunda bizleri neler bekliyor?
All made in RussiaHer şeyden önce hepimizin bildiği gibi yeni oyunda baş kahraman Amerika yerine Soveytler birliği. Eğer aklınızda "Neden Sovyetler?" gibi bir soru varsa bunun en büyük nedeni olarak Barbarossa operasyonu ve savaşı bitiren Berlin çıkartmasını Kızıl Ordu'nun yaptığını söylemek yeterli olacaktır sanırım.
Hal böyle olunca ikinci oyun tamamem savaşın doğu bloğunu konu alıyor. Dolayısı ile ilk oyundan daha fazklı haritalar daha fazlı çevre şekilleri ve daha farklı savaş birimleri de bizlerle birlikte.
Company of Heroes 2'nin en büyük teknik özelliği ise firmanın yeni motoru Essence 3.0 oyun motoru ile geliştirilmesi. İlk oyunda kullanılan Essence 1.0'ın çok daha gelişmiş olan bu versiyonu özellikle dinamik oynanış mekanikleri ile ön plana çıkıyor. Geliştiricilerin söylediğine göre Essence 3.0 ile oyunda daha fazla esneklik ve güç geliyor. Bu şekilde yeni ışıklandırma modelleri ve daha yüksek detaylı birimler bizlerle olacak.
Yaşasın yeni motor!Oyundaki en büyük yeniliklerden bir tanesi TrueSight özelliği. Bu özellik oyunun yeni görüş açısı teknolojisine verilen isim. TrueSight'ın temel özelliği birimlerin line-of-sight'ını tamamen çevre koşullarına ve birimlere göre belirlemesi.
Bu şekilde gerek düşmanınız gerekse siz karşı tarafın birliklerini ve kampını daha gerçekçi koşullarda görecek ve kanatlardan saldırma, gizli saldırılar, pusu kurma gibi aksiyonları daha gerçekçi yapabileceksiniz.
Üstelik bu aksiyonlar sadece görselde kalmayacak. Düşman birliğine kanatlardan saldırdığınızda veya ona pusu kurduğunuzda bundan ciddi avantajlar elde edeceksiniz.
Bir diğer teknolojik özellik ise ColdTech adındaki hava simülasyonlarını birebir gerçekçi kılan ve yıkılabilir çevre özelliklerini katan bir fizik motoru. ColdTech'in hem oynanışa hem de atmosfere büyük bir katkısı mevcut. Bunun en başında dinamik hava koşulları geliyor. Örneğin yağan kar sadece görsel olarak değil cidden oyunda yeni bir katman olarak var oluyor. Uzun sürekli yağan kar tank tuzaklarının üzerini örtüp görünmemesini sağlıyor ve tuzaklara doğal bir kamuflaj sunuyor, veya donmuş bir nehrin üzerinden tanklarınızı geçirirken nehrin buzları kırılabiliyor ve sonrasında tekrardan donabiliyor.
Bu sistem özellikleri hem oynanışın ve atmosferin daha gerçekçi olmasını sağlıyor hem de oyunun Relic'in istediği taktiksel RTS yönünü bir hayli öne çıkartıyor. Öncü birliklerle gidilecek rotayı belirlemek, mevzilenecek alanı line-of-sight'ınıza göre ayarlamak, pusu ve tuzakları nerelere koyacağınızı ayarlamanın önemi kat kat artıyor. Bunun yanında aşırı soğukların da yaşanacağı oyunda yay birliklerinizi sıcak tutma, onları bir binaya ya da kapalı alanlara mevzilemek de önemini arttırıyor.
Öte yandan sunum sonrasında oyunun yönetmeni Quinn Duffy ile yaptığımız röportajı da buradan bulabilirsiniz.