ArtılarMuhteşem grafikler, etkileyici görsel efektler, oyuncuyu havaya sokacak ara videolar ve seslendirmeler, C&C çehresini değiştiren yaratıklar
EksilerSenaryo modunda yapay zeka yeterli seviyede değil, ilk saldıran kazanır mantığı halen işliyor
Gerçek zamanlı strateji türünde bir efsanedir Command & Conquer. Günümüze
kadar pek çok örneğini gördüğümüz bu klasikleşmiş serinin kısa süreli bir
sessizlik içine girdiğini biliyoruz. Oyun severlerin merakını gidermek adına
First Decade adlı, bugüne kadar çıkarılmış tüm oyunları içeren bir paket ile 10.
yılını kutlamıştı. Serinin hayranları için mükemmel bir olaydı bu, ama herkes
yeni C&C oyunun gelmesini merakla bekliyordu. Sonunda yapımcı firmadan olumlu
bir haber çıktı ve C&C3 hazırlandığı duyuruldu.
Yaratıklar da nereden çıktı?
Gerçek aktörler tarafından hazırlanmış ara videoları ile ünlenen C&C, üçüncü
bölümünde de bu özelliğinden bir şey kaybetmemiş. Yine ünlü dizi ve sinema
aktörlerinden oluşan bir ekip tarafından tüm videolar hayata geçirilmiş ve
oldukça kaliteli görüntü sunarak adeta bir sinema filmi izliyormuş havası
yakalıyorsunuz. Hikayemiz 2047 yılında geçiyor. Artan Tiberium kaynakları
dünyanın yok olmasına sebebiyet vermektedir. Dört bir yana yayılan toksin
maddeler yaşanmaz hale gelen dünya üzerindeki insanlara zor anlar yaşatmaktadır.
Bu duruma karşı harekete geçen Global Defense Initiative (GDI) örgütü, hem dünya
üzerindeki Tiberium kaynaklarını düzene sokmak hem de sürekli kargaşa çıkaran
idealist terörist grubu NOD kardeşliğine karşı da mücadele etmek için
uğraşmaktadır. Tüm dertler bununla da kalmıyormuş gibi bir de son bölümlere
yaklaştığımızda fark edeceğimiz büyük bir yaratık saldırısı da baş gösterir.
Dünyadaki Tiberium maddesini kaynak olarak kullanmak isteyen üçüncü bir ırkın
ortaya çıkması işleri iyice kızıştırır. İster GDI isterseniz de NOD’lar ile
ilerleyin mutlaka Scrin isimli yaratık ırkına karşı mücadele edecek ve zamanı
geldiğinde de bu yaratıkları kontrol edeceksiniz.
Değişen bir şey yok gibi
Yıllar geçse de, grafik teknolojileri üst düzeye ulaşsa da C&C 3’te temel
anlamda bir değişiklik yok. Yine yapmamız gereken hızlı biçimde hammadde
toplamak ve seri biçimde asker üretip düşmana ilk saldıran taraf olmak. Her
zaman olduğu gibi enerji ve tiberium kaynaklarını kullanarak binalarımızı
üretiyor, askerlerimizi eğitiyoruz. Daha evvelki oyunlarda bulunan mantık aynen
geçerli; ilk saldıran kazanır. İster senaryo modunda isterseniz de skirmish
modunda olun mutlaka hızlı hareket etmeli kaynakları verimli kullanmalısınız.
Gereksiz asker üretmek yerine ırkınızın güçlü birimlerini üretene kadar ekonomik
açıdan düzene girmeyi hedeflemeniz daha mantıklı.
Alıştığımız arabirim ile karşımıza çıkan C&C3’te dikkat çekici özelliklerden
biri aynı anda birden fazla bina üretimi yapmamıza imkan tanıyacak bölümlerin
oluşturulmuş olması. Güç jeneratörlerinden iki tane üretmek istiyorsanız önce
üretim tuşuna basıyorsunuz. O hazırlanırken hemen 2. üretim etiketine tıklayıp
diğer binanızın üretim emrini verebiliyorsunuz. Binaları üretmeden haritaya
yerleştirmenize izin verilmiyor. Önce üretimi tamamlamalı ardından da hatadaki
yerini belirlemelisiniz.
Fazla bina üretip enerjiniz azalırsa gücünüz tükeniyor ve elektrik
yetersizliğinden haritayı göremez hale geliyorsunuz. Bu durumda hayati önemi
bulunmayan binaların elektriğini kesmeniz mümkün. Böylece güç jeneratörü yapana
kadar vakit kazanabiliyorsunuz. Gerektiğinde binaların elektriğini kesmek için
sağ üst köşedeki elektrik simgesine tıklamalısınız. Aynı mantık ile istediğiniz
binanın tamiri için de emir verebiliyor, kaynağınız tükendiğinde ise tek tuşa
basarak binayı satıyor ve paraya dönüştürüyorsunuz.