Call of Duty: Black Ops III beta süreci başladığı anda Merlin ekibi olarak PS4 üzerinde inceleme fırsatı bulduk. Lakin Sony sunucuları pek bu fırsatı bize pek de erkenden vermedi, yoğun ilgi karşısında 100 MBit internetimiz ile yaklaşık 25 saat sonucunda oyun elimize ulaşmış oldu.
PS4 için beta süreci herkese açılmış durumda ve 31 Ağustos'a kadar süreç devam edecek. PC için ise serinin önceki oyunlarından Black Ops 2, Ghosts ya da Advanced Warfare Steam hesabınızda bulunuyorsa, siz de artık ön sipariş vermeden beta sürecine katılabileceksiniz! Elinizi çabuk tutarsanız güzel bir deneyim sizleri bekliyor olacak, bizden söylemesi!
Peki ya bizim fıkırlerimiz neler?
Öncelikle ana fikirden girelim, oyun genel temasıyla, oynanış bakımından ilk Black Ops'a daha yakın bir havada geçiyor. Özellikle serinin sevilen haritaları (maalesef ki DLC ile) Black Ops III'e taşınırsa oyunun ömrü bir hayli uzun olacaktır. Zaten Black Ops serisi dışında Call of Duty'e başlayacakların genel çekincesi "uff zaten seneye yeni oyun çıkacak, şimdi ben bunda silah geliştirsem neye fayda?" gibi şeylerdir. Black Ops 3 bunu bir nebze silmeyi başaracak gibi gözüküyor. Özellikle kişiselleştirme konusunda bir hayli gelişmeler gördüm, az sonra onlara da değineceğim.
Kendi içerisinde Black Ops I'e daha yakın geçen oyun, elbette diğer oyunlardan da bir nebze etkilenmişe benziyor. Advanced Warfare'da exo zırhları bir hayli fark yaratıyordu ve Titanfall'dan etkilenip oyuna dahil edildiğini söylemememde sakınca görmüyorum. Black Ops III'te gördüğümüz kadarıyla "uçan, kaçan" o exo zırhları bir hayli "nerf" edilmiş. Yani artık tam dozunda kullanmazsanız size faydasından çok zararı olacak gibi görünüyor. Bu dereceyi ayarlamanız içinse bana kalırsa diğer oyunlardan daha güzel bir ölçek kullanılmış. Titanfall yerine Destiny'den esinlendiğini söylemekten de çekinmiyorum, lakin oyunun başka noktalarında da Destiny esintileri görmemiz mümkün oluyor.
Uçmak yerini "boost" şeklinde zıplamaya vermiş durumda ve bu "boost" için exo zırhının gücünün %50'sini kullanıyor ve bunu bariz şekilde görüp, hissedebiliyorsunuz. Advanced Warfare'da her türlü size faydası olacak bu özelliği "nerf"ledikleri için artık yerinde kullanmazsanız ya harita dışında uçuyor, ya da gereksiz bir yere düşüyorsunuz. Beta sürecindeki haritaların neredeyse hepsinde harita içlerinde boşluklar mevcut (derin çöplük vs.). Bu kısımlara düştüğünüzde ise azıcık esprili bir ölüm yazınız oluyor, henüz oynamayanlar için sürpriz olsun.. (Bir süre sonra sinir oluyorsunuz ve o yazıyı görmemek ve göstermemek için dikkatli oynamaya başlıyorsunuz, oyun size bunları kazandırıyor!!)
Ayrıca exo zırhını "nerf"ledikleri tek nokta bu değil, artık size hareket dışında bir avantajı olmuyor. Oyun bu avantajı specialist dediğimiz sınıflara taşımız ve her specialist sınıfının 2 tane özelliği bulunuyor. Bunlar killstreak gibi değil de süre bazlı ve aktiflik bazlı oyun içinde aktif oluyor. Yani 3 kişiyi arka arkaya öldürmeniz pek fayda sağlamıyor, onun yerine geçmesi gereken süreyi beklemeniz ve fazla kişi öldürmeniz bu özelliği aktif etmenize yardımcı oluyor. Specialist sınıflarından bahsetmek gerekirse, şöyle sunalım..
Prophet (Beta sürecince seçilebilir), Outrider (Beta sürecince seçilebilir), Ruin (Beta sürecince seçilebilir), Battery (Beta sürecince seçilebilir), Seraph (Seviye 22'de açılıyor), Nomad (Seviye 28'de açılıyor), Reaper (Seviye 34'de açılıyor), Spectre (Seviye 40'da açılıyor).
Her sınıfın 2 tane özelliği bulunuyor ve bu özellikler oyunlarda kazandığınız "token" yani biletler ile açılabiliyor. Bu sistemi daha önceki oyunlarda da görmüştük, aynı sistem silahlar için de kullanılıyor. Özellikle Destiny ile benzer özellikler bulunuyor, bunlardan bahsedecek olursak. 22. seviyede açılacak olan Seraph isimli sınıfın Destiny'de ki "Golden Gun" ile aynı özelliğe sahip bir özelliği var. Ayrıca 28. seviyede açılan Nomad'in Destiny'de Warlock sınıfının özelliği olan "Rejack" isimli yeniden dirilme özelliği var.
Ayrıca ufak bir Blizzard esintisi de görebiliyoruz. Yeni çıkacak Overwatch'da Tracer isimli karakterin zamanı geriye sarma özelliği mevcut halde açık olan Prophet'da "Glitch" ismiyle bulunuyor ve yaklaşık 3 saniye önce bulunduğunuz noktaya geri sarmanızı sağlıyor.