Brothers in Arms: Hell's Highway
Merlinin Kazanı
3.06.2010 - 12:31
Brothers in Arms: Hell's Highway'in günlüğü
Brothers in Arms Takımı, MO (Multiplayer Online) özelliklerini kullanıcılara
açtı ve dört adet görev belirledi: ‘Düşmanı Bul, Plan Kur, Kuşat ve Bitir’.
Hell’s Highway, Unreal 3 motoru ile çalışıyor. Gearbox Başkanı Randy Pitchford
asker yeşili idealine sonunda ulaştığını fakat yaptıklarının Medal of Honor’dan
daha farklı olduğunu belirtiyor. Taktikler çok önemli ve ölüm kaçınılmaz. Yapım
Dubya döneminde geçiyor. Müttefik Hava Kuvvetleri Hollanda’da toplanmak için
yola çıkmış durumdalar. Operasyonun toplanma noktası, Müttefiklerin Highway 69
için kullandığı lakap olan Hell’s Highway. Serideki yenilikler; bazuka, havan
takımları ve geniş savaş meydanlarında düşünmek için daha fazla alan olması
şeklinde sıralanabilir. Bina yakınlarında fazla düşünmemenizi öneririz, çünkü
patladıkları zaman etrafa saçılan parçalar yanıklara ve hasara sebep oluyor. Bir
diğer yenilik de oyuna doğal bir şekilde entegre edilmiş olan öyküsel anlatım ve
kamera teknikleri. Pitchford bunun için “FPS kıvamından ödün vermeden iyi bir iş
çıkarttık.” diyor.
MK: 2. Dünya Savaşı gazisi ve Hell’s Highway tarihçisi George Koskimaki,
nasıl oldu da Brothers in Arms’ı oyun olarak kabullendi? Çevresel faktörlerin,
onun yaşadığı gerçek olayları önemsizleştirmesinden ya da tehlikeli boyutlarda
abartmasından çekinmedi mi?
Randy Pitchford: George, Hell’s Highway üzerine edebi anlamda kitap
yazmıştı. Bizim için onun onayını almak ya da övgülerini duymak, serinin
milyonlarca kopyasını satmaktan daha değerlidir. Yaşadığımız tecrübelerden
gördük ki, çoğu gaziler ve gazi grupları savaş üzerine hazırlanan bilgisayar
oyunlarının gerçeği yansıtıp yansıtmadığı konusunda şüphe duyuyor. Bu yüzden
orada gerçekten bulunmuş olan birilerinin desteklediği bir yapım hazırlamak çok
önemli.
MK: Medal of Honor’da, Call of Duty ve Hell’s Highway’de olduğu gibi, daha az
lineer bir bölüm tasarımı vurgulanıyor. Genel olarak baktığımızda 2. Dünya
Savaşı yapımları benzer özellikleri ön plana çıkartmaktalar. Yapımcılar,
sınırların belirlendiği bir havuzda toplanıyorlarmış gibi. Siz ne düşünüyorsunuz
bu konuda?
RP: Medal of Honor ve Call of Duty benzer kökenleri paylaşıyor. 2. Dünya
Savaşı temaları, Quake benzeri FPS tarzını taşıyor. Tarihsel ve sunumsal anlamda
yaklaştığımız zaman, davranış biçimlerinin Avrupa’da yaşanmış olan 11 yıllık bir
savaşı aktarmak olduğunu görmekteyiz. Dikkatlerini, çevreyi daha iyi
oluşturmakta, grafikleri geliştirmekte ve farklı savaş sahnelerini
canlandırmakta topladılar.
Brothers in Arms, özgürlükleri için, takım ruhu ile savaşan yaşanmış karakterler
içeriyor. Diğer takımlar bizim bakış açımızı kopyalıyorlar; gerçek savaş
alanlarını gezip görmek, havadan çekilmiş görüntüler, savaş haritaları
kullanmak, resmi muharebe sonrası raporlar, görgü tanıkları ve savaş tarihini
tekrar oluşturacak gazilerle konuşmak. Bu fikirleri herkesin tam anlamıyla
kendisinin geliştirdiğini söyleyemeyiz. İşe yarayan fikirleri fark edip bunları
kopyalamak daha kolay geliyor. Brothers in Arms alışılagelmiş şeyleri alt üst
etti, türünü sarsacak etkiler yarattı. Biz bu yolda uzun zaman önce ilerlemeye
başladık, Allied Assault’un çıkışından bile oldukça uzun zaman önce.
Gearbox Software olarak bağımsız bir yapımcıyız ve canımız ne isterse onu
yapabiliriz. Kendimizi tamamen bu konuya verdik. Hell’s Highway ile işleri yeni
bir seviyeye getiriyoruz. Aldığımız risklerin başkaları tarafından kopyalanacağı
beklentisi içerisindeyim. Büyük yapımcı bir firmanın ‘Brothers Call to Arms for
Medals’ isimli bir yapımla çıkmasını görmek beni şaşırtmaz. Bu noktada eminim,
bunların olması an meselesi. Söylediklerim gerçekleştiği zaman, yapımımızın tam
anlamıyla piyasa araştırması sonucunda hazırlandığı açıkça anlaşılacaktır.