ArtılarÖnceki versiyonlarından başka örneği yok. 3D'ye geçiş güzel olmuş.
EksilerGrafikler ve sesler biraz daha iyi olabilirdi.
Bundan tam 511 sene önce, 1495 yılında Sultan II.Beyazıt vezirine emretti:
“Dünya’daki en iyi mimar bulunacak, Haliç’e köprü yaptırılacak!”. Vezir görevini
yerine getirdi. En iyi mimar bulundu ve bir plan hazırlaması söylendi. Mimar
padişah’a planlarını ve görüşlerini bildiren eski Türkçe(!) bir mektup yazdı.
Gerçekleştirilmesi teknik olarak imkansız görülen tasarımı II.Beyazıt reddetti.
Üzerinden 350 yıl geçtikten sonra ilk Galata Köprüsü 1845 yılında, Sultan
Abdülmecid zamanında Bezm-i Alem Valide Sultan tarafından yaptırıldı. Yapımına
cesaret edilemeyen köprünün mimarı Leonardo Da Vinci’ydi.
Küreğimi verin bana
Bridge it özellikle inşaat işiyle haşır neşir olanların hoşuna gidecek bir
yapım. Chronic Logic firması tarafından çıkan oyunu daha önceki, Pontifex
serisinden tanıyor olabilirsiniz. Firmanın Pontifex serisi, Gish, Wik gibi bir
çok başarılı platform oyunlarında imzası bulunmakta. Bence tam sürümü 900kb gibi
komik bir rakam olan ilk yapımları Pontifex’i, çıkardığında bu kadar
tutulacağını tahmin etmiyorlardı. Başta pek çekici gelmeyebilir. Ama oynamaya
başladıktan sonra kolay kolay kopamayacağınız gerçekten. Pontifex, platform
tarzında bir köprü kurma oyunuydu. Ardından gelen Pontifex 2, Bridge
Construction Set ve son olarakta Bridge it’de bu kuralı bozmadı ve platform
tarzında devam etmekte. Bridge it biraz daha yenilikçi bir yaklaşım sergiliyor
ve seriyi 2 boyuttan 3 boyuta taşıyor. Arkasına Nvidia’nın desteğini alan firma
özellikle Fx kartlarda, gerçek zamanlı efektler ve sahnelerin Render’lanmasını
Auran Jet 3D motoruyla güzelce kotarıyor. Oyun için 2ghz işlemci, 512mb ram,
Directx 9 destekli bir ekran kartı öneriliyor ki, bu yapımın Mx serisi ekran
kartlarında çalışmayacağı anlamına geliyor.
Kovamı kim götürdü?
Oyunumuz kolay bir arabirime sahip. Özellikle ilk kez oynayacakların, Tutuorial
mod’unu bitirmesini tavsiye ederim. Kısa eğitim mod’unu bitirdikten sonra; Easy,
Medium, Hard ve Complex zorluk seviyelerinden birini seçebiliyoruz. Size
tavsiyem en kolay zorluk seviyesinden başlayarak, teker teker hepsini
bitirmeniz. Her zorluk seviyesinde farklı bölüm tasarımları olduğundan kolayı
atlayarak, sadece Complex bölümleri oynamanız, oyunun büyük bölümünü
oynamadığınız anlamına gelecektir. Hangi zorluk seviyesini seçerseniz seçin
karşınıza çıkacak ilkler nehir, vadi gibi bir açıklık. Sizin amacınız da bir
köprü kurarak bu açıklığı geçmeniz. Ekran işimizi kolaylaştırmak için Grid yani
ızgara şeklinde bölünmüş. Belli noktalar verilerek buları temel olarak
kullanmanız istenmiş. Yani açıklığı geçmek için, sadece verilen birkaç temel
noktasına göre köprümüzü inşa etmeli ve bunu bütçeyi aşmadan
gerçekleştirmeliyiz.