Bone
Erdem Maşlak
3.06.2010 - 12:31
Jeff Smith'in dünyaca ünlü çizgi roman karakteri Bone oyun oluyor
Jeff Smith tarafından yaratılan çizgi roman karakteri Fone Bone ve en az onun
kadar enteresan olan iki kuzeni Smiley Bone ve Phoney Bone oyun oluyor. E3
öncesinde yapılmakta olduğu duyurulmuştu ve fuar sırasında da görme imkânı
bulmuştuk kendisini. Şimdilerde herkesin beklediği bu müthiş oyunun gerçekten de
hayli yüksek bir potansiyeli olduğunu söyleyebiliriz. LucasArts’tan ayrılan
yapımcıların kurduğu firmalardan biri olan TellTale Games tarafından üretilen
oyunun arkasında hayli iyi isimler var ve eski Lucas oyunlarına benzeyen bir
oyun yapısını tekrar görecek olmanın verdiği sevinç ile bu oyunu beklediğimizi
söyleyebilirim.
Out from Boneville, Jeff Smith’in Bone isimli karikatür serisinin ilk bölümü
aynı zamanda ve oyuna uyarlanacak olan ilk bölüm. Serinin devamını getirecek
olan firma, girişi dizinin ilk bölümü ile yapıyor ve bütün bir Bone serisini
TellTale imzasıyla görme şansımızın önümüzdeki yıllar içerisinde olacağını
belirtiyorlar. Bunu da kendi geliştirdikleri ve TellTale Now adını verdikleri
sistemle meydana getirecekler. Bunun ne olduğu ve ne anlama geldiğini TellTale
Games’in CEO’su Dan Connors ile gerçekleştirdiğimiz sohbette bulabilirsiniz;
isterseniz öncelikle buna bir göz atalım.
Soru: Öncelikle bize kendinizden ve TellTale Games’deki
pozisyonunuzdan söz eder misiniz?
Cevap: Ben TellTale Inc.’in sahibi Dan Connors. 1993’ten bu yana oyun
endüstrisinin içerisindeyim, Telltale’den önce tester, gözetmen, yapımcı ve
yönetici olarak LucasArts’ta bir kariyerim var. Day of Tentacle ve Sam and Max
Hit the Road gibi oyunlarda çalıştım ve daha sonrasındaysa talihsiz oyun
Freelance Polis’te ve Rogue Squadron ile X-Wing Alliance adlı Star Wars
oyunlarında ve pek çoğunda yer aldım.
S: Telltale ve AME Games gibi eski Lucas tarzındaki yeni şirketleri
görmek çoğu adventure severi mutlu ediyor. Acaba yeni projeleriniz Telltale Now
ve Bone hakkında neler söyleyebilirsiniz, özellikle Telltale Now. Bunlar için
kaç kişi çalışıyor?
C: Telltale şu anda 19 kişiden ve pek çok büyük oyunun arkasında yer
alan, oyun endüstrisinin çok tecrübeli kişilerinden oluşuyor.
CTO’muz Kevin Bruner Grim Fandango’nun iki sistem programcısından biriydi,
COO’muz Troy Molander ise Kevin ile birlikte LucasArts’tan ayrılmadan önce Grim
Fandango’da çalışmıştı.
Bone’un üretim kadrosunun başında Yaratıcı Direktörümüz Graham Annable yer
alıyor. Graham, Full Throttle, The Dig ve Curse of Monkey Island’da animatör
olarak yer almıştı ve yeni SW Episode III oyunun baş animatörüydü. Bone’da çevre
modelleri üzerinde çalışan Kim Lyons orijinal Full Throttle’dan beri bütün
LucasArts oyunlarının modelcisidir. Yine eskilerden Randy Tudor oynanabilirliğin
geliştirilmesinden sorumlu ve Georgia Tech Experimental Gaming Lab’dan Heather
Logas da fikirlerin geliştirilmesinden ve uygulanmasından sorumlu. Escape from
Monkey Island’ın tecrübeli ismi Graham McDermott da programcılar arasında.