1/2

BioShock 2

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
Denizde bir şey var
Önce deniz kıyısında oyuncak bir bebek bulundu. Normal bir oyuncağa benzemiyordu. Bir elinde matkap figürü, başında da çeşitli noktalar vardı. Gece balıkçılar, denizin derinliklerinden gelen kırmızı bir ışıkla karşılaştılar. Daha önce böyle bir şeyle karşı karşıya gelmemişlerdi. Sonraki sabah, deniz kıyısında bu kez küçük bir ayakkabı teki bulundu. Küçük bir kıza ait olduğu anlaşılıyordu, ama yanında yer alan ayak izleri, insanlara ait olamazdı, farklıydı ve denize doğru ilerliyordu. Zaten birkaç gündür tuhaf şeyler oluyordu. Polis kayıtlarına bir bir kaçırılan kızlar da eklenince, artık ortam endişeli bir hal almıştı. Kafalarda beliren soruların ise cevabı yoktu belki de…

Su altındaki gerçekler

BioShock 2’nin ilk videosu yayımlandığında, ilkindeki inanılmaz yaşam fanusuna benzer bir dünyanın, bu kez çöl gibi yaşanması çok zor bir coğrafyada olabileceğini düşünmüştüm, ama görünüşe göre tekrar su altındaki Rapture’a geri dönüyoruz. Daha önce aşina olduğumuz mekanların yanı sıra daha önce görmediğimiz ve keşfedilmeyi yeni bekleyen odalarda, bölgelerde maceramız sürecek. Hikaye bir kıyı kasabasında yaşayan küçük kızların kaçırılması ve Little Sister’lara dönüştürülmesi için Rapture’a getirilmesiyle başlıyor. İlk oyunda yaşanan olayların ardından tam 10 yıl geçmiştir. Bu kez yöneteceğimiz karakter bir Big Daddy. Sıradan bir dev değil üstelik! Rapture’daki ilk Big Daddy’i yönetiyor olacağız.

BioShock 2
"BioShock 2'de ilk oyundaki ana karakteri değil, Rapture'daki ilk Big Daddy'i yönetiyoruz."

BioShock, yalnızlık hissini ilk oyunda çok iyi veriyordu. Bazen bulduğumuz bant kayıtları sayesinde yeni şeyler öğrenebiliyor, yönümüzü belirleyebiliyorduk. Bu bağlamda Atlas isimli karakter, bizle uzun süre beraber olan tek kişiydi. Benzer ses kayıtları, yeni yapımda da yer alacak. Dr Tenenbaum isimli karakter, bant kayıtları üzerinden hedefleri ve geçmişte yaşanan trajediler hakkında bize bilgiler verecek.

Big Daddy olmak, her şeyden önce dev bir cüssemizin olduğu anlamına geliyor. İyi yönleri olacağı gibi, kötü yönleri de var. Hantal hareket etmek, buna örnek olarak verebilir ve bu özellik, çoğu kez bize kötü sonuçlar doğurabilecek. Karakterimizin sağ elinde dev bir matkap yer alıyor. Haliyle sürekli kullanamıyoruz; belirli bir seviyeye gelince ısınıyor ve dinlendirilmesi gerekiyor. Sol elimizle de Plasmid’leri aktif hale getirebileceğiz. Tek silahlarımız bunlar değil üstelik. Yapımcılar, Plasmid’ler, silahlar ve karakterimizin gelişim ağacında detaylı geliştirmelerin olacağını belirtiyor. Önceleri sadece alev saldırısı gerçekleştirebiliyorken, daha sonra bu özelliğimizi alev topları oluşturabilecek seviyeye taşıyabileceğiz.

Açıklananlara göre, Plasmid’lerimizi kombine ederek kullanabiliyor ve bu sayede vereceğimiz zarar kapasitesini artırabiliyoruz Örneğin kasırga özelliğini, alev özelliğiyle birleştirerek alev fırtınası hazırlayabilecek ve yüksek hasarlar verebileceğiz. Önceki Plasmid’lerimizin haricinde eklenen yenileri de olacak. Son olarak aynı anda silah ve Plasmid’lerimizi de kullanabileceğiz. Oyunun Baş Tasarımcısı Zak McClendon, BioShock 2’deki heyecan verici araçların kullanılmasının, bize farklı oynanışlar için fırsatlar sunacağından, çünkü çok fazla çeşitliliğin olduğundan söz ediyor.