ArtılarSaf aksiyon, sinematik sahneler, eğlendirici oyun yapısı
EksilerHikaye anlatımında eksiklikler, nadir performans problemleri
Hideki Kamiya'nın yapımcısı olduğu 2001 tarihli Devil May Cry, aksiyon oyunu
piyasasına bomba gibi düşmüş, birçok hayran yaratmıştı. Şimdi biraz Devil May
Cry alalım, içine seksi mi seksi bir kadın koyalım, bir de oyunu daha da iyi
hale getirelim. İşte Bayonetta bunların karışımı. Ortaya çıkan ürün ise bu üç
faktörün birleşmesinden daha da öte.
Kalan son cadı
Bayonetta'nın hikayesi ise Umbran Cadıları ve Lumen Bilgeleri arasındaki
savaşları konu alıyor. Işığın tarafında olan Lumen’ler ve karanlığın tarafında
olan Umbran’lar birbirlerine duydukları derin saygı, günün birinde iki tarafın
birbirine düşmesiyle sonuçlanır. Büyük savaşlar gerçekleşir ve sonrasında geriye
tek bir Umbran Cadısı kalır: Bayonetta.
"Yapımda boyumuzdan büyük düşmanlarla karşılaşıyoruz."
Oyunda tam bir iyi ve kötü ayrımı yok. Umbran Cadıları evrenin dengesini
sağlamak için kötü taraftalar. Ancak Bayonetta'yı canlandırırken hiçbir zaman
kötü tarafta gibi hissetmiyorsunuz, sadece amacına ulaşmasını sağlıyorsunuz.
Zaten yapımın ilgi çekici taraflarından biri karakterin göze de hitap ediyor
olması. Yaptığı her harekette bir seksilik mevcut. Oyunu oynamanızın asıl
nedenlerinden biri de bu yüzden karakterin kendisi oluyor. Eminiz siz oynarken
yanınızdakiler izlemekten sıkılmayacaklardır.
Yönetmen Koltuğu
Hideki Kamiya
Bayonetta kaliteli bir yapım, böylesi bir proje arkasında da oldukça başarılı bir isim Hideki Kamiya var. 19 Aralık 1970’te doğan Kamiya geçmişte oldukça önemli oyunlar üstünde çalıştı. 1994’te Capcom’a giren Hideki Kamiya, ilk olarak Resident Evil 1’de yer aldı. Direktör olarak Resident Evil 2’yi, daha sonra ise Devil May Cry ve Viewtiful Joe’yu geliştirdi. 2006’da Capcom’a bağlı Clover Studios’un geliştirdiği, sanat eseri görselliği ve sıra dışılığıyla adından söz ettiren Okami’yi PS2 platformunda oyun dünyasına kazandırdı. 2006 sonunda Clover Studios’un Capcom tarafından kapatılmasından bir süre önce, meslektaşları Atsushi Inaba ve Shinji Mikami gibi yapımcılarla birlikte bir firma kurdu. Firma daha sonra Platinum Games ismini aldı ve üç oyunun dağıtımı için Sega ile anlaştı.