EA, oyunun çıkışından sekiz ay sonra durumu itiraf etti
Battlefield 4'ün sorunlu çıkışı, gerek oyun basını gerekse oyuncular tarafından ağır bir şekilde eleştirilmişti ve oyunun çıkışından yaklaşık sekiz ay sonra, EA'nin patronu Andrew Wilson, durumun "kabul edilemez" olduğunu belirtti.
EA Games'in CEO'su Andrew Wilson, Battlefield 4'teki hataların sunucu tabanlı olmadığını belirtti konuyla ilgili "Geçmişte yaşadığımız sorunları geride bırakmak için elimizden geleni yaptık. Şu an oyun inanılmaz derecede oynanabilir bir durumda ve oyuncular Battlefield 4'ten büyük keyif almaktalar. Hatta ben bile hala oynuyorum." açıklamasını yaptı.
Konuşmasına devam eden Wilson, Battlefield 4'ün çok büyük bir oyun olduğunu, örnek verilecek olursa oyunun 64 kişilik devasa bir çoklu oyunculu moda, 1080P çözünürlüğe ve Levolution adında haritanın tamamen değişmesini sağlayan bir sisteme sahip olduğunu belirten Wilson, bu durumdan ötürü oyunun tam olarak geliştirilemediğini belirtti. Konuyla ilgili Wilson " Bana soracak olursanız bu durum asla kabul edilemez. Aynı şekilde bu durum geliştirici stüdyo için de kabul edilemez bir durum oldu. Çünkü DICE, oyunculara en iyi tecrübeyi yaşatmak için gece gündüz demeden çabaladı ve Battlefield 4'ün çıkışından sonra da oyunculara değerli olduklarını göstermek için hataları gidermeye çalıştılar ancak iş işten geçmişti." açıklamasını yaptı.