DNA’da yatan anılar, geçmişte yaşanılan suikastlar, farklı bir yola dönen
hikaye ve hepsinin ortasında Altair… İlk Assassin’s Creed bizlere ilginç bir
oyun deneyimi yaşatmıştı. Günümüzde Desmond Miles’ın genetiğinde yatan hafıza
Animus isimli makineyle açığa çıkmış ve geçmişin gölgesinde, Altair olarak
önemli kişilere karşı suikastlar yapmıştık. Hikaye Tapınak Şövalyeleri’ne kadar
uzanmış ve farklı bir şekilde, ucu açık olarak bitmişti. Şimdi sır perdesini
Ezio adında yeni bir suikastçı olarak, Altair’den 300 yıl sonrasına uzanıyoruz.
Uzun zamandır yapım aşamasında olan Assassin’s Creed II ile ilgili merak
edilenleri ve yenilikleri, Ubisoft’tan Sebastien Puel’e sorduk.
Merlin’in Kazanı (MK): Assassin’s Creed, Türkiye’de oldukça popüler oldu; oyunda
Türkçe konuşan karakterler görüyoruz. Assassin’s Creed II’de de benzer
sürprizler olacak mı?
Sebastien Puel (SP): Assassin’s Creed’de bahsettiğiniz kısımların sizi
eğlendirmesine çok sevindik. Önem verdiğimiz noktalardan biri de oyuncunun
olabildiğince özdeşleşebileceği gerçekçilikte sahneler hazırlamaktır. Bu hedefi
Assassin’s Creed II’de de devam ettirdik. İkinci yapım tamamıyla yeni ve farklı
bir ortamda geçiyor: İtalya. Böylece büyük ihtimal sadece İtalyanca ifadeler
duyacaksınız. Fakat endişelenmeyin, sürprizlerle dolu güzel bir oyun yapıyoruz!
MK: Assassin’s Creed II’de Ezio olmadan Altair’i de kontrol edebilecek miyiz?
İlk oyuna Flashback’ler olacak mı?
SP: Bunu görmek için oyunu oynamanız gerekecek.
MK: Oyunun kurgusu geçmişle şimdi arasında dolaşacak mı? Yapımın geçtiği zaman
ne olacak?
SP: Assassin’s Creed II, Desmond Mile’ın hikayesini anlatıyor. Assassin’s Creed
II’deki olaylar ilk oyunda kaldığı yerden devam edecek. Gerçekten de yapımın
şimdiki zamanda geçen sekanslarının, daha hızlı ve daha aksiyonlu olduğunu
göreceksiniz.