AMD, Mobil Oyun Performansı İçin Çalışıyor

Tunay Şahin 18.07.2024 - 19:01
AMD, RDNA 3.5 GPU'sunu tanıttı. Yeni GPU, mobil oyun performansını artırmayı hedefliyor. Detaylar ve teknik iyileştirmeler makalemizde.

Geçtiğimiz hafta Los Angeles'ta düzenlenen bir etkinlikte AMD, Zen 5 CPU mimarisi ile getirdiği tüm değişiklikleri daha ayrıntılı olarak anlattı. Çip devi kısa bir süre için RDNA 3.5'teki yenilikleri de açıkladı - mevcut grafik işlemci tasarımına "cıvatalanmış" bir "kısmi iyileştirme". Kısacası, her şey mobil oyun performansını artırmakla ilgili.

AMD'nin RDNA 3.5 GPU'su Mobil Oyun Performansını Artırmaya Odaklanıyor

Güncellenmiş tasarım, AMD'nin baş teknoloji sorumlusu Mark Papermaster tarafından tanıtıldı. Papermaster, değişikliklerin, AMD'nin grafik teknolojisini Exynos akıllı telefon ve tablet işlemci serisi için lisanslayan Samsung ile işbirliğinin bir sonucu olduğunu belirterek sözlerine başladı.

AMD'nin RDNA 3.5 GPU'su Mobil Oyun Performansını Artırmaya Odaklanıyor
Görsel: AMD

RDNA 3.5, AMD'nin GPU'larının düşük güç, düşük gölgelendirici sayısı yapılandırmalarında kullanıldığında karşılaştığı bazı performans darboğazlarını iyileştirmek için var. Bu iyileştirmeler, özellikle dizüstü bilgisayarlarda ve el tipi oyun bilgisayarlarında kullanılan mobil APU'larındaki entegre Radeon GPU'larını hedefliyor. Örneğin, bir Radeon RX 6400 54 W'a kadar güç kullanabilirken, Asus ROG Ally'deki GPU'nun %80 daha az güç tüketmesi gerekiyor.

Papermaster'ın belirttiği en büyük iyileştirmelerden biri, her CU'nun doku örnekleme kapasitesini iki katına çıkarmak oldu. RDNA 3.5'te her CU, dört yerine sekiz doku birimi barındırıyor. Bu, mobil GPU'ların daha düşük çekirdek saatlerini telafi ederek saat döngüsü başına iki kat daha fazla texel almasını sağlıyor.

AMD'nin sunum slaytlarında bu iki katına çıkarmanın yalnızca "en yaygın doku örnekleme işlemlerinin bir alt kümesi" için olduğu belirtiliyor. Bu, bellek yönetimi iyileştirmeleri ve vektör ağırlıklı işlemler gibi diğer performans artırıcı özelliklerle destekleniyor. Örneğin, vektör kayıt dosyalarından çoklu veri okumaları yapmayı içeren işlemler de RDNA 3.5'te iyileştirilmiş durumda.

RDNA 3.5 ayrıca daha iyi bellek sıkıştırma algoritmalarına sahip ve iGPU'nun bellek denetleyicisi, taşınabilir oyun bilgisayarları ve dizüstü bilgisayarlar için optimize edilmiştir. Özetlemek gerekirse, AMD, RDNA 3.5 ile mobil cihazlarda aynı ya da daha az enerjiyle daha fazla performans sağlamayı hedefliyor.

Yorumlar 1
MK Okuru
MK Okuru 4.10.2024 23:06
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 19.07.2024 15:47
Intel geride :(
Kalan Karakter: 300 Gönder
AMD, Mobil Oyun Performansı İçin Çalışıyor
İlginizi Çekebilir