Judgment incelemesi ile karşınızdayız. Sega'nın en köklü serilerinden biri olan Yakuza oyunlarının belirli bir kitlesi var. Uzun yıllardır devam eden seride bir Yakuza liderinin başından geçen olaylara şahit olduk. Ancak bu sefer suç dünyasının diğer tarafında göz atma zamanı geldi. Yakuza oyunlarının Spin-off'u diye tabir edilen, yani aynı evrende geçen başka bir karakteri, başka bir hikayeyi anlatan Judgment ile, bu sefer adalet kovalayan bir karakteri eski bir avukat, yeni bir dedektif olan Takayuki Yagami’yi kontrol ediyoruz.
Judgment, Yakuza oyunlarıyla hemen hemen aynı mekaniklere sahip. Çok büyük olmayan bir açık dünyaya sahip oyun Yakuza oyunlarının geçtiği Kamurocho şehrinde geçiyor. Judgement’ta bir Yakuza üyesini değil, eski bir avukat yeni özel dedektif olan Takayuki Yagami’yi kontrol ediyoruz. Başarılı avukat Yagami, cinayet davasından beraat almasını sağladığı eski müvekkilinin kız arkadaşını öldürmesi, yaşadıkları evi de ateşe vermesiyle, adalet duygusunu yitirir. Avukatlığı bırakan Yagami, dedektifliğe soyunur. Suç dünyasıyla teması kesmeyen Yagami klasik kirli dedektif karakteri olarak yolunu bulmaya çalışır.
Aldatan kocaları bulma, bilgi toplama gibi yan görevler dışında, ana amacımız Tojo klanı üyesi Yakuza Kıyohi Hamura'nın bir cinayet davasında suçlanıp göz altına alınınca, suçsuzluğunu kanıtlamak ve cinayet anında başka bir yerde olduğunu ispatlamak. Hem dedektif hem de eski avukat olan Yagami ile birlikte seri katil hikayesine evrilen cinayetlerin ardındaki sır perdesini aralamak için böylece iz sürmeye başlarız.
Yakuza oyunlarının oyun motoru Dragon Engine'i kullanan Judgment’ın rengarenk bir dünyası var. Judgment’ta Hamura’nın suçsuzluğunu kanıtlamak için dedektiflik yeteneklerini kullanarak gizemli cinayet vakasını aydınlatmaya çalışıyoruz. Drone kullanıp kimlik tespiti yapmak, adam pataklamak kapı kilidi açıp binalara sızmak, kostüm değiştirmek, kafa kırmak sorgu yapmak, sorgu yaparken doğru soruları sorarak artı puan kazanmak, olay yeri fotoğraflarını inceleyip çıkarım yapmak, olay yerini fotoğraflayıp ipucu bulmaya çalışmak, şehirde dolaşmak, mağazaları gezmek, atari salonlarında zaman harcamak, Judgment'ın oynanış mekaniklerinden bazıları.
Judgment'ta Yakuza oyunlarında bulunan aynı dövüş mekaniği karşımıza çıkıyor. Geliştirici ekip aynı dövüş sitemini yıllardır üstüne koyarak yenilediği için Judgment'ın dövüş mekaniği çok iyi çalışıyor ve çok zevkli. Oldukça basit bir kombo sistemi bulunan oyunda kare ve üçgen tuşlarıyla çeşitli kombolar yapıyor, yuvarlak ile ise düşmanı tutabiliyoruz. R2 tuşu ile iki farklı dövüş stili arasında geçiş yapabiliyoruz. her iki dövüş stilinin de farklı komboları var.
Yetenek ağacından yeni özellikleri açtıkça da yeni kombollar öğreniyorsunuz. Böylece oyunun dövüş sistemi hiç sıkmıyor. Hatta sürekli karşıma biri çıksa da pataklasam diye düşünüyorsunuz. Özellikle yaptığınız çeşit çeşit bitirici vuruşlar inanılmaz keyifli olmuş, mekana göre ve duruşunuza göre değişen onlarca farklı bitirici vuruş var. Hatta Yagami'yi biraz içirip sarhoş ettiğinizde dahi farklı kombolar ve farklı bitirici vuruşlar yapabiliyorsunuz. Klasik uzak doğu dövüş filmlerinin o abartılı sahnelerinin içindeymişsiniz gibi hissediyorsunuz. Hem yaratıcı hem de bazen çok komik olabilen bitirici vuruşlar oyunun en eğlenceli yanı diyebilirim.
Judgment'tan 80’lerin Jackie Chan filmlerinin havasını aldım. Ara sahneler diyaloglar, karakterler, hikaye ilerleyişi filmi tadı veriyor. Dallanıp budaklanan hikaye her zaman merak ettiriyor ve sürükleyiciliğini koruyor. Ancak Yakuza oyunlarını oynayan oyuncular çok büyük bir yenilik beklemesin Judgment'tan. Oyunda çok derin bir oynanış mekaniği yok. Dedektiflik mekanikleri çok sıradan, önceki nesilden kalma bir oyun oynuyormuşsunuz gibi hissettiriyor. Judgment çok keyifli dövüş mekanikleri ve film tadında ilerleyen hikayesi, Kamurocho'da yapabileceğiniz tuhaf ama eğlenceli etkinliklerle öne çıkan bir oyun. Hikaye odaklı oyunları sevenler için güzel bir alternatif olabilir. Yakuza serisini sevmeyen oyuncuların ise uzak durmasında fayda var.