Sonuç tabii ki geri uyumluluğun olmaması olmuş. Ama Sony'ye göre bunun çok iyi bir sebebi var. Bir Japon dergisine röpörtaj veren sistem mimarı Mark Cerny bunun ana sebebi olarak "X86" mimarisini gösteriyor. PS3 ile geriye dönük uyumluluk uygulamak isteseler CELL çipini eklemeleri gerektiği için eksileri artıları tartmışlar ve sonuçta daha geliştirici dostu bir mimariyi seçmek ağır basmış. Yani geçmiş yerine geleceği seçmişler Cerny'ye kadar, ama seçim hiç kolay olmamış. Sony yöneticisi Masayusu Ito'nun deyimiyle "uzun ve zor" bir sürecin ardından varılmış bu karara.
Siz ne diyorsunuz? Karar doğru mu? Daha az geliştirici dostu bir sistemi PS3 oyunlarınızı oynatabilmek üzere siz olsanız harcar mıydınız?